Gå til innhold

Pcen min lever sitt eget liv...

Anbefalte innlegg

Pcen min er ganske morsom for tiden. Plutselig kan den finne på å skru seg av, sånn helt uten blå skjerm eller noe, bare *biuuw* så er det svart. Av og til kan det hende jeg må ta strømmen ut og inn igjen for å få den på igjen... Til og med uten for windows. Altså, det gjorde den i går, noe som fikk meg til å formatere, men den holder på litt fortsatt. Nå har den begynt å bare restarte istedet da, så den er jo muligens "på bedringens vei..." eller no

... nå har den overraskende nok levd i over 2 timer da, men forrige gang jeg tok tida tok det 2:40...

Noen som har peil på hva pcen min driver med? Har testa strømforsyninga mi på en annen pc og da gikk den helt fint. Kan skjermkortet mitt forårsake slike problemer? Har nemlig ofte svart hvitt farger i oppstarten og i biosen i blant nemlig...en smule mystisk etter min mening.

Så som sagt, noen som har en ide? For jeg fatter ikke hva den driver med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har noe som kortslutter i korte perioder, en dårlig strømkontakt, eller at hovedkortet er neeesten helt bak i noe på bakplata eller noe sånt - bare et øyeblikks kontakt så kutter strømforsyninga, kan og være dårlig kontakt mellom PSU og HK. Om det resulterer i en reboot eller en powerdown kommer an på hvor lenge kortslutningen/strømsvikten varer. Om du ikke finner ut av det tror jeg nok du må bite i det sure eplet og demontere hele maskina og sette den sammen igjen.

Men før den tid; ta ut samtlige strømkontakter i maskina en etter en, og sett de inn igjen og vær sikker på at de sitter skikkelig - harddisk, floppy, cdrom, strømkontakten fra PSU til HK, og eventuellt kabinettvifter og grafikkort eller andre ting du enn måtte ha.

Endret av Ever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...