Gjest ed07e...cd6 Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 Kan jeg starte et utenlandsk bettingselskap men fortsatt jobbe fra Norge? Drive nettside osv. -Må jeg bo i landet der firmaet har base? Sikkert mange andre som tenker samme ideen. Anonymous poster hash: ed07e...cd6 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Hva er da poenget med å starte et utenlandsk selskap, hvis selskapet skal drive sin virksomhet i Norge? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 (endret) Ikke trådstarter, men Norsk Tipping har praktisk talt monopol på spilleavhengige i Norge, så de ønsker nok å tilby betting for nordmenn, på den eneste lovlige måten, gjennom å tappe spilleavhengige fra utlandet. Endret 27. april 2021 av Red Frostraven Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Det spørs også kven du retter selskapet ditt mot, men eg reknar med at planen ikkje er å starte svensk bettingselskap i sverige retta mot svenskar? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Red Frostraven skrev (3 minutter siden): Ikke trådstarter, men Norsk Tipping har praktisk talt monopol på spilleavhengige i Norge, så de ønsker nok å tilby betting for nordmenn, på den eneste lovlige måten, gjennom å tappe spilleavhengige fra utlandet. Det underliggende poenget her er at å drive bettingvirksomhet i Norge er ulovlig. Spørsmålet blir da hva poenget er med å opprette et utenlandsk selskap hvis selskapet skal drive sin virksomhet i Norge (kontra mot Norge). Lenke til kommentar
Gjest ed07e...cd6 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 TS her. Ja tenker på et Norsk bettingselskap, retta mot nordmen. Bettingselskap er ikke lovling i Norge så det må jo drives gjennom et annet land. Såååå da er fortsatt spørsmålet det samme. Kan jeg starte et selskap i et annet land, starte opp en nettside MENS jeg er bosatt i Norge? Eller må jeg ha bostedadresse i det landet jeg starte selskapet? Anonymous poster hash: ed07e...cd6 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Hvis du er selskapets eneste ansatte anses selskapet for å drive sin virksomhet der du arbeider. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå