xqus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har kjøpt av en AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz prosessor fra komplett, som jeg fikk i dag. Etter montering og test, sjekket jeg MBM5, og det viser seg at den kjører på 1100MHz, etter liit prøving og feiling i bios, bestemte jeg meg for å oppgradere den. Lekende lett, når jeg da bootet, fikk jeg ikke lenger "Unknown CPU at 1100Mhz, men "AMD Athlon 1100Mhz. Er dette bare jeg som ikke klarer å gjøre de rette instillingene i bios, eller er det hovedkortet, eller har jeg fått feil CPU? Jeg har et aopen ak77 8xn hovedkort. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Kan vere den "vanlige" feilen med at fsb ikke står på 166 i BIOS. Sett den til det du viss det er det som er galt... Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 sett fsb til 166Mhz (333Mhz ddr). Les i manualen til hket vist du ikke finner det Lenke til kommentar
xqus Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Etter mye roting, fant jeg ut at jeg måtte flytte en jumper på hovedkortet, for å få FSB til 166 (den var 100), dette gikk ikke å endre i BIOS. Takk for pekepinnen begge to.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå