BMW_318i_ Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 Hei, har en BMW e46 318i 2000 modell. Har fått en rar ulyd som jeg blir gal i hodet av, noen som kan hjelpe meg å finne ut hva det er? Den kommer bare når jeg kjører/triller fram. Prøvde å kjøre fram og skru av motoren i fart, men den forsvant ikke da heller video-1619452343.mp4 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Høres ut som bremseskriking, er det hele tiden eller etter en stund Kjenn på hjulene om de blir varme Kunne ønsket et lengre lydklipp Litt usikker på om det er dunket på slutten du mener, eller det som høres i begynnelsen Endret 26. april 2021 av Mechablast Lenke til kommentar
BMW_318i_ Skrevet 26. april 2021 Forfatter Del Skrevet 26. april 2021 For det meste hele tiden. noen ganger er lyden høy, andre ganger lav, og noen ganger borte... Det er ikke den dunkingen, det er den man hører fra starten Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) BMW_318i_ skrev (33 minutter siden): For det meste hele tiden. noen ganger er lyden høy, andre ganger lav, og noen ganger borte... Det er ikke den dunkingen, det er den man hører fra starten Hadde et defekt hjullager for en stund siden, lyden var høy og lav, kom og gikk etter hvor varmt hjulet var, finner ut det med å kjenne på hjulene om de er varme, begynner med en merkbar piping av og til, før det blir verre Kan være bremsene som sitter på evt Endret 26. april 2021 av Mechablast Lenke til kommentar
BMW_318i_ Skrevet 26. april 2021 Forfatter Del Skrevet 26. april 2021 fikk høre at det muligens var bremsene som "sitter på"... men aner ikke hvordan man løser dette 🙄 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 Om det er den tynne «høyfrekvente» så er det nok noe sand, vil kanskje forsvinne etterhvert da det slipes ned. Du kan jo prøve å demontere og blåse med trykkluft og bremserens. Kanskje du se om du får isolert hvor lyden kommer fra? Lenke til kommentar
BMW_318i_ Skrevet 26. april 2021 Forfatter Del Skrevet 26. april 2021 er ikke noe sand hvertfall lyden går ofte fra høyfrekvens til skrapelyd også... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 (endret) BMW_318i_ skrev (8 timer siden): er ikke noe sand hvertfall lyden går ofte fra høyfrekvens til skrapelyd også... Vil tippe på hjullager. Har du kjent på felgen (i senter) om den blir varm etter en god stunds kjøring? Endret 27. april 2021 av Hanhijnn Lenke til kommentar
BMW_318i_ Skrevet 27. april 2021 Forfatter Del Skrevet 27. april 2021 Ingenting tyder på at hjullageret er problemet Derfor jeg sliter litt med å finne ut hva faen det kan være 😆 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Forsvinner eller forandrer lyden seg mens du bremser? Hvis den ikke gjør det så tviler jeg på at det har noe med klossene å gjøre. Høres ut som stein eller noe mellom skiva og bremseskjoldet. Prøvd å jekke opp ett og ett hjul og rulle hjula rundt for hånd? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 I stedet for å spekulere frem og tilbake så kan du betale et verksted for å kikke på den i 15 minutter. Eller om du kjenner noen som kan se på det i lag med deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå