Gå til innhold

GForce2 64mb

Protrek

Anbefalte innlegg

For de som klager. Selv har jeg 5600Ultra. Glir fantastiskt fint i ALLE spill, utenom Halo da som er bare sinnsykt. kjører som regel på 2x AA/AF eller ingen. Er så fantastiskt liten forskjell, spesielt i FPS spill da man ikke har tid til å se på detaljene.

Ser for meg en situasjon; Jeg uten AA/AF og en med

Midt oppe i en hard kamp på UT2003. Jeg klarer meg fint, mens den andre ser på detaljene, pang, han er død. Litt satt på spissen, ja.

F.eks i NFSU, hva skal man med så mye detaljer? ligger man i 250-300 ser man ikke forskjellen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For de som klager. Selv har jeg 5600Ultra. Glir fantastiskt fint i ALLE spill, utenom Halo da som er bare sinnsykt. kjører som regel på 2x AA/AF eller ingen. Er så fantastiskt liten forskjell, spesielt i FPS spill da man ikke har tid til å se på detaljene.

Ser for meg en situasjon; Jeg uten AA/AF og en med

Midt oppe i en hard kamp på UT2003. Jeg klarer meg fint, mens den andre ser på detaljene, pang, han er død. Litt satt på spissen, ja.

F.eks i NFSU, hva skal man med så mye detaljer? ligger man i 250-300 ser man ikke forskjellen

:love::thumbs:

Lenke til kommentar
Hvilke spill kan man ikke spille på Gf.Fx 5600?

Er du ute etter en liste over spill som ikke flyter godt på en GF FX5600 XT?

Er det mulig...

Jeg spurte deg om hvilket-hvilke spill man ikke kan spille "flytende" med FX 5600.

Siden du sier det slik kan du sikkert nevne et spill?Jeg vil gjerne ha noe konkret å forholde meg til.

Hvis du sjekker min henvisnig ovenfor så er ikke forskjellene store hvis du da ikke vil ha AA og AF.

Jeg er ikke ute etter krangel,bare at du kan gi meg et konkret eksempel på et spill.

Mener du henvisningene til FX5600Ultra kortet? Kan ikke sammenligne 5600XT og Ultra. Søk litt på forumet og du vil finne mange som har blitt mildt sagt meget skuffet over 5600.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=188021&hl=5600

Hvorfor anbefalle dette kortet?

Lenke til kommentar

Er ingen vits i å kjøpe 5600 kort under Ultra.

Til trådstarter: Kjøp deg enten ett demobrukt ti4200 kort eller ett 5600Ultra. Av nye kort er 5700Ultra og 5900XT å anbefale til den prisen.

Selv oppgraerte jeg fra ti4200 til FX5600Ultra, er ikke så stor forskjell. Oppgraderte pga. innbytte.

Dette er da visst du ikke har krav om å kjøre maks AA/AF

Lenke til kommentar

For det første så er 9600 et enormt mye treigere kort enn 9600xt kort (som du linker til)

For det andre virker det som om du prøver å skrive masse vas om noe du tydeligvis ikke er så veldig godt satt inn i.

Ja, du kan kjøre alle spill på 5600, men du kan også spille de fleste spill på mye dårligere kort, foreks. GF2mx.

Poenget er YTELSE, og at man kan stille ned masse detaljer å kjøre spillet i 640*480 er ikke det samme som å spille samme spillet i 1024*768 (eller høyere) med AA/AF og alle detaljer på max.

"Levetid" er jo en annen sak, bedre ytelse gjør at man ikke trenger å skifte ut kortet med det aller første, da det funker greit til spillene som kommer.

(Var ikke rettet mot bare posten jeg quotet, men mye av det som har blitt skrevet)

Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1904&p=5

Som henvisningen viser så er ikke forskjellene så store uten AA/AF

GF FX 5600...Ultra Kr.1014

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=121326

Er ikke noe dårlig kjøp.

Neste hopp synes å være:

Ati 9600xt Kr.1569

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=123160

Neste hopp synes å være:

GF FX 5900.. Kr.1928

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=122623

Ja det var feil her i henvisnig.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

:wow: Du verden.Hvis jeg har gjort inntrykk av å være en "kløpper" så beklager.

Jeg er ikke det. :blush:

Men,noe har jeg forstått.Nemlig at du kan spille de spill som er på markedet i dag med billige grafikk kort om du spiller med stasj OF.

Og med GF XT 5600...ultra tipper jeg skal klare nye spill engod stund inn i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
Men,noe har jeg forstått.Nemlig at du kan spille de spill som er på markedet i dag med billige grafikk kort om du spiller med stasj OF.

Og med GF XT 5600...ultra tipper jeg skal klare nye spill engod stund inn i fremtiden. :)

Klart du vil kunne kjøre nye spill, bare du setter ned oppløsning og detaljer. Poenget her om det er noe vits for trådstarter å oppgradere til en utgått modell, hvis han likevel må sette ned detaljnivået og slå av alt som er av eyecandy.

BTW det finnes ikke et GF XT 5600 Ultra kort, 5600XT er den en budsjettmodell med 64bits minnebus, mens 5600Ultra var toppmodellen i Nvidia's mellomklasse

Lenke til kommentar

Sheriff skrev:

BTW det finnes ikke et GF XT 5600 Ultra kort, 5600XT er den en budsjettmodell med 64bits minnebus, mens 5600Ultra var toppmodellen i Nvidia's mellomklasse

:dontgetit: Nei,men GF FX 5600 Ultra er her.

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=121326

Jeg vet ikke forskjellen mellom Gainward GF 5600..ultra og Asus GF2 64mb pro (som trådstarten har) i ytelse.

Mitt inntrykk er at den vesentlige forskjellen mellom de billige og dyre kortene er om du skal spille spill med eller uten eyecandy.

Denne poengterte forskjellen kan være et poeng for de som har en slunken pung eller prioiterer andre ting.

I dette forumet virker det som om billige kort ikke er noe alternativ.

Med denne utviklingen i skjermkort kan det å kjøpe "et kort for fremtiden" ikke være et fasitsvar.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene på detta :D

Jeg har nå drevet å sett på mye tester runt og likte spesielt Denna fra Tom's HWguide.

Det jeg Tror jeg har kommet fram til er at det blir ett Fx5900 kort. både siden det er forholdsvis Rimelig og ser ut til å klare seg meget bra på tester i forhold til kort som er 2-3K dyrere..

Er da ingen vits i å kjøpe det NYESTE på markedet heller da. om ett par mnd så kommer da noe nytt som kjører fletta av de korta som er nå sikkert.

Og det FX5900 kortet tror jeg i allefall klarer seg bra nåkk til mitt bruk i 1-2 år til.

Lenke til kommentar

Ser forsjellen med og uten eyecandy på Stillbilder ja.... men når alt er i bevegelse så er det ikke så lett å se forsjellen... Har da ikke tid til å studere de minste detaljer når man springer rundt på ett spill og granatene hagler runt en.. :p

Lenke til kommentar
Ser forsjellen med og uten eyecandy på Stillbilder ja.... men når alt er i bevegelse så er det ikke så lett å se forsjellen... Har da ikke tid til å studere de minste detaljer når man springer rundt på ett spill og granatene hagler runt en.. :p

Line og texture shimmering, som ihvertfall jeg syns er ganske plagsomt, kommer ikke fram i stillbilder. Dessuten finnes det flere typer spill enn raske first person shootere.

Lenke til kommentar

For den som vil ha det beste og har råd til det kan kjøpe et kort til 4k.

Men,forskjellen mellom det beste og et billig kort er mindre enn mange innbiller seg.

Når jeg ser forslag til valg av hardwaredeler for "spilleren" og de råd som kommer fram av valg av skjermkort så er de ensidige.

Slik jeg oppfatter det så er hovedsaklig forskjellen mellom et billig og dyrt kort "eyecandy".

Mange frykter også at et "billigkort" fratar dem muligheten til å spille de spill som er på markedet idag og kortet ikke strekker til i nye spill i fremtiden.

Jeg mener og tror at de gjør det.

Sheriff skrev:

Dette er ikke et ultra kort, du har gått i Gainward fella. De kaller alt ultra, og håper at folk ikke sjekker så nøye...

Hmm,det ser ut som du har rett i det... siden det står i den andre "avdelingen" av benevnelsen på kortet.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
Mange frykter også at et "billigkort" fratar dem muligheten til å spille de spill som er på markedet idag og kortet ikke strekker til i nye spill i fremtiden.

Jeg mener og tror at de gjør det.

Joa, men alle har forskjellige meninger om hva som strekker til. Selv mener jeg at dersom du må gå betydlig ned på detaljnivå, oppløsning, osv. så strekker ikke kortet til, og en oppgradering er på sin plass.

Skjønner hva du mener om at budsjett-kort kan brukes til dagens og fremtidens spill, poenget er bare hvor mye du vil gå ned i innstillingene...

Lenke til kommentar

Jeg har funnet meg ett Bra "rimelig" kort tror jeg.... Det er ett MSI FX5900 128mb nonultra kort. Ser jeg får det med VIVO til litt under 2K og det må jeg si virker som ett rimelig/bra skjermkort.

Drev å las testene på Tom's HW guide og kom fram til at det FX5900 kortet ikke var så Veldig langt bak Ultrakortet. når det gjelder FPS.

Håper det ikke var ett dumt kjøp da...

Vurderte Lenge Ati 9600XT. helt til jeg kom over ett Spill som jeg bare MÅ ha og det fungerer IKKE med ATI kort.. hehe. :D

Personlig så ser jeg ingen vits i å kjøpe det dyreste når man om ett par måneder får noe som er Enda bedre likevell.

Link til testen jeg snakka om: 46 skjermkort er sammenlignet HER!

Lenke til kommentar
Vurderte Lenge Ati 9600XT. helt til jeg kom over ett Spill som jeg bare MÅ ha og det fungerer IKKE med ATI kort.. hehe. :D

IF device ID=ATi GOTO noload

:laugh:

Det skulle ikke forundre meg om det kom en compiler som lar dette spillet kjøre på andre kort enn nVidia FX.

Jeg tror nVidia gjør seg selv en bjørne tjeneste med å gå rundt til spill utgivere med store pengesekker for å få spill mer nVidia vennelig med å enten utvikle effekter som kun fungerer på nVidia hardware, skrur av effekter når et annet kort enn nVidia detekteres eller i verste fall, sånn som her, at spill overhodet ikke lar seg kjøre på annet enn nVidia hardware. Dette tvinger ATi til å svare med samme mynt og snart kan vi finne oss i en situasjon der flere store spill tittler kun fungerer med enten ATi eller nVidia hardware. Da høres ikke spådommene om PCens fall som spill plattform i fordel for konsollene så usannsynlige lenger.

Men for å komme litt on-topic så er FX5900 til under 2000,- et bra kjøp og det er for det meste en del raskere enn R9600XT.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Kan hende du har rett i det du sier der, men den egentlige grunnen var vel at jeg hadde mest lyst på ett fx5900 kort uanz da. ;)

Men jeg skal være enig med deg i at det begynner å gå litt for langt når visse spill KUN kan kjøre med en type brikke.

Men som det står litt om Tidligere i denna diskusjonen så har vel ATI lagt inn endel penger i HL2 også da... selv om man kan kjøre det nesten like bra med Nivida.

Samma hva man har bare det fungerer tilfredstillende....

Og i forhold til mitt UT Gamle GF2 kort så er det i allefall mye som tyder på at det FX5900 kortet skal fungere bedre... hehe.

Lenke til kommentar
Men som det står litt om Tidligere i denna diskusjonen så har vel ATI lagt inn endel penger i HL2 også da... selv om man kan kjøre det nesten like bra med Nivida.

Når det gjelder FX5900XT vs R9600XT så blir nok det tilfelle, men det vil neppe være på nivå med high-end kortene til ATi i HL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...