Gå til innhold

Kartverkets løsning kan gi mer selvkjøring på norske veier [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bygg- og anleggsbransjen må med i strategien for å bli ledende i bruk av stedfestede data. Viktig m kontakt med rette enkeltpersoner. Vet hvem. Stedfestet informasjon er også mye data som skapes og dokumenteres i byggefasen. Viktig at informasjon er standardisert og tas vare på. Ikke nok med FKB og NVDB pluss scannedata og kunstig intelligens.

Lenke til kommentar

Slik detaljert kartinformasjon (er 3D modellar fortsatt eit kart?) vil uansett være veldig nyttig til mange ting, alt frå visualisering av planlagte nybygg til simulering av overflatevatn for å identifisere vegar med ugunstig helling eller utilstrekkelege grøfter.
I tillegg så vil sjølvsagt ein virtuell by opne for mange spennande muligheiter.
Særleg når det blir lagt opp til at fleire aktørar kan få bruke dei innsamla datane.

Men akkurat for sjølvkøyring trur eg slike kart har liten betydning. Sjølvkøyrande bilar må være i stand til å scanne sine omgivelsar i sanntid, bruk av historiske data har liten relevans for bilkøyring uansett kven som er føraren.
Det er mulig at slike kart kan ha ein funksjon som ekstra sikkerheitstiltak slik at den sjølvkøyrande bilen blir nekta å køyre inn i den komande høgresvingen om ikkje kartet også stadfester at vegen går til høgre, men det blir akkurat det samme som å dobbeltsjekke på GPSen at vegen du ser foran deg også er innteikna på kartet.
Det kan være at du ser syner medan du sitt og køyrer og at ein kikk på kartet kan avverge at du køyrer rett fram i ein sving fordi du trur vegen fortsetter rett fram, men i slike situasjonar er det er meir sannsynleg at kartet er feil eller utdatert.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (28 minutter siden):

Ut i fra bildet virker det som dette er gjort med droner? Er det innenfor lovverket?

Det spørs kven som utfører arbeidet.
Eg reknar med at Kartverket enten har RO3 godkjenning eller at dei samarbeider med firma som har RO3 godkjenning. Med RO3 godkjenning så har Luftfarsverket gitt tillatelse til å bryte dei krava som gjeld for hobbydroner.

Om du tenker meir spesifikt på personvernomsyn så er det lovleg å samle inn slike opplysningar om ein har eit databehandlingsgrunnlag, altså at ein skal ha ein grunn til å samle inn opplysningane og at ein ikkje skal lagre meir opplysningar om nødvendig.

Lenke til kommentar
1 hour ago, The Avatar said:

Det spørs kven som utfører arbeidet.
Eg reknar med at Kartverket enten har RO3 godkjenning eller at dei samarbeider med firma som har RO3 godkjenning. Med RO3 godkjenning så har Luftfarsverket gitt tillatelse til å bryte dei krava som gjeld for hobbydroner.

Om du tenker meir spesifikt på personvernomsyn så er det lovleg å samle inn slike opplysningar om ein har eit databehandlingsgrunnlag, altså at ein skal ha ein grunn til å samle inn opplysningane og at ein ikkje skal lagre meir opplysningar om nødvendig.

Ja jeg tenker på dette med at droner skal være minst en viss avstand fra privathus ol. Noe man ser stadig brytes av folk som tenker at det er greit å filme i andres hager osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (18 minutter siden):

Ja jeg tenker på dette med at droner skal være minst en viss avstand fra privathus ol. Noe man ser stadig brytes av folk som tenker at det er greit å filme i andres hager osv.

Dette kravet er vesentleg redusert med nytt felleseuropeisk regelverk. No er det slik at det innafor open kategori er delt opp i tre under kategogriar A1, A2 og A3 med eigne reglar basert på dronens vekt.

A1 som er droner under 250 g så kan du ikkje flyge over folkemengder og med anbefale om å unngå å fly over enkeltpersonar.

A2 så skal det være minst 30 meters avstand til andre personar dersom drona veg mindre enn 4 kg, og 50 meters avstand til andre personar om drona veg mindre enn 2 kg.

A3 som gjeld droner opp til 25 kg så er det ikkje lov å fly nærmare bustadar, næring, industri eller rekreasjonsområder enn 150 meter.

 

Så vidt eg kan forstå så vil begrensninga til kor nært bustadar (som det ikkje står folk utanfor) berre gjelde for droner over 25 kg om ein ikkje har godkjenning frå Luftfartsverket.

Lenke til kommentar

Bildet i artikkelen er hentet fra en punktsky som er samlet inn fra en lidarsensor plassert på taket av en bil.

Droneperspektivet kommer bare av vinkelen på visningen.

Angående bruksområder:

Noen selvkjørende systemer skanner omgivelsene i sanntid, og sammenligner dette mot eksisterende kart og punktsky for å navigere.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sensorer for dette kan subsidieres gjennom verdiene de produserer for nettopp slike kart. De kan utnyttes til mer enn selvkjøring. 

Kast dem på taxier, busser, lastebiler og lignende kjøretøy som tjener mest på å la hjulene rulle, så får man mest ut av hver sensor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (På 29.4.2021 den 17.40):

Sensorer for dette kan subsidieres gjennom verdiene de produserer for nettopp slike kart. De kan utnyttes til mer enn selvkjøring. 

Kast dem på taxier, busser, lastebiler og lignende kjøretøy som tjener mest på å la hjulene rulle, så får man mest ut av hver sensor. 

Eventuelt sett krav til at sensordata fra biler deles med et nasjonalt system for registrering av vei og omgivelser. Data bør tilhøre de land dataene innhentes i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...