Gå til innhold

LCD 17"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:(  nå må vi få en sticky post som forteller folk hva de burde kjøpe. Jeg er litt lei å ramse opp alt om og om igjen  :roll:

Du kan jo titte på;:

LG 1710b Dette er en fin skjerm som funker bra til spill. Klare og rene farger, men den er i "billig" klassen, så topp ytelse får du ikke.

NEC LCD1701 Fin skjerm so klart gir mye for pengene, gode farger og rask. Billig og grei skjerm!

Vær oppmerksom på at NEC skjermen mangler DVI (digital inngang)! DVI øker ytelsen (avhengig av skjermkort, skjerm osv), den sender bildet "som det er" og det gir klare fordeler. Men det må også sies at denne skjermen ikke "lider" av manglende DVI.

Et til alternativ er;

Eizo L557 Den har fått ros for fine, skarpe farger (Eizo kvalitet), men lider litt av dette "ghost" fenomenet...

og kanskje;

Samsung 172V Denne skjermen, hvis du ikke skikkelig kresen! (koster rundt 4000)

*Av erfaring og tester gjort fra flere hold. Har noen av dere en av disse skjermene i stuen, så gi en liten rapport*

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
:(  nå må vi få en sticky post som forteller folk hva de burde kjøpe. Jeg er litt lei å ramse opp alt om og om igjen  :roll:

Du kan jo titte på;:

LG 1710b Dette er en fin skjerm som funker bra til spill. Klare og rene farger, men den er i "billig" klassen, så topp ytelse får du ikke.

NEC LCD1701 Fin skjerm so klart gir mye for pengene, gode farger og rask. Billig og grei skjerm!

Vær oppmerksom på at NEC skjermen mangler DVI (digital inngang)! DVI øker ytelsen (avhengig av skjermkort, skjerm osv), den sender bildet "som det er" og det gir klare fordeler. Men det må også sies at denne skjermen ikke "lider" av manglende DVI.

Et til alternativ er;

Eizo L557 Den har fått ros for fine, skarpe farger (Eizo kvalitet), men lider litt av dette "ghost" fenomenet...

og kanskje;

Samsung 172V Denne skjermen, hvis du ikke skikkelig kresen! (koster rundt 4000)

Er alle de LCD'ene 17"?

Lenke til kommentar
Ja de er alle 17". Ta ikke det jeg skrev for gitt. Bruk returetten hvis du er misfornøyd med skjermen du fikk tilsendt!

Ser du har en 1760NX, hvordan er denne i forhold til 1701?

Det eneste som er kjiipt med 1701 er at den kun har en inngang, det er det jeg liker med NX serien (har en 1860NX på arbeidsmaskinen). Behøver en ekstra skjerm, enten 1560NX eller 1760NX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...