Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B7 1.8t quattro 2005 fusker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (2 timer siden):

Jeg regner med at Carly kan vise verdier for "Ignition advance". Hvordan oppfører denne verdien seg?

Edit: Ny side.

En kompis som har Carly så får ikke sjekket i kveld, skal sjekke i morgen om den måler dette.

Lenke til kommentar
Fyrstikker skrev (34 minutter siden):

skal sjekke i morgen om den måler dette.

Jeg regner med at den også kan vise "Boost pressure".

Det kan kanskje hjelpe dersom du sletter koden og sjekker når den kommer tilbake:

Slett koden
Tenning av
Tenning på
Start motor
La stå på tomgang
Gi litt gass (er det mulig å holde lavt boost pressure? Hvor lavt?)
Gi mer gass slik at boost pressure og rpm gradevis øker.

På hvilket punkt/boost pressure/rpm kommer koden?

Så vidt jeg skjønner må til slutt boost pressure over 0.8 bar og kanskje rpm over 3000 i denne "testen". Kanskje bilen må kjøres dersom boost pressure ikke blir høyt nok. Du kan selvfølgelig stoppe når koden har kommet tilbake.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
Fyrstikker skrev (50 minutter siden):

Jeg regner med at Carly kan vise verdier for "Ignition advance". Hvordan oppfører denne verdien seg?

Finner ingen ignition advance, her er de forskjellige valgene.

received_4034819116565677.jpeg

received_159611069417347.jpeg

Endret av Fyrstikker
Lenke til kommentar

Det dreier seg om å måle likespenningen mellom hvert pinnemottak og jord (f.eks. karosseri/motor/minuspolen på batteriet). En av pinnemottakene  skal ha ca 5v mot jord. Mål mellom polene på batteriet først for å sjekke at multimeteret er riktig innstilt. Det skal være nok at tenningen er på.

Kan du også måle motstanden mellom pinnene på ledningen som går til sensoren (samme kombinasjoner som forrige gang)?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Kan du også måle motstanden mellom pinnene på ledningen som går til sensoren (samme kombinasjoner som forrige gang)?

Tips: Du har en annen sensor du kan sammenligne med. De er sannsynligvis like.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (10 timer siden):

Hva var de andre feilkodene?

Høres motoren normal ut?

Den fusker litt på tomgang, litt som at den kutter av og til. Den begynner å fuske igjen når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit. Virker som det verste kommer like før 0.5 bar. La ved en video av turbotrykksmåleren om det hjelper. https://drive.google.com/folderview?id=16fDtcUpDx5c02eXY-lgdiiYEg0WHNa_V

Får ikke sjekket med Carly i dag eller i morgen, men skal måle og sammenligne de to sensorene ila. dagen.

Byttet slepering og må nok ha vagcom for å fjerne den feilkoden.

received_284729069800248.jpeg

received_850255339170541.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...