Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B7 1.8t quattro 2005 fusker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har problemer med min Audi A4. Den fusker litt på tomgang og når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit.
Den begynner å riste litt og motorlampa begynner å blinke en stund før den forsvinner igjen hvis jeg kjører slik at dette ikke skjer.
Det skjer ikke hvis jeg bare ruser motoren.
Diagnose med Carly sier blant annet feilkode P0333. (Description: High Pressure Sensor (G65). 
Har byttet denne sensoren og nå lyser ikke ECON-knappen konstant (noe den gjorde før bytte av sensor og gåen sikring). Nå lyser den ikke når jeg starter bilen, men lyser konstant etter en liten stund.
Søker jeg opp denne feilkoden på nettet står det Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2) og ingenting om G65.

Noen som har forslag til hva dette kan være og hva som kan prøves?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multimeteret har vanligvis en innstilling for å måle om noe er kortsluttet. I denne innstillingen piper multimeteret. Når noe er kortsluttet har det kontinuitet.

Du skal altså stille inn multimeteret slik at det piper når probene har kontakt med hverandre, mens multimeteret i denne innstillingen ikke skal pipe når probene har kontakt med hver sin pinne i kontakten til sensoren. Det er 3 kombinasjoner av pinner å teste (1-2, 1-3 og 2-3).

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (7 timer siden):

Multimeteret har vanligvis en innstilling for å måle om noe er kortsluttet. I denne innstillingen piper multimeteret. Når noe er kortsluttet har det kontinuitet.

Du skal altså stille inn multimeteret slik at det piper når probene har kontakt, mens multimeteret i denne innstillingen ikke skal pipe når probene har kontakt med hver sin pinne i kontakten til sensoren. Det er 3 kombinasjoner av pinner å teste (1-2, 1-3 og 2-3).

Okei, da hadde jeg gjort det feil. Skal prøve det når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (4 timer siden):

Jeg la til to ord i det forrige innlegget (forbedring).

Det finnes sikkert gode videoer på youtube som hviser hvordan det gjøres/fungerer.

Var ingen pip på de forskjellige kombinasjonene. Bortsett fra ved kontakt med hverandre så klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...