Gå til innhold

COMBO romen min nekter å autokjøre/køyre generellt

Anbefalte innlegg

hai,

her er screenshots om dette kan hjelpe,

http://www.asgeirhoem.com/hagen/MSI%20COMBO/

Om det er noko anna dykk vil at eg skal ta screenshot av, så berre sei i frå ;)

fekk msi brenneren min for litt sida, men har hatt eit problem med autokjøring og kjøring av cd'er generellt..

Har to cd rommer, comboen og ein vanleg DVD rom.

På enhetsbehandling står det at Comboen fungerer som den skal..

då eg restarter/starter maskina og putter inn ein CD(har prøvd mange) vil den ikkje lese cd'en.. Combo rommen blinkar litt i starten, men tilslutt sløknar blinkinga og ingen ting skjer..

Om eg tar ut cd'en og legg den i den andre DVD rommen låser det seg, og eg får ein feil opp av explorer.exe ..

Comboen er plassert øvst i kabinettet og er da hovud..

merkelig nokk er det av å til rommen klarer å køyre, då etter eg har restarta maskina..

Teit? ja?

uansett, takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er med en kamerat akkurat nå...skal sjekke med ein gong eg kjem heim(sikkert ein liten halv time eller noke)

eg trur COMBOEN er koblet til den ytterste IDE kabelen og den andre litt lengre nede på IDE kabelen.. om du fårstår

skal sjekke dette når eg kjem heim!

stay tuned

Lenke til kommentar

Okei den er grei!. Bare en harddisk?. Prøv å sett HD'en som Master (selvfølgelig) med dvd-rommen som Slave på samme IDE-Kabel. Deretter setter du Comboen som secondary Master på den andre kabelen.

Ikke sikkert dette hjelper da,men verd et forsøk!.

Lenke til kommentar

ok, no har eg tatt comboen nederst og DVD'en øvst..

eg satt comboen på slave og DVD'en på master

då eg entra windows sto der ny maskin vare funnet:

COMBOEN og deretter DVD'en

eg klarte å autokøyre med ein cd, men det klarte eg med den andre innstillinga av å til..skal no boote igjen og sjekke om eg comboen kan lese i alle tilfeller..

krysser fingrene;)

Lenke til kommentar

Altså... Jumperne finner du bakpå HD'en og CD-Rom'en. Der IDE- og strømkabelen går inn.Disse må stå rett.Det står gjerne oppå HD'en og CD-Rom'en hva som skal stå hvor. Jeg ville satt HD'en som Primary Master og DVD'en som Primary Slave på samme kabel. Deretter Comboen som Secondary Master på sin egen IDE-Kabel.

Endret av CIder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...