obos Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jeg har fikset mange maskiner før men akkurat denne, er den vrien. Jeg har sjekket med norton og fant denne linken her: http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html Har lastet ned på en annen maskin og brent dem på en cd. Microsoft Security Bulletin MS03-026 og FixBlast.exe Når jeg prøver å fikse den maskinen med Blaster så får jeg kun 1 minutt på meg. Det å kjøre Bulletin og FixBlast tar mer enn 1 minutt. Derfor kjører jeg SERVICES.MSC /S og finner Remote Procedure Call (RPC) service. Så skal jeg: "Right-click the Remote Procedure Call (RPC) service, and then click Properties." Da skjer det ingen ting. Får ikke frem egenskapene til RPC, men likevel så går tiden.... skjønner ikke. Har aldri fått så mye problemer med den før. Trenger hjelp. Ikke si at eneste løsningen er å formatere Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 last ned windows oppdatering.. eg gjor det og alt var i orden etter på... på windows si side skal der vel vere ei spesiell oppdatering som er retta mot blaster.. det er ikkje fixblast patchen.. fixblast patchen funkakje med meg, men eg fekk ein update og da var alt i orden Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 btw, du har posta emne 3 ganger, slett dei to av dei . Lenke til kommentar
obos Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 MEn det tar lengre enn 1 minutt da... rekker ikke Andre forslag? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hvis du får den meldinga om at pcen avsluttes om 60 sec så går du i command og skriver "shutdown -a", dette avbryter avslutningsprosessen, og du kan ta deg god tid. ( Command: Start->Kjør->"cmd" ) Lenke til kommentar
obos Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) En annen ting. Hvordan sletter man et emne? Jeg får bare redigert den. Endret 6. januar 2004 av obos Lenke til kommentar
fAight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) med en gang du starter maskinen, gå til run/kjør-vinduet og skriv: shutdown -a dette hindrer maskinen i å restarte, slik at du får tid på deg til å fixe problemet... EDIT: Aah, så ikke at Micromus hadde skrevet det, sorry... Endret 6. januar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
falut Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) gå inn på run>cmd og skriv inn shutdown a Det trur jeg skal stoppe nedtellinga.. Jeg las det en annen plass her på forumet, når jeg skulle fixe en data med blaster. edit: ridgea var 2 sec kjappere en meg og micromus.... *sorry* Endret 6. januar 2004 av _-Joacim-_ Lenke til kommentar
obos Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Takker og bukker Mircomus. U r an angel Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) ja enig med Micromus det gjeller og finne viruset når det er aktivisert.. så når du kommer inn i win xp igjen etter restart gå til oppgavebehandling/ prosesser/se om du finne msblast og avslutte prosess.. men du må sikker søke etter fila i startmenyen eller lete inne på win/system 32.finner du den må du slette den først.før du innstalerer fixblast patchen.. ble litt rotet forklart her..håper du forstår. Endret 6. januar 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Du kan legge inn patchen selv om du har viruset, og så fjerne viruset etterpå, patchen tetter bare hullet som viruset brukte når det kom inn på systemet. Rekkefølgen er egentlig likegyldig når du ikke er tilkoblet internett, det som kan skje hvis du fjerner viruset først er at du har fått viruset tilbake før du har fått installert patchen(!), selv om dette ville vært et ekstremt tilfelle, kan en aldri være sikker, er du koblet til nettet, installer patchen først Lenke til kommentar
obos Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Sorry jeg mente takk til alle Lenke til kommentar
fAight Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) gå inn på run>cmd og skriv inn shutdown aDet trur jeg skal stoppe nedtellinga.. Jeg las det en annen plass her på forumet, når jeg skulle fixe en data med blaster. edit: ridgea var 2 sec kjappere en meg og micromus.... *sorry* micromus, var nok den kjappeste... Endret 6. januar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå