inaa Skrevet 23. april 2021 Del Skrevet 23. april 2021 Equinor elektrifiserer Troll B og C – til en prislapp på 7,9 milliarder kroner [Ekstra] Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 23. april 2021 Del Skrevet 23. april 2021 Det er jo et dyrt tiltak, men greit for meg. "Omtrent" 500k tonn co2utslipp spart i året (pluss litt nox). Blir vel 1% av totale utslipp. Anslått 116MW elbehov, teoretisk sett 1 tWh i året. Spørs om det vil legge litt press på kraftsituasjonen i regionen, allerede ikke den billigste regionen i Norge. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 23. april 2021 Del Skrevet 23. april 2021 (endret) 5 hours ago, joakimb said: Anslått 116MW elbehov, teoretisk sett 1 tWh i året. Spørs om det vil legge litt press på kraftsituasjonen i regionen, allerede ikke den billigste regionen i Norge. Konsesjonen fra Statnett er på 170 MW. Det er ca 1,5% av Norges totale effektforbruk. Endret 23. april 2021 av Twinflower Lenke til kommentar
Del Skrevet 24. april 2021 Del Skrevet 24. april 2021 joakimb skrev (19 timer siden): Det er jo et dyrt tiltak, men greit for meg. "Omtrent" 500k tonn co2utslipp spart i året . Det er vel nesten like mye som alle el-bilene i Norge til sammen. Prisen er en brøkdel av ett år med el-bil støtte. Jeg vil anta mye av pengene går til norsk industri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå