Gå til innhold

Hva trenger jeg for en god pc? Budsjett 25 000

Anbefalte innlegg

Hei! 🙌

Da er tiden kommet for å ta steget inn i pc-verden. Jeg har vært konsoll gamer hele livet og har nærmest kun hatt skole pc 😅 Derfor har jeg virkelig ikke peiling nå når jeg skal gå til innkjøp 😱

Jeg har +/- 25 000 jeg kan bruke... Er det absurd å drømme om et godt setup i denne prisklassen? 

Jeg vil bruke maskinen til litt redigering, streaming og gaming! ✌️ 

Setter pris på alle som tar seg tid! 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer enn nok og vel så det.. når det er sagt så har prisene på skjermkort skutt i været og personlig hadde jeg aldri kjøpt meg nytt setup på dette tidspunktet om jeg ikke var desperat. Men hvis ikke det er noe stress for deg kommer du langt med 25k

• Liker 2
Lenke til kommentar
Crayonz skrev (1 time siden):

Det er mer enn nok og vel så det.. når det er sagt så har prisene på skjermkort skutt i været og personlig hadde jeg aldri kjøpt meg nytt setup på dette tidspunktet om jeg ikke var desperat. Men hvis ikke det er noe stress for deg kommer du langt med 25k

Aaaah, konge å høre! 🙌 Men, snakker vi pc, skjerm og alt tilbehør da? 😅

Lenke til kommentar
Svein M skrev (16 minutter siden):

Her er f.eks pc til kr 18499 (bare pc, skjerm, tastatur, mus, pc-høytalere, headset kommer utenom)

Komplett a145 Epic Gaming PC - RX 6700 XT - Komplett Epic Gaming PC - Komplett.no

Ikke spør meg om hvorfor, men denne blir ca 2000 billigere om man oppgraderer prosessor til 5600X:

https://www.komplett.no/configure/1159959/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-a141-epic-gaming-pc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (3 minutter siden):

Hvis du gamer fps spill bør du nok kjøpe en 120hz skjerm for eksempel denne:

https://www.komplett.no/product/1172331/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/lg-27-gamingskjerm-27gl850-b

Tusen takk for hjelp! 🙌

Pc Lynet skrev (16 minutter siden):

Lenke til kommentar
MrMiddelthon skrev (3 timer siden):

Hei! 🙌

Da er tiden kommet for å ta steget inn i pc-verden. Jeg har vært konsoll gamer hele livet og har nærmest kun hatt skole pc 😅 Derfor har jeg virkelig ikke peiling nå når jeg skal gå til innkjøp 😱

Jeg har +/- 25 000 jeg kan bruke... Er det absurd å drømme om et godt setup i denne prisklassen? 

Jeg vil bruke maskinen til litt redigering, streaming og gaming! ✌️ 

Setter pris på alle som tar seg tid! 😊

Er det aktuelt å bygge selv? 

Lenke til kommentar
Flin skrev (8 minutter siden):

Er det aktuelt å bygge selv? 

Siden TS er nybegynner på PC og det er umulig å få tak i skjermkort tror Jeg ikke det er å anbefale. Blir vanskelig å slå prisen på Lenovo til 18k med selvbygg. Bare 3070 må du ut med 10 000kr for ny eller 12000kr på finn. 

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (15 minutter siden):

Siden TS er nybegynner på PC og det er umulig å få tak i skjermkort tror Jeg ikke det er å anbefale. Blir vanskelig å slå prisen på Lenovo til 18k med selvbygg. Bare 3070 må du ut med 10 000kr for ny eller 12000kr på finn. 

For warzone er det galskap å anbefale 3700X over 5600X

Lenke til kommentar
MrMiddelthon skrev (2 timer siden):

Er denne da identisk til den lenger oppe i tråden? Å hva kan man klemme utav en slik maskin på feks warzone? 

Oppgrader CPU til 5600X, så får du en maskin som kan dytte ganske bra med framerate i 1920x1080, 150+ fps, i 2560x1440 må du nok ta til takke med ca 100 fps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...