Gå til innhold

Big One Giants Mighty Meat, spørsmål.

Anbefalte innlegg

Kjøpt denne pizzaen et par ganger og jeg alltid følt en utrolig merkelig smak. Skrubb sulten som jeg er kjøpte jeg en i butikken i dag. Kom litt innpå stykket og kjenne en helt grusom smak. Prøver å finne ut hva det er og det jeg finner er en grønn saus under hver pepperoni på pizzaen. Og den lukter seriøst bensin. Er dette noe som skal være på pizzaen eller ikke? 😛

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingredienser pizza: hvetemel, vann, cheddar 10 %, mozzarella, kjøttboller 10 % (kjøtt fra norsk storfe, vann, ost, stivelse, salt, aroma, hvetefiber, fennikel, hvitløk, krydder, gjærekstrakt, antioksidant (E301)), tomatpuré, pepperoni 5 % (kjøtt fra norsk storfe, vann, krydder, salt, stivelse, melkeprotein, sukker, druesukker, hvetefiber, stabilisator (E450, E451), konserveringsmiddel (E250)), maismel, gjær, rapsolje, krydder, sukker, salt, maltet hvetemel, hevemiddel (E341, E450, E500), stivelse, enzymer, melbehandlingsmiddel (E300). Ingredienser dressing: vann, rømme (28 %), rapsolje, tørrmelk, sukker, fortykningsmiddel (stivelse, johannesbrødkjernemel, xantangummi), salt, myseprotein, hvitløk, aroma, sitronjuice (av konsentrat), surhetsregulerende middel (melkesyre, eplesyre), gressløk, krydder, konserveringsmiddel (sorbinsyre).

1911 kalorier. 😆 Kan være veldig mye rart. Jeg syns også frossepizza har en litt kjemisk smak. Kanskje ikke så rart, når man ser ingrediensene over her. "Aroma" og "krydder" kan være så mangt. Sannsynligvis inneholder pizzaen over 100 ulike ingredienser. 

Jeg hadde tatt et bilde eller fem og sendt til Orkla. Dersom noe er grønt på ferdig-pizza, er det ofte enten pesto eller paprika. 

Lenke til kommentar

Grøn saus som lukter kjemisk under pepperonien? 

Det er nok ikkje slik det skal være? Kan osten ha vært dårleg og mygla? Det kan kanskje forklare grønfargen og smaken. 

Korleis reagerer du på sterk mat til vanleg kan det være chillien som har påvirka lukt og smakssans? 

Det er merkeleg at du berre fann den grønne sausen under pepperonien. 

Har du kasta pizzaen? Eg reknar med at Stabburet kan være interesert i å undersøke produktet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...