sveinsel Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Når det gjelder kabinettvifte så har jeg en Enermax i front som blåser inn og en enermax bak som blåser ut, Serievifter øker ikke gjennomstrømmningen...........Den viften som går senest virker som en vindmølle og bremser. Det er mer fornuftig å ta den vekk så hullet blir fritt. Siden PSU blåser ut må tilleggsviften(e) gjøre det samme, og så må man ha opninger så luften slipper inn. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hadde først som sist investert i en Thermalright CPU SP94 ingen over ingen ved siden for 478 ribber. Papst vifte, 102m³/time, 39 dB(A) Genialt forslag til stillegående system Eller ikke, syns ikke boxed viftene til intel bråker så grusomt mye jeg, men skal det være _veldig_ stille så er MIST Frostbite å annbefale Ja skal nok være enig i at det ikke er for de med såre ører . Kunne jo godt ha satt på en vifte kontroller ala Nexsus NXP201S, eller en noe svakere vifte. ala Papst vifte, 72m³/time, 28 dB(A) Lenke til kommentar
olavr Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Kan ikke si jeg hører mye fra BOXED-vifta på min P4 2,4 800. Det jeg hører er vel mest kabinettvifta (AOpen H600A). Men ikke plagsomt (for mine ører). Forøvrig kan jeg ikke tenke meg at Intel slenger med en dårlig CPU-vifte. Ville tro at den holder like høy standard som selve CPU'en. På min PC holder den temperaturen godt i sjakk, men jeg driver da heller ikke og spiller, i hvert fall ikke ofte. Har bare den originale vifta i kabinettet. Mitt oppsett er som følger: AOpen H600A (300W) Asus P4P800 Intel Pentium 4 2,4 800 Boxed TwinMos PC3200 DDR, 2x256 Dual Pack Kit Seagate Barracuda 7200.7 80GB ATA/100 2MB Connect3D Radeon 9500 PBA Plextor PX-708A Brenner Plextor PX-116A Leser Sony Diskettstasjon Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg betviler ikke at boxed-vifta er tilstrekkelig for kjøling; det jeg er bekymret for er støynivået. Men det virker ikke som om noen har noen informasjon om hvor mange dB(A) denne produserer. Det er også, etter det jeg forstår, forskjellige vifter som brukes av de forskjellige utsalgssteder. Dette vil jo også ha betydning for støyen. Om jeg kjøper ekstra kjøler som er mer stillegående vil jeg uansett kjøpe fra microplex (Mist-kjøler). Dette vil være det eneste jeg kjøper derifra, og da kan jeg like godt vente med å kjøpe ny kjøler til jeg har testet ut boxed. Da har jeg vel kommet frem til en konklusjon. Takk for hjelpen, alle sammen! -Sanyar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Alle 2,6 har samme kjøler vifte uansett hvor du får den fra, kjøper du en 2,8 har den litt kraftigere vifte osv. Det er god kvalitet på kjølern/vifta som følger med om støynivået er akseptabelt komme ann på hva du ellers har i maskinen, temp vil vel vere ca 40 ved idle og ca 50 ved load , dette er normalt. Endret 7. januar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Støynivået på boxed kjøleren er 27dB.. Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Støynivået på boxed kjøleren er 27dB.. Det er akkurat på grensa, men må vel være akseptabelt. Skal jo sitte inne i kabinettet. I verste fall får jeg kjøpe ny kjøler etter å ha prøvd det ut. Takk igjen! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Når det gjelder kabinettvifte så har jeg en Enermax i front som blåser inn og en enermax bak som blåser ut, Serievifter øker ikke gjennomstrømmningen...........Den viften som går senest virker som en vindmølle og bremser. Det er mer fornuftig å ta den vekk så hullet blir fritt. Siden PSU blåser ut må tilleggsviften(e) gjøre det samme, og så må man ha opninger så luften slipper inn. 1500 rpm er 1500rpm. De har eg 4 stykker av + psu viftene. Så luftgjennom strømningen er meget bra den hos meg. Eg har 2 inn og 2 + psu ut. så da har eg mere ut, enn inn. Men luftgjennom strømningen er fremdeles meget bra Tar han ut viften og lar psu'en fjerne all varmen fra cpu,gpu,ram osv, vil psu'en støye mere. Så ditt forslag eg eg ikke enig i offtopic, ja men eg måtte bare kommentere dette. Til dere som syns boxed kjøleren til intel støyer, ikke på mitt msi hovedkort gjør den det, rpm på cpu viften er på ca 2000 og tempen er 37c idle, max 53. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Nå har ikke jeg lest alle innleggene så hvis noen har anbefalt samme kjøler tidligere så sier jeg bare sorry. Anywho: Denne skal vist være ganske bra. Hvis du føler deg litt rikere kan du punge ut en hundrelapp ekstra for å få en versjon som er i helkobber (den kjøler litt bedre). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå