Roald Ramsdal Skrevet 21. april 2021 Del Skrevet 21. april 2021 DNV mener Ingstad-rapporten frikjenner dem – ber staten trekke milliardkravet [Ekstra] Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Sliter med å se for meg hvordan dette aksel-arrangementet ser ut. "Oljedistribusjonsboksen (OD-boksen) ble derfor plassert ved en mellomaksling i aktre generatorrom, aktenfor den fleksible koblingen, i stedet for i forkant av giret slik det er på de spanske fregattene i F100-klassen." Forstår dette slik at det faktisk ble brukt en *OD-aksling" (vanligvis noe man har på direktekoblede 2Takt løsninger) i stedet for en *OD-boks* som er det vanlige på løsninger med gir. (En "OD-boks" må monteres på enden av akslingen.) Og at det er en *mellomaksling* mellom (derav navnet) OD-akslingen og frem til en fleksibel kobling i akterkant av giret. Det er misvisende å kalle dette en *propellaksling* slik det har vært gjort frem til nå. Men hvis maskineriet og akselsystemet som sådan fremdeles var intakt er det vanskelig å se for seg at det kan lekke vann av betydning inn i denne akslingen, og ut gjennom den "fleksible koblingen". Klarer fremdeles ikke å se det for meg. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå