Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig betenkelig at de trekker beløpet automatisk. Jeg driver selv nettbutikk med titusenvis av kunder i året og har jobbet i de aller største. Det er strengt ulovlig å trekke penger fra kunden før varen er sendt. Derfor trekker vi pengene fra kortet i det pakken er klar og lagt til postgang. Det som skjer er at vi authentiserer (reserverer) beløpet, kun for å sjekke at kunden har dekning på konto for å dekke kjøpet, men trekker ALDRI dette før sending. Det fungerer annerledes med klarna f.eks da vil den kunne stå som betalt og ferdig i våre back-end systemer før kunden har betalt faktura for eksempel, dette skyldes at klarna tar over ansvaret for å kreve innbetaling, og innbetalingen skjer til oss med en gang. 

Jeg tror faktisk vi kan ha en god sak mot Elkjøp hvis vi går sammen, da dette er ulovlig praksis. Kan heller ikke skjønne at det skal ta så lang tid å få rettet opp i denne feilen, da dette er en svært enkel jobb som tar en person maks 1 time med mindre systemene til elkjøp er helt fuckd. 

Jeg stiller meg også spørrende til at kundeservice er så talentløs og intetanende. Vi i dette forumet har en mye bedre forståelse av hvordan Elkjøp fungerer enn de som faktisk jobber med det. Blant annet fikk jeg beskjed om at alle ordrene mine skulle bli levert innen 25. April. 

I seg selv er dette en veldig interessant use case for smart kontrakter, og jeg håper at en dag så har krypto kommet så langt at slike ting som dette ikke vil være mulig. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, BadCat said:

Er det noen som har lagerdato i ordren? Hvor pleier lagerdato å stå i en ordre?

Det står ikke i ordren, men jeg har dato i ordrebekreftelsen jeg fikk på mail.

image.png.5f0242a1323d0a9ae52afcaa148bb280.png

Endret av goofer
Lenke til kommentar

Uavhengig av hva som skjer bør alle her ta skjermbilde av ordren/ordrene sine under "min side" på elkjop.no. De kan muligens finne på å plutselig fjerne/endre ordre for alt vi vet.

Ingenting overrasker meg lenger, forventet ikke slike shady praksiser som det vi har sett av Elkjøp nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føyer meg til i rekken angående dette kortet. Fikk ordrebekreftelse kl 17:32 og melding på lørdags morgen om at det var en feil i systemet deres og at de derfor kom til å kansellere den. Ordren min står fortsatt inne som "reservert" og pengene er trukket fra kontoen gjennom vipps. Jeg var nokså seint ute med å legge inn bestillingen så det blir spennende å se om det dukker opp noe, eller om Elkjøp faktisk kansellerer ordren som de sa de skulle gjøre for snart en uke siden.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, TheMagicToiletbrush said:

nytt system i løp av mnd? tror det når jeg ser det. Snakket med kundeservice der som bare dytter problemet vidre i håp at du ikke kom tilbake?

Tviler litt, de ringte meg etter at jeg klaget offentlig på facebook, de har visstnok jobbet med nytt system lenge og de håper det er på plass i løpet av de neste 2 ukene sa hun jeg snakket med.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JumboJarle skrev (2 timer siden):

Uavhengig av hva som skjer bør alle her ta skjermbilde av ordren/ordrene sine under "min side" på elkjop.no. De kan muligens finne på å plutselig fjerne/endre ordre for alt vi vet.

Ingenting overrasker meg lenger, forventet ikke slike shady praksiser som det vi har sett av Elkjøp nå.

Lurt, skjermbilde tatt!

 

Så kan vi muligens ha rett på en leveranse av tilsvarende kort om de ikke får inn denne modellen ettersom de har trek 17K fra min konto? Evt. dekningsskjøp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...