MrMarbles Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Dragonlove skrev (1 minutt siden): Dekningskjøp ett halvt år etterpå? Neppe Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 MrMarbles skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke? For det må skje rundt samme tidspunktet som man kjøper kortet, om det var at du mente du hadde kjøpt hos Elkjøp i april? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Dragonlove skrev (18 minutter siden): For det må skje rundt samme tidspunktet som man kjøper kortet, om det var at du mente du hadde kjøpt hos Elkjøp i april? Ja, såklart. Men det har jo ikke vært tilgang på gaming OC før nå. Fikk faktisk bestilt non-LHR i dag hos NON. Bestilte et V2 (altså LHR) i starten av august da. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 MrMarbles skrev (5 minutter siden): Ja, såklart. Men det har jo ikke vært tilgang på gaming OC før nå. Fikk faktisk bestilt non-LHR i dag hos NON. Bestilte et V2 (altså LHR) i starten av august da. Jo men for å kunne få ett dekningskjøp så må man kjøpe samme eller tilsvarende vare rundt samme tid, var det kundebehandler hos Forbrukerrådet sa til meg, jeg fikk beskjed om å sende inn kvitteringer på kort jeg hadde kjøpt andre plasser rett etter jeg bestilte hos Elkjøp. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Dragonlove skrev (Akkurat nå): Jo men for å kunne få ett dekningskjøp så må man kjøpe samme eller tilsvarende vare rundt samme tid, var det kundebehandler hos Forbrukerrådet sa til meg, jeg fikk beskjed om å sende inn kvitteringer på kort jeg hadde kjøpt andre plasser rett etter jeg bestilte hos Elkjøp. I det tilfelle, så er det ikke noe problem. Har jo andre 3080 jeg kjøpte på samme tidspunkt, men ikke gamingOC. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 MrMarbles skrev (5 minutter siden): I det tilfelle, så er det ikke noe problem. Har jo andre 3080 jeg kjøpte på samme tidspunkt, men ikke gamingOC. Og du har sendt skriftlig klage til Elkjøp i april og sendt det videre til forbrukerrådet etterpå? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Så det de fleste gjør her er å bestille et annet kort til 2x prisen så skal dere liksom få mellom beløpet fra Elkjøp kortet dere kjøpte til 8k og det nye rådyre dere kjøpte i dag? Blir overrasket om dette går igjennom.. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 MrMidget skrev (8 minutter siden): Så det de fleste gjør her er å bestille et annet kort til 2x prisen så skal dere liksom få mellom beløpet fra Elkjøp kortet dere kjøpte til 8k og det nye rådyre dere kjøpte i dag? Blir overrasket om dette går igjennom.. Som sagt så nytter det nok ikke å komme ett halvt år etterpå å si at man vil ha dekningskjøp, i tillegg så skal man jo sende en klage til selger, er nok litt sent å sende en klage ett halvt år senere, så de som ikke tok tak i dette rundt kjøpstidspunktet kan nok glemme å komme her å være "Etterpåklok" for der toget er nok kjørt ja. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Dragonlove skrev (25 minutter siden): Og du har sendt skriftlig klage til Elkjøp i april og sendt det videre til forbrukerrådet etterpå? Nei, jeg sendte bare til forbrukertilsynet. Har dog gitt beskjed til Elkjøp på chat at jeg har utført dekningskjøp. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 MrMarbles skrev (3 minutter siden): Nei, jeg sendte bare til forbrukertilsynet. Har dog gitt beskjed til Elkjøp på chat at jeg har utført dekningskjøp. Ok, om det er godt nok vet ikke jeg, forbrukerrådet har maler på klagebrev liggende på nettsiden, selvfølgelig bruker man ikke brev i dag, man kan sende det pr e-post, men da har man jo dokumentasjonen man trenger. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 31. august 2021 Del Skrevet 31. august 2021 Jeg har bare krevd å få varen jeg har bestilt Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. august 2021 Forfatter Del Skrevet 31. august 2021 idleman_2 skrev (4 minutter siden): Jeg har bare krevd å få varen jeg har bestilt Jeg har krevd dekningskjøp, tenkte at jeg ikke trengte kortene lenger ett år etterpå nesten, de regnet ikke med at saken var ferdig før tidlig på nyåret Lenke til kommentar
JumboJarle Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 Fikk dette som svar etter at jeg kontaktet Elkjøp og påpekte at de hadde utført en leveranse av samme skjermkort jeg fikk kansellert. Blir veldig frustrert, noen her som har en ide for hva jeg evt. kan gjøre nå? Vi vet jo nå at de utfører ordren så fort Forbrukerrådet kontakter dem. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. september 2021 Forfatter Del Skrevet 6. september 2021 JumboJarle skrev (24 minutter siden): Fikk dette som svar etter at jeg kontaktet Elkjøp og påpekte at de hadde utført en leveranse av samme skjermkort jeg fikk kansellert. Blir veldig frustrert, noen her som har en ide for hva jeg evt. kan gjøre nå? Vi vet jo nå at de utfører ordren så fort Forbrukerrådet kontakter dem. Du må i såfall ta det videre til forbrukerrådet, å snakke med Elkjøp blir som å snakke med en vegg og det vet de, de fleste gidder ikke å ta saken videre og det er i sånne tilfeller nettbutikkene tjener penger. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. september 2021 Del Skrevet 6. september 2021 Snakk med noen lenger opp i systemet. Det er ikke engang sikkert at Elkjøp har inhouse support. Kanskje sitter det en random på et call center og skriver piss. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 15. september 2021 Del Skrevet 15. september 2021 (endret) On 9/6/2021 at 4:53 PM, JumboJarle said: Fikk dette som svar etter at jeg kontaktet Elkjøp og påpekte at de hadde utført en leveranse av samme skjermkort jeg fikk kansellert. Blir veldig frustrert, noen her som har en ide for hva jeg evt. kan gjøre nå? Vi vet jo nå at de utfører ordren så fort Forbrukerrådet kontakter dem. Den eneste grunnen til at de leverer skjermkort til de som har klaget er at de innser at de har en dårlig sak dersom klageren går videre med en rettslig prosess. Du har ikke vist vilje til å ta saken videre rettslig, og dermed får du heller ikke levert kort. Antakelig har de mottatt et forholdsvis begrenset antall kort og lar de som klager gjennom Forbrukerrådet få prioritet til å kjøpe disse. Det er jo rasjonelt, siden det er kun denne gruppen kunder som kan påføre dem et tap. Du påfører ikke Elkjøp tap ved å klage pent til kundeservice. Hva du bør gjøre? Opprette sak hos Forbrukerrådet og vente 4-5 måneder på at at den tas videre. Endret 15. september 2021 av cybirg skriveleif Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Hentet fra discord, ser ut som noen har fått progresjon i saken. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Fikk telefon fra forbrukertilsynet idag.. elkjøp må svare innen 15 okt 1 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 idleman_2 skrev (2 timer siden): Fikk telefon fra forbrukertilsynet idag.. elkjøp må svare innen 15 okt Da er vi to 🙂 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg hadde en meglingssak med multicom en tid tilbake. Det endte med ingen enighet. Og ergo ingen konsekvens, siden det ikke var nok penger i det til å engasjere advokat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå