Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (18 minutter siden):

For det må skje rundt samme tidspunktet som man kjøper kortet, om det var at du mente du hadde kjøpt hos Elkjøp i april?

Ja, såklart. Men det har jo ikke vært tilgang på gaming OC før nå. Fikk faktisk bestilt non-LHR i dag hos NON. Bestilte et V2 (altså LHR) i starten av august da.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (5 minutter siden):

Ja, såklart. Men det har jo ikke vært tilgang på gaming OC før nå. Fikk faktisk bestilt non-LHR i dag hos NON. Bestilte et V2 (altså LHR) i starten av august da.

Jo men for å kunne få ett dekningskjøp så må man kjøpe samme eller tilsvarende vare rundt samme tid, var det kundebehandler hos Forbrukerrådet sa til meg, jeg fikk beskjed om å sende inn kvitteringer på kort jeg hadde kjøpt andre plasser rett etter jeg bestilte hos Elkjøp.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

Jo men for å kunne få ett dekningskjøp så må man kjøpe samme eller tilsvarende vare rundt samme tid, var det kundebehandler hos Forbrukerrådet sa til meg, jeg fikk beskjed om å sende inn kvitteringer på kort jeg hadde kjøpt andre plasser rett etter jeg bestilte hos Elkjøp.

I det tilfelle, så er det ikke noe problem. Har jo andre 3080 jeg kjøpte på samme tidspunkt, men ikke gamingOC.

Lenke til kommentar
MrMidget skrev (8 minutter siden):

Så det de fleste gjør her er å bestille et annet kort til 2x prisen så skal dere liksom få mellom beløpet fra Elkjøp kortet dere kjøpte til 8k og det nye rådyre dere kjøpte i dag?

Blir overrasket om dette går igjennom.. 

Som sagt så nytter det nok ikke å komme ett halvt år etterpå å si at man vil ha dekningskjøp, i tillegg så skal man jo sende en klage til selger, er nok litt sent å sende en klage ett halvt år senere, så de som ikke tok tak i dette rundt kjøpstidspunktet kan nok glemme å komme her å være "Etterpåklok" for der toget er nok kjørt ja.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg sendte bare til forbrukertilsynet. Har dog gitt beskjed til Elkjøp på chat at jeg har utført dekningskjøp.

Ok, om det er godt nok vet ikke jeg, forbrukerrådet har maler på klagebrev liggende på nettsiden, selvfølgelig bruker man ikke brev i dag, man kan sende det pr e-post, men da har man jo dokumentasjonen man trenger.

Lenke til kommentar

Fikk dette som svar etter at jeg kontaktet Elkjøp og påpekte at de hadde utført en leveranse av samme skjermkort jeg fikk kansellert. Blir veldig frustrert, noen her som har en ide for hva jeg evt. kan gjøre nå? Vi vet jo nå at de utfører ordren så fort Forbrukerrådet kontakter dem.

Capture2.PNG

Lenke til kommentar
JumboJarle skrev (24 minutter siden):

Fikk dette som svar etter at jeg kontaktet Elkjøp og påpekte at de hadde utført en leveranse av samme skjermkort jeg fikk kansellert. Blir veldig frustrert, noen her som har en ide for hva jeg evt. kan gjøre nå? Vi vet jo nå at de utfører ordren så fort Forbrukerrådet kontakter dem.

Capture2.PNG

Du må i såfall ta det videre til forbrukerrådet, å snakke med Elkjøp blir som å snakke med en vegg og det vet de, de fleste gidder ikke å ta saken videre og det er i sånne tilfeller nettbutikkene tjener penger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 9/6/2021 at 4:53 PM, JumboJarle said:

Fikk dette som svar etter at jeg kontaktet Elkjøp og påpekte at de hadde utført en leveranse av samme skjermkort jeg fikk kansellert. Blir veldig frustrert, noen her som har en ide for hva jeg evt. kan gjøre nå? Vi vet jo nå at de utfører ordren så fort Forbrukerrådet kontakter dem.

Capture2.PNG

Den eneste grunnen til at de leverer skjermkort til de som har klaget er at de innser at de har en dårlig sak dersom klageren går videre med en rettslig prosess. Du har ikke vist vilje til å ta saken videre rettslig, og dermed får du heller ikke levert kort. 

Antakelig har de mottatt et forholdsvis begrenset antall kort og lar de som klager gjennom Forbrukerrådet få prioritet til å kjøpe disse. Det er jo rasjonelt, siden det er kun denne gruppen kunder som kan påføre dem et tap. Du påfører ikke Elkjøp tap ved å klage pent til kundeservice. 

Hva du bør gjøre? Opprette sak hos Forbrukerrådet og vente 4-5 måneder på at at den tas videre. 

Endret av cybirg
skriveleif
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...