idleman_2 Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Da har jeg sendt inn skjema på forbrukertilsynet Hva valgte du på skjema? Oppfyllelse av avtale ? Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 (endret) idleman_2 skrev (2 minutter siden): Da har jeg sendt inn skjema på forbrukertilsynet Hva valgte du på skjema? Oppfyllelse av avtale ? Jepp + erstattening, slik at begge er en mulighet. Foretrekker oppfyllelse av avtale. Endret 5. mai 2021 av Ephrus Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 Nå skal oljebarna ha skjermkorta sine åkke som 😆 1 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 (endret) 2 minutes ago, Nizzen said: Nå skal oljebarna ha skjermkorta sine åkke som 😆 Eneste jeg ønsker er at butikkene skal rette seg etter forbrukerkjøps loven! *prinsippsak* Synd at det ikke står noe om *dekningskjøp* faller dette under erstatning ? Endret 5. mai 2021 av idleman_2 1 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 5. mai 2021 Del Skrevet 5. mai 2021 (endret) 3 hours ago, Ephrus said: Jeg vil eventuelt anbefale å kjøpe et tilsvarende produkt med pengene som du har mottatt i retur. Den er fin, haha. Det er sånne jeg er sikker på at de sitter sånn her når de skriver. Som om de har gjort deg en stor tjeneste å refundere pengene dine de har holdt på i 1-2 uker. Endret 5. mai 2021 av shinsengumi Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 (endret) Se bort fra det jeg skrev her først, jeg leste i svima. Men skulle anta at det er under erstatning ja. For du kan kreve heving, fullbyrdelse, erstatning jf. forbrukerkjøpsloven § 19 (og tilbakeholding av kjøpesum som ikke er relevant her). Endret 6. mai 2021 av jolieber Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 Dekningskjøp må vel gjelde samme vare? Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Dekningskjøp må vel gjelde samme vare? Samme eller tilsvarende Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 1 hour ago, knopflerbruce said: Dekningskjøp må vel gjelde samme vare? Samme GPU kjerne samme mengde ram er vel de eneste kriteriene kan stille krav til at MHz skal være minst like rask som det kansellerte produkt, i dagens marked om det er umulig å få tak i kort og en hopper på det første mulige kjøpet så kan det hende at dyrere kort godtas... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 Send rekommandert brev til ledelsen hvor vi krever at de leverer fortløpende alle overflødige 3080 de får inn. Prisen skal være 8500 og kortene skal gå til de som fikk kansellert 3080 Gigabyte OC. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 7. mai 2021 Del Skrevet 7. mai 2021 On 5/6/2021 at 12:53 AM, shinsengumi said: Den er fin, haha. Det er sånne jeg er sikker på at de sitter sånn her når de skriver. Som om de har gjort deg en stor tjeneste å refundere pengene dine de har holdt på i 1-2 uker. 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. mai 2021 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) Kjøpe domenet og lage en herming etter deres web-store. Legge inn produktet Gigabyte 3080 Gaming OC og skrive leveringsdato: aldri/vi kansellerer fortløpende alle bestillinger på grunn av en vedvarende teknisk feil. Endret 7. mai 2021 av BadCat 1 Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 7. mai 2021 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) nytt svar 11.5.: Endret 11. mai 2021 av jolieber Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. mai 2021 Del Skrevet 7. mai 2021 50 minutes ago, idleman_2 said: Domenenavn 'notsoproshop'? Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Noe mulig negativt: https://dinside.dagbladet.no/okonomi/elkjop-nektet-a-levere-mac-til-3500-kroner/70135439 https://innsyn.onacos.no/forbrukertilsynet/hist/wfdocument.ashx?journalpostid=2018014788&dokid=368392&versjon=1&variant=A& Og noe mulig positivt: https://www.elektronikkbransjen.no/bransjen-handel-juridisk/juridisk-kjopt-er-kjopt/212151 Stiller meg for øvrig undrende til hvorvidt Elkjøp måtte ha noe ansvar for hvordan deres annonser vises via sider som prisguiden.no. De har kanskje ikke noe ansvar sånn sett. Men samtidig så er det jo selgere på nett som reserverer seg fra at deres annonser blir vist på disse sidene. Her er tidligere screenshot fra tråden fra prisguiden.no, hvor det står "tilbud": Endret 12. mai 2021 av jolieber Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Denne gangen stiller det seg annerledes æ. Det faktum at elkjøp eneste grunn de sier er at de ikke har varen på lager og derfor måtte kansellere Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Ja, men de kan jo argumentere til forbrukertilsynet/forbrukerklageutvalget at kjøper burde ha visst at det var åpenbar feil at den var på lager. Og i den forbindelse vil de garantert påpeke at skjermkortet ikke var markert som tilbudsvare, og at det pga. dette (mm.?) burde ha vært åpenbart for kunden at varen var lagt ut ved en feil. Men via prisguiden.no så fremstod kortet som en tilbudsvare. Men det er som du sier, de har ikke sagt noe om pris. De har ikke sagt at den var feilpriset. Endret 12. mai 2021 av jolieber Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 Hvis de argumenterer den veien så bruker vi det at kundeservice bekrefta at det skulle bli levert over helgen. Eneste som kan sies er at den var tilgjengelig for saLg i 3 timer. Men dette kunne ikke vi vite på bestillingstidspunktet 1 Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 12. mai 2021 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Ephrus skrev (3 minutter siden): Hvis de argumenterer den veien så bruker vi det at kundeservice bekrefta at det skulle bli levert over helgen. Eneste som kan sies er at den var tilgjengelig for saLg i 3 timer. Men dette kunne ikke vi vite på bestillingstidspunktet Ja det finnes det jo flere print screens av her på forumet, så kan jo linke til disse. Selv ringte jeg og tok opp samtalen, men vet ikke om det kan brukes. Uansett så er det jo bevis i masser her på siden. Endret 12. mai 2021 av jolieber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå