Ephrus Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Altså 10 min med ordre kansellert Lenke til kommentar
BartSimpson Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 shinsengumi skrev (6 minutter siden): Er pengene tilbake på konto da? Og klaga og masa du på scamkjøp eller gjorde de alt dette for egen maskin? pengene er ikke på konto, har ikke tatt kontakt med dem ang ordre så dette har de ordnet selv. Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Just now, ManglerGPU said: 1730 Og min 17:20... så en 17:17 og en 17:30 før meg. Ingen logikk bak det de holder på med mao. Ikke uforventet Lenke til kommentar
Sintox Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 BartSimpson skrev (1 minutt siden): Jeg fikk den smsen på lørdag som alle andre, ellers ingen kontakt fra elkjøp før jeg fikk kansellering på mail. Ok. Da er det nok bare et tidsspørsmål før alt blir kansellert. Det nærmer seg jo snart en uke siden bestilling. 1 Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Jeg fikk en mail der den ene klarna-ordren ble kansellert. Men jeg hadde 2 klarna-ordre, som begge har forsvunnet fra ordrehistorikken (og kansellert hos klarna). Den tredje ordren som ble betalt med debitkort står fortsatt som reservert Endret 22. april 2021 av ManglerGPU Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Sitter på telefon med dem nå, de har over 1000 ordre sier dem, altså 8 millioner kroner.... De har også klart å kansellere ett 3070 "ved en feil"... Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Herregud for en klovnebedrift 🤡 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 1 minute ago, ManglerGPU said: Herregud for en klovnebedrift 🤡 Hu var ikke veldig imponert hu jeg snakker med heller... Forøvrig så ga jeg dem frist ut dagen til jeg ringer sb1 siden jeg har det ene trekket på mastercard, så får mastercard åpne en svindel sak mot elkjøp, håper egentlig de fleste gjør det på denne måten, så får de svi litt 2 Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Morsomt at det tar under 24 timer å "sortere og finne" de 1000+ ordrene og sende sms til disse. Men det tar nærmere en uke eller mer (forventer jeg) å trykke "kanseller" på de samme ordrene. Her vil de vel holde på de 8-10 millionene så lenge som mulig for å tjene på renter? kjeltringstreker av ett eller annet slag er hvertfall eneste grunnen jeg kan forestille meg for å holde på som de gjør, være det penger tjent eller penger spart. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Fikk en telefon fra elkjøp igjen nå, hvor de enda en gang lover at de skal være kansellert og pengene er på vei tilbake til konto, fikk i tillegg ett gavekort på 2000kr Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Vi har bestilt i god tro og forventer levering eller kompensasjon. 1 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Vi burde få renter av elkjøp i samme skala som kreditt selskaper gjør når du betaler for sent Gavekort på kr 2000 per ordre? Hvis mariusj får gavekort.. så burde alle få det ellers er det forskjellsbehandling Endret 22. april 2021 av Ephrus Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 1 minute ago, MariusJS said: Fikk en telefon fra elkjøp igjen nå, hvor de enda en gang lover at de skal være kansellert og pengene er på vei tilbake til konto, fikk i tillegg ett gavekort på 2000kr Fikk du virkelig et gavekort?! Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Han er jo VIP med engros bestillinger, vi vanlige dødelige får sikkert 200kr Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 4 minutes ago, ManglerGPU said: Fikk du virkelig et gavekort?! Jepp, det har jeg allerede mottatt. 5 minutes ago, Ephrus said: Vi burde få renter av elkjøp i samme skala som kreditt selskaper gjør når du betaler for sent Gavekort på kr 2000 per ordre? Hvis mariusj får gavekort.. så burde alle få det ellers er det forskjellsbehandling Fikk bare ett, men så hadde de med "ett uhell" knerta ene 3070 ordren min fra mars også... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) 1 hour ago, ManglerGPU said: Herregud for en klovnebedrift 🤡 Det er et uttrykk i USA som lyder "å ta på seg klovnesko". Quote clownshoes An insult inferring that the reciever is a walking joke, including their actions, habits, appearance, and ultimitly, their existance. You have no room to talk, clownshoes. I ran into this guy who was the biggest pair of clownshoes I've ever seen. Endret 22. april 2021 av BadCat 1 Lenke til kommentar
ManglerGPU Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Hørte faen ikke en dritt om gavekort eller noen form for kompensasjon. De bare kansellerte alt Lenke til kommentar
kaldviking Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 1 minute ago, shinsengumi said: Morsomt at det tar under 24 timer å "sortere og finne" de 1000+ ordrene og sende sms til disse. Men det tar nærmere en uke eller mer (forventer jeg) å trykke "kanseller" på de samme ordrene. Jeg tar ikke Elkjøp i forsvar på noen måte, men tenkte å komme med et lite innstikk på akkurat dette med SMS og ordrer. I systemer jeg har jobbet med, har det vært betydelig enklere å lage funksjoner for å søke opp bestillinger og hente ut data basert på kriterier og så lage en fellestekst via et SMS-system som sendes ut til alle som er berørte. Selv om dataen enkelt kan hentes ut, er det ofte flere ulike systemer fra ulike leverandører som jobber sammen. Vi kaller det for et lappeteppe. Ulempen med slike systemer er at de kan funke fint sammen, helt til noe går galt. Når det går galt, så er det som regel en manuell jobb å rette opp i feilene. Det jeg mener å si er at det er trolig lite sannsynlig at Elkjøp har mulighet for å massekansellere ordre med sitt nåværende system, og at jobben derfor må gjøres manuelt med en og en ordre. Bookingsystemer er ofte like som bestillingssystemer, og fordi noen bedrifter er kjipe på pengebruken, så får vi slike lappetepper som i beste fall fungerer dårlig. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) 3 minutes ago, kaldviking said: Jeg tar ikke Elkjøp i forsvar på noen måte, men tenkte å komme med et lite innstikk på akkurat dette med SMS og ordrer. I systemer jeg har jobbet med, har det vært betydelig enklere å lage funksjoner for å søke opp bestillinger og hente ut data basert på kriterier og så lage en fellestekst via et SMS-system som sendes ut til alle som er berørte. Selv om dataen enkelt kan hentes ut, er det ofte flere ulike systemer fra ulike leverandører som jobber sammen. Vi kaller det for et lappeteppe. Ulempen med slike systemer er at de kan funke fint sammen, helt til noe går galt. Når det går galt, så er det som regel en manuell jobb å rette opp i feilene. Det jeg mener å si er at det er trolig lite sannsynlig at Elkjøp har mulighet for å massekansellere ordre med sitt nåværende system, og at jobben derfor må gjøres manuelt med en og en ordre. Bookingsystemer er ofte like som bestillingssystemer, og fordi noen bedrifter er kjipe på pengebruken, så får vi slike lappetepper som i beste fall fungerer dårlig. Vi har dog en fin ting her i verden som heter overtid Endret 22. april 2021 av MariusJS Lenke til kommentar
shinsengumi Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 1 minute ago, kaldviking said: Jeg tar ikke Elkjøp i forsvar på noen måte, men tenkte å komme med et lite innstikk på akkurat dette med SMS og ordrer. I systemer jeg har jobbet med, har det vært betydelig enklere å lage funksjoner for å søke opp bestillinger og hente ut data basert på kriterier og så lage en fellestekst via et SMS-system som sendes ut til alle som er berørte. Selv om dataen enkelt kan hentes ut, er det ofte flere ulike systemer fra ulike leverandører som jobber sammen. Vi kaller det for et lappeteppe. Ulempen med slike systemer er at de kan funke fint sammen, helt til noe går galt. Når det går galt, så er det som regel en manuell jobb å rette opp i feilene. Det jeg mener å si er at det er trolig lite sannsynlig at Elkjøp har mulighet for å massekansellere ordre med sitt nåværende system, og at jobben derfor må gjøres manuelt med en og en ordre. Bookingsystemer er ofte like som bestillingssystemer, og fordi noen bedrifter er kjipe på pengebruken, så får vi slike lappetepper som i beste fall fungerer dårlig. Jeg tok høyde for at disse 1000 ordrene må kanselleres manuelt. Selv en stk kvisete tenåring på arbeidserfaring kan gjøre det på ett par dager maks synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå