Gå til innhold

Bra Backgammon-spill til PC?

Anbefalte innlegg

Sitter og leter etter backgammon spill jeg kan laste ned og spille på PC'n.¨

Har søkt i Google, men det er tonnevis av shareware-spill, og jeg orker ikke å teste hvert eneste ett. Prøvde ett "3d backgammon" men grafikken er så stygg at man nesten ikke kan lese terningene.

Vil kunne øve meg, siden noen har tatt med en backgammon-koffert på jobben

som de spiller i pausene veldig mye. Jeg spilte et par runder mot en som kan det godt, og lærte grunnreglene veldig fort. Virker som det er et veldig strategisk spill, mye mer innviklet enn f.eks. dam. Man kaster ikke bare terninger og flytter brikker i ørska, må tenke nøye gjennom trekk og mulige mottrekk.

Det er veldig avhengighetsskapende når man først kommer igang og vinner et par ganger. Og en runde tar ikke stort mer enn 10-15 minutter.

Har lest at de spiller vanvittig mye backgammon i Hellas, de sitter tilogmed ute på gata og spiller mot hverandre.

En kar på jobben er faktisk regjerende verdensmester, han vant ei turnering i Spania og vant 110000 kroner (hundreogtitusen ja!), men han har visst spilt i årevis. Det er egne regelsett for turneringer.

Det fins tilogmed tykke bøker som "Backgammon for serious players", eller "advanced backgammon strategies"..lurer på hva slags strategier som står der.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan finne java baserte Backgammon spill på bla. www.123spill.com og www.shockwave.com

Enig med deg at 3D Backgammon suger.

Om du vil ha litt bedre PC backgammon enn gratisvariantene kan du kjøpe "Hoyles Classic Board Games" på CD ROM, der får du en hel rekke bra bordspill i OK utgaver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...