nosto Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) hei skal sette sammen vannkjøling nå,men lurer på hvilken vei vann skal gå. skal det gå radiator-cpu-pumpe-vanntank-radiatar eller radiator-vanntank-pumpe-cpu-radiator.en mulighet til at jeg er på bærtur takk for svar Endret 6. januar 2004 av nosto Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) tank-pumpe-radiator-cpu-nb-gpu også tilbake til tank.. Endret 6. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 kansje gpu forann nb.. spørs litt hva du prioriterer mest. har egentlig ikke så veeldig mye å si. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 hvorfor ikke vanntank -radiator -cpu-pumpe -vanntank vil jeg merke noen forskjell? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 vil jeg merke noen forskjell? Minimalt. Husk at pumpa og produserer littegrann varme. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 tank-pumpe-radiator-cpu-nb-gpu også tilbake til tank.. går for denne jeg Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) hvorfor ikke vanntank -radiator -cpu-pumpe -vanntank ? Mest en praktisk fråga. Pumpen får inte gå tom i onödan, och den suger inte vatten särskilt bra utan jobbar med att trycka på i stället. Med tanken direkt efter pumpen blir det väldigt svårt/omständligt att fylla systemet med vatten till att börja med, och dessutom kommer systemets vattentryck att vara som störst just där, så du får svårt att lufta det. Ett argument för att ha konvektorn direkt efter pumpen är att det största tryckfallet sker just där, så då minskar man vattentrycket (och därmed belastningen på slangkopplingarna) i resten av systemet. Alltså: - Tank så nära omedelbart före pumpen som möjligt. (Gärna pumpen placerad inne i tanken för att dämpa ljudet.) - Konvektor första komponent efter pumpen. Detta stämmer ju också överens med den lösning du valt. /Olle Endret 7. januar 2004 av Olle P Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Pumpe-Radiator-Vanntank-Cpu-Gpu-Nb-Pumpe Bruker dette selv og er strålende fornøyd. Evt. kan du jo sette inn ei y grein etter vanntank som lager to veier. En til cpu og tilbake til pumpe, og en til gpu og nb så til pumpe. Skal mest sannsynelig gjøre dette selv senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå