Harald Brombach (digi.no) Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Nettleserleverandører sier «Floc off» til Googles alternativ til sporingscookier Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 17. april 2021 Del Skrevet 17. april 2021 Folk må bare bli bedre til å unngå bruken av Google. Mer spesifikt Google Chrome/Chromium. OG bruke en alternativ søkemotor. Sammenlign et enkelt søk via Googles søkemotor og DuckDuckGo; «Riots». Google kommer med ting som skjedde ca. et år siden, ikke nyhetsrelaterte treff. 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 17. april 2021 Del Skrevet 17. april 2021 Og bevege seg vekk fra gmail. Om Floc blir implementert så skal andre annonsenettverk begynne å bruke UID2, som innebærer at de bruker epost adressen din til å spore deg over alt. Om du da har den samme gmail adressen på alle tjenester så er det veldig enkelt å spore deg. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 18. april 2021 Del Skrevet 18. april 2021 Sandormen skrev (19 timer siden): Folk må bare bli bedre til å unngå bruken av Google. Mer spesifikt Google Chrome/Chromium. OG bruke en alternativ søkemotor. Sammenlign et enkelt søk via Googles søkemotor og DuckDuckGo; «Riots». Google kommer med ting som skjedde ca. et år siden, ikke nyhetsrelaterte treff. Men har du forsøkt å søke etter noe relevant med de to nettleserne? For mitt inntrykk er helt motsatt. Søker jeg med DDG får jeg nesten utelukkende treff på obskure nettsted som jeg ikke har mulighet til å vite troverdigheten til. Søker jeg etter det samme hos Google får jeg relevante treff fra sikre nyhetskilder og anerkjente nettsider. DDG er litt som partiet Rødt: de hater kapitalisme og det som er stort bare fordi det er stort. Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 18. april 2021 Del Skrevet 18. april 2021 Jeg bruker Bing som standard søketjeneste, og Edge som standard nettleser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. april 2021 Del Skrevet 18. april 2021 9 minutes ago, Abel46 said: Jeg bruker Bing som standard søketjeneste, og Edge som standard nettleser. Veldig edg(e)y! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå