tmkaldheim Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Den er auto på 133mh/z i bios og da er den jo under 1900+ så stiller du den opp til 166 når du har oppd. bios Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Ok, jeg trodde at den faktisk ikke kunne boote med en usupporta cpu.. Når det er samme kjerne går den vel muligens med lavere hastighet ja. Verre dersom det hadde vært f.eks. en Barton, men da hadde jo ikke bios update hjulpet heller så.. Lenke til kommentar
Cambridge Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Så det er ikke noe som kortslutter eller noe på hovedkortet? jeg bor i drammen. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Uansett hvordan det går skal ikke noe bli ødelagt nei. Funker det ikke så vil du ikke få opp noe på skjermen, men kun høre at viftene i PCen går og aldri noe POST-pip Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hvis BIOS altså ikke er v1.6 eller høyere har han et stort problem fordi han jo må ha en prosessor for å få oppdatert BIOS, og den eneste prosessoren han har er er prosessor som ikke er støttet av eldre BIOS.. Vil forresten anbefale å kjøre BIOS update i "dos-mode" fra en Win98 oppstartsdiskett eller lignende. Hva, den var nye for meg. Har du noe info om det utsangnet ditt. Fordi, i de årene eg har hold på med data, har eg aldri opplevd at du ikke kan oppdatere til en nyere bios om du har en gammel cpu. Og hvorfor vil du bruke dos til å oppdatere bios'en til et msi kort, forresten har du prøvd msi live update. Har gjort det mangen ganger, det samme på den gammle måten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 (endret) Hvis BIOS altså ikke er v1.6 eller høyere har han et stort problem fordi han jo må ha en prosessor for å få oppdatert BIOS, og den eneste prosessoren han har er er prosessor som ikke er støttet av eldre BIOS.. Vil forresten anbefale å kjøre BIOS update i "dos-mode" fra en Win98 oppstartsdiskett eller lignende. Hva, den var nye for meg. Har du noe info om det utsangnet ditt. Fordi, i de årene eg har hold på med data, har eg aldri opplevd at du ikke kan oppdatere til en nyere bios om du har en gammel cpu. Og hvorfor vil du bruke dos til å oppdatere bios'en til et msi kort, forresten har du prøvd msi live update. Har gjort det mangen ganger, det samme på den gammle måten. Tror du har misforstått litt, han har en ny CPU som biosen hans ikke støtter uten flashing først.... Endret 7. januar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hva, den var nye for meg. Har du noe info om det utsangnet ditt. Fordi, i de årene eg har hold på med data, har eg aldri opplevd at du ikke kan oppdatere til en nyere bios om du har en gammel cpu. Og hvorfor vil du bruke dos til å oppdatere bios'en til et msi kort, forresten har du prøvd msi live update. Har gjort det mangen ganger, det samme på den gammle måten. Enten klarer jeg ikke å se at jeg har skrevet feil eller så leste du innlegget mitt litt for fort. Jeg mener i alle fall at det kunne være et problem å oppdatere bios hvis den versjonen som lå på kortet ikke støttet den prosessoren han hadde. Senere i threaden viser det seg at det trolig går fint allikevel så lenge prosessoren har en kjerne som er støttet (den vil simpelthen bare kjøre på en lavere hastighet). Eneste grunnen til at jeg anbefaler å oppdatere bios i dos er at jeg føler at det er et sikrere og mer stabilt miljø. Personlig oppdaterer jeg ikke med live update. Det er bare min oppfatning og det er sikkert liten sannsynlighet for at windows klikker akkurat på feil tidspunkt. Jeg er vel bare litt gammeldags Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå