Gå til innhold

Prossesor. trur jeg kjøpt feil?

Cambridge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte en cpu amd athlon xp 2400+ også etter jeg hadde bestilt cpu`en. så leste jeg i manualen til hovedkortet og der står det at den støtter opp til 1900+ mhz. Må jeg bytte den da? eller hva skjer viss jeg setter i den xp 2400+ cpu`en?

Hvilket hovedkort har du bestillt?

Finnes bios oppgraderinger

Lenke til kommentar
MSI 745 ultra støtter opp til XP2600+ da faktisk. riktignok med biosupdate!

hadde det selv.

det må jo da selvsagt være en 266mhz cpu da :p

Finnes XP2600+ i 266mhz da ? trodde den bare var i 333mhz jeg..

Og 2400+ er vel kun i 266mhz så det skulle jo funke fint da om han flasher litt..

Lenke til kommentar
MSI 745 ultra støtter opp til XP2600+ da faktisk. riktignok med biosupdate!

hadde det selv.

det må jo da selvsagt være en 266mhz cpu da :p

Finnes XP2600+ i 266mhz da ? trodde den bare var i 333mhz jeg..

Og 2400+ er vel kun i 266mhz så det skulle jo funke fint da om han flasher litt..

Det kan hende hovedkortet støtter 333mhz? vet ikke jeg, men det støtter ihvertfall xp2400+

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar
Jepp... maks 2400+

2600+ er med 333 fsb

Sorry, du tar delvis feil. XP2600 finnes i to utgaver, en med 266MHz FSB og en med 333MHz FSB. 266MHz utgaven er så sjelden at man kan nesten regne den som ikke-eksisterende.

I praksis så er altså XP2400 den raskeste CPU for dette hovedkortet.

Lenke til kommentar
Jepp... maks 2400+

2600+ er med 333 fsb

Sorry, du tar delvis feil. XP2600 finnes i to utgaver, en med 266MHz FSB og en med 333MHz FSB. 266MHz utgaven er så sjelden at man kan nesten regne den som ikke-eksisterende.

I praksis så er altså XP2400 den raskeste CPU for dette hovedkortet.

XP2600+ finnes (fantes) i tre utgaver:

XP2600+ T-bred 266Mhz

XP2600+ T-bred 333Mhz

XP2600+ Barton 333Mhz

Lenke til kommentar

Han trenger bare å oppdatere dersom BIOSen på hk er v1.5 eller lavere. Hvis BIOS altså ikke er v1.6 eller høyere har han et stort problem fordi han jo må ha en prosessor for å få oppdatert BIOS, og den eneste prosessoren han har er er prosessor som ikke er støttet av eldre BIOS..

Vil forresten anbefale å kjøre BIOS update i "dos-mode" fra en Win98 oppstartsdiskett eller lignende.

Ny BIOS

Lenke til kommentar
Men jeg har ikke noen annen prosesseor fordi hovedkortet er ikke brukt den ander cpu`en er socket 7 så jeg har ikke noe prosesseor i hovedkortet nå. Hva må jeg gjøre da?

Har du prøvd om den virker da? Det kan jo hende at det eneste problemet er at du ikke får satt full speed på CPU etc.

Kjenner du ikke noen som har en CPU du kan låne? Selv har jeg en en god del AMD CPUer tilgjengelig, men du bor vel ikke i Sandvika?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...