Gå til innhold

Hvilkene harddisker


Anbefalte innlegg

Driver og bygger meg en ny maskin og trenger seff et par harddisker og lurer derfor hvilket merke jeg bør gå for.

har tenkt meg to stk.

 

Skal jeg kjøpe:

 

2stk Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

eller

2stk Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB

 

Ps. er det nok med 240GB eller bør jeg heller gå for 2x160=320GB?

isåfall hvilkene bør jeg kjøpe da?

 

 

Maskinen brukes mest til spilling, internett og litt video og bilde redigering, men ikke så mye.

 

Vet at Seagate sine er stille mens Western Digital sine har høyere hastighet, så har dere noen formening hva som er viktigst?

 

 

 

Takker For alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB (altså samme som du vurderer) og har ikke hatt noe problemer av noe slag med den. Den er vel rundt ett år gammel nå, og har fungert glimrende... Har ofte hatt på maskinen over lengre perioder, uten at det har gjort utslag... Det er i hvertfall min erfaring :w00t:

Lenke til kommentar

jeg for min del har kjøpt min siste western digital harddisk. :thumbdown: har store problemer med å få tre western-disker til å fungere samtidig, selv om de står riktig i forhold til plasssering på ATA-kabler og jumpere o.l. :angry: dessuten synes jeg de bråker fælt. ville kanskje klasket til med seagate hvis jeg var deg. ;)

 

Men, tror også at det er mye smak og behag inne i bildet her.

Lenke til kommentar

Finnes ingen fasitsvar. Som du skriver er diskene fra Seagate stille, WD sine er raske. Det er bare et spørsmål om hva du vil ha. Jeg personlig har tre Seagate 120GB-disker, og bruker dem til alt det du sier du skal gjøre uten problemer.

 

Hvor mye harddiskplass du trenger kan bare du svare på. 120GB eller 160GB er bare maksimumsgrenser for hvor mye du kan lagre, minimumsgrensen for hva du bør ha er passert for lengst.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Er det kun de to alternativene som er aktuelle for deg?

 

Hvis ikke vil jeg råde deg til ihvertfall å ta en titt på Hitachi sine harddisker.

 

PSDATA 2MB cache

 

PSDATA 8MB cache

 

Har en 250GB Hitachi (S-ATA) og jeg er storfornøyd med den. Kjapp og stillegående.

 

Her er link til en test, hvor den kommer ganske bra ut

 

Hitachi Deskstar test

Endret av gafflek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...