Gjest f2704...6ae Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Jobber hos en liten entreprenør (ca 15ansatte) som i Januar permitert endel av arbeidsstokken grunnet lavordretilgang i vinter, er selv permitert ut mai pga dette. Men nå ser jeg at firmaet har ansatt minst to nye personer i denne perioden, og en av dem jobber nå på et anlegget og utfører arbeidet som jeg gjorde før vi ble permitert i Januar. Det er også personer der som ble ansatt et halvt år etter meg som nå er i arbeid på anlegget, med samme arbeidsoppgaver som jeg utførte før jeg ble permitert. Jeg tror ikke han ble permitert i vinter, selv om han ikke har noen utdanning eller erfaring fra denne bransjen har han fått arbeidsoppgaver. Kan virke som det er trynefaktor ute å går her 😠 Har arbeidsgiver lov til dette? Anonymous poster hash: f2704...6ae Lenke til kommentar
Espen-K Skrevet 22. april 2021 Del Skrevet 22. april 2021 Her tror jeg nok en telfon til Arbeidstilsynet og tips til NAV vil gi deg svar. Men i mine øyne ser det ikke helt riktig ut 2 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Hvor mange er permittert? bare du? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 (endret) On 4/15/2021 at 9:20 AM, Guest f2704...6ae said: Har arbeidsgiver lov til dette? Det kommer vel litt an på hvilke stillinger det er snakk om og om det kreves forskjellige kvalifikasjoner for de ulike stillingene og hvilke "gode saklige grunner" som man har. Denne artikkelen er nok ikke helt ny, men tror den fortsatt gir en forholdsvis korrekt beskrivelse: https://www.jusstorget.no/ansiennitetsprinsippets-betydning-ved-permitteringer-og-nedbemanninger/ Endret 28. april 2021 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå