Windoge Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Å bytte til Sbanken var en meget ryddig løsning fordi jeg fikk svar umiddelbart. Nå leser jeg at banken vurderes kjøpt av DnB, og jeg vil derfor se etter alternativer, men vil helst unngå månedsvis med behandlingstid. Er det noen andre banker på linje med Sbanken, som gir umiddelbart svar på søknad? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Windoge skrev (39 minutter siden): Å bytte til Sbanken var en meget ryddig løsning fordi jeg fikk svar umiddelbart. Nå leser jeg at banken vurderes kjøpt av DnB, og jeg vil derfor se etter alternativer, men vil helst unngå månedsvis med behandlingstid. Er det noen andre banker på linje med Sbanken, som gir umiddelbart svar på søknad? Jeg tror du får umiddelbart svar ved refinansiering/flytting av lån hos de fleste bankene. Det å bytte bank er enkelt, og er normalt gjort med svært liten innsats med dagens tekniske løsninger. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 10 minutes ago, Nidar2 said: Jeg tror du får umiddelbart svar ved refinansiering/flytting av lån hos de fleste bankene. Det å bytte bank er enkelt, og er normalt gjort med svært liten innsats med dagens tekniske løsninger. Husker bare for noen år tilbake når jeg søkte lån i Gjensidige. Da fikk jeg svar først etter en måned. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Windoge skrev (16 minutter siden): Husker bare for noen år tilbake når jeg søkte lån i Gjensidige. Da fikk jeg svar først etter en måned. En måned er nok langt over snittet. Om du er innenfor 15%/5x reglene kan du nok få lån på dagen hos de fleste. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. april 2021 Forfatter Del Skrevet 15. april 2021 Just now, Nimrad said: En måned er nok langt over snittet. Om du er innenfor 15%/5x reglene kan du nok få lån på dagen hos de fleste. Er godt innenfor disse kriteriene. Ok, kjekt å vite. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 De fleste gir som regel svar i løpet av en dag eller to Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. april 2021 Del Skrevet 16. april 2021 Himla og Bulderbank kjører vel litt det samme konseptet som sbanken, bare veldig rettet mot boliglån og dagligbank. Der får du umiddelbart svar i appsøknad om jeg ikke husker feil. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2021 Forfatter Del Skrevet 17. april 2021 On 4/15/2021 at 6:49 PM, Loko said: De fleste gir som regel svar i løpet av en dag eller to Skjønner, men jeg er veldig fan av disse heldigitale løsningene som gir svar uten at jeg må ringes opp av et menneske. Der er Sbanken genial. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 17. april 2021 Del Skrevet 17. april 2021 Windoge skrev (4 timer siden): Skjønner, men jeg er veldig fan av disse heldigitale løsningene som gir svar uten at jeg må ringes opp av et menneske. Der er Sbanken genial. Sbanken fungere fint for A4 mennesker og A4 saker, mens andre banker som har rådgivere du kan kontakte etc ofte ser på helheten og ser etter løsninger for deg. I sbanken er du enten innenfor ellers så får du nei - ingenting i mellom. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2021 Forfatter Del Skrevet 17. april 2021 3 hours ago, Loko said: Sbanken fungere fint for A4 mennesker og A4 saker, mens andre banker som har rådgivere du kan kontakte etc ofte ser på helheten og ser etter løsninger for deg. I sbanken er du enten innenfor ellers så får du nei - ingenting i mellom. Enig med deg der, men det er samtidig godt for oss som er "godt innenfor" å slippe å måtte rote med å sende inn E-takst, lønnsslipper, skatteoppgjør, osv til banker som ønsker dette. Da er det enklere å trykke på en knapp, *pang*, ferdig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. april 2021 Forfatter Del Skrevet 27. april 2021 On 4/15/2021 at 6:49 PM, Loko said: De fleste gir som regel svar i løpet av en dag eller to Kan fortelle deg at jeg er på dag åtte i to andre banker, og har fremdeles ikke fått svar. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Det verste jeg har vært ute for er Sparebanken 1. De er dessverre LOfavør-Bank og, men det er så mye om og men og de vil ha papirer opp og i mente. Søker på nettbaserte banker og får lån kastet etter meg, mye høyere enn det de vil gi, til omtrent samme vilkår. Forrige gang jeg refinansierte ble jeg så lei at jeg skrev en sint mail til LOfavør hvorpå deres leder ringte og beklaget seg. (Men de er ikke blitt bedre). Har selv endt opp med å ikke bruke nettbasert bank fordi jeg fikk hakket bedre vilkår i moderbanken deres. Kan anbefale Fana Sparebank (og Himla?). De har vært veldig løsningsorientert selv om det er litt hit/miss hvem du får som kundeveileder virker det som. Vil egentlig også anbefale Sparebanken Vest siden de var veldig grei på mellomfinansiering noen år tilbake men da jeg skulle refinansiere brukte daværende kundeveileder omtrent en uke på å svare at vi gjerne kunne ta et møte om refinansiering om et par uker... De som jobber med Builderbank er derimot veldig bra folk! Lenke til kommentar
William_S Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 (endret) Sexylubb1 skrev (På 28.4.2021 den 8.15): Det verste jeg har vært ute for er Sparebanken 1. De er dessverre LOfavør-Bank og, men det er så mye om og men og de vil ha papirer opp og i mente. Søker på nettbaserte banker og får lån kastet etter meg, mye høyere enn det de vil gi, til omtrent samme vilkår. Forrige gang jeg refinansierte ble jeg så lei at jeg skrev en sint mail til LOfavør hvorpå deres leder ringte og beklaget seg. (Men de er ikke blitt bedre). Har selv endt opp med å ikke bruke nettbasert bank fordi jeg fikk hakket bedre vilkår i moderbanken deres. Kan anbefale Fana Sparebank (og Himla?). De har vært veldig løsningsorientert selv om det er litt hit/miss hvem du får som kundeveileder virker det som. Vil egentlig også anbefale Sparebanken Vest siden de var veldig grei på mellomfinansiering noen år tilbake men da jeg skulle refinansiere brukte daværende kundeveileder omtrent en uke på å svare at vi gjerne kunne ta et møte om refinansiering om et par uker... De som jobber med Builderbank er derimot veldig bra folk! Hm da har vi to ulike erfaringer med Sparebank 1. Kanskje du har en dårlig lokalfilial? Sparebank 1 systemet er svært Endret 6. mai 2021 av William_S Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 Du bør vel ideelt sett velge bank basert på hvilke betingelser du får på lånet ditt, og ikke hvor raskt de responderer på lånesøknaden. Du skal sannsynligvis ha boliglånet ditt i 20+ år så en uke fra eller til med behandlingstid spiller vel liten rolle i det store bildet. Men skal sies at man blir fort bortskjemt med de tekniske løsningene og brukervennligheten til Sbanken. Jeg ble noe motvillig nødt til å bytte fra Sbanken til Danske Bank nylig og jeg har aldri opplevd å måtte kontakte kundeservice så ofte for å finne ut av de enkleste ting. Det er helt 2005-stemning i nettbanken der. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. mai 2021 Del Skrevet 6. mai 2021 William_S skrev (2 timer siden): Hm da har vi to ulike erfaringer med Sparebank 1. Kanskje du har en dårlig lokalfilial? Sparebank 1 systemet er svært Spesifikt de som har avtale med LO. Husker ikke hva de heter. En i Trøndelag og/eller Møre og en på Østlandet. Lenke til kommentar
lobelia Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Windoge skrev (På 28.4.2021 den 1.37): Kan fortelle deg at jeg er på dag åtte i to andre banker, og har fremdeles ikke fått svar. Vi har venta i over to uker på en bank der vi vil flytte lånet over til. Ringte kundeservice tidligere denne uka, fikk beskjed om at vi vil bli oppringt neste uke eller uken etter... Når fikk du tilslutt svar? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 6 minutes ago, lobelia said: Vi har venta i over to uker på en bank der vi vil flytte lånet over til. Ringte kundeservice tidligere denne uka, fikk beskjed om at vi vil bli oppringt neste uke eller uken etter... Når fikk du tilslutt svar? Både Nordea Direct og Danske Bank tok cirka 3 uker. Spurte DnB for morro skyld, og de mente det ville ta noen dager. Lenke til kommentar
lobelia Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Windoge skrev (32 minutter siden): Både Nordea Direct og Danske Bank tok cirka 3 uker. Spurte DnB for morro skyld, og de mente det ville ta noen dager. Da er det samme bank som vi har kontakta. Ble dere fornøyd med tilbudene og gikk dere for en av de? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 5 minutes ago, lobelia said: Da er det samme bank som vi har kontakta. Ble dere fornøyd med tilbudene og gikk dere for en av de? Nordea Direct har den beste renta via mitt YS-forbund, så det var de vi gikk for. Er fornøyd. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Hadde jeg hatt lån i Sbanken, hadde jeg sett det an. DnB og Nordea er to alen av samme stykke i min bok. Om så Skandiabanken faller halvveis mot bunn, skal de fortsatt være et godt stykke over DnB og Nordea. Den eneste banken som har dårligere kundetilfredshet på kundebarometeret enn Nordea er DnB, og Nordea Bank og Nordea Direct Bank skulle slås sammen i første halvdel 2021 sist jeg leste om dem. Som deg valgte jeg fordelene på lån, som da var i Gjensidige Bank. Så ble Gjensidige Bank til Nordea Direct. Har ikke vært fornøyd da de hverken beholdt den lave renta, har nettbank der man kan sette igang et trekk som ikke hadde dekning eller svarer på meldinger når du forsøker gjøre endringer. Strengt tatt bare gjennom rentebrevene og kundebarometeret jeg har opplevd DnB som dårligere. Medarbeideren min som liker å krangle om renta, foretrekker DnB stort, siden han alltid får krangla ned renta til fagforeningsnivå. Akkurat den biten liker jeg svært dårlig, derfor jeg ikke har lånet der. Finansieringsbeviset fikk jeg derimot raskest i DnB. Husker ikke hvorfor det ikke var Sbanken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå