NTB - digi Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 DNB vil kjøpe Sbanken Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Håper virkelig ikke at DNB skal få ødelegge en fantastisk bank som Sbanken. 3 2 Lenke til kommentar
gevvo Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Noen som har erfaring med Bulder Bank som alternativ? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Skeptisk, veldig skeptisk. Rømte fra DNB til nettopp sbanken. 6 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Mange vel nok Sbanken fordi den er veldig ulik DNB, så det er eit interessant prospekt. Skal tru kor mange som skiftar bank om det blir gjennomført og Sbanken som konsept forsvinn inn i DNB. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Da bytter jeg bank. Er det andre banker enn Sbanken som gir svar umiddelbart ved søknad om flytting av boliglån? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 gevvo skrev (14 minutter siden): Noen som har erfaring med Bulder Bank som alternativ? De har relativt bra rente men kun mobil-app og ikke tradisjonell nettbank. Appen er ikke den mest oversiktlige å bruke, men det kan holde for mange. Ang. søknad om lån er min opplevelse todelt, uten at jeg ønsker gå inn på dette i detalj. Anbefaler å ta en kikk på finansportalen for dagligbank før man evt. bytter. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Spår massiv kundeflukt fra S banken. Styret i S banken burde gå, det er hinsides å godkjenne dnb som kjøper - styret har virkelig ikke forstått hva S banken er for kundene. 4 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 En kan nå vente å se om salget går igjennom før en bytter bank. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Just now, Svein M said: En kan nå vente å se om salget går igjennom før en bytter bank. Det er lov å la seg irritere over tanken i hvert fall. 2 1 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 6 minutes ago, neglesprett said: Styret i S banken burde gå, det er hinsides å godkjenne dnb som kjøper - styret har virkelig ikke forstått hva S banken er for kundene. Med det tilbudet DNB gir så er det såpass over markedspris at styret ikke har noe annet valg enn å anbefale godkjenning. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 3 minutes ago, xaco said: Med det tilbudet DNB gir så er det såpass over markedspris at styret ikke har noe annet valg enn å anbefale godkjenning. Det er vel kundene DNB er ute etter å ta over? Om halvparten av alle som kommenterer gjør alvor av det de skriver, så blir det ikke å være mange kunder igjen til DNB. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Verdien til Sbanken for DNB er vel akkurat at det er snakk om et ganske annerledes konsept. Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg vil mistenke at Sbanken ville leve videre som en underenhet av DNB, og man kanskje ikke ville merke forskjellen til særlig grad. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Sbanken med skyhøye renter for å kompensere for gimmicken gebyrfri bank. Tåpelig hele greia. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg har lenge skjønt det er noe muffins mellom DnB og Sbanken. Når jeg behandler feks. e-faktura i DnB forsvinner bilaget og er borte vekk, men de dukker opp i Sbanken som om de er behandlet der. Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 15. april 2021 Populært innlegg Del Skrevet 15. april 2021 Nidar2 skrev (2 minutter siden): Jeg har lenge skjønt det er noe muffins mellom DnB og Sbanken. Når jeg behandler feks. e-faktura i DnB forsvinner bilaget og er borte vekk, men de dukker opp i Sbanken som om de er behandlet der. Det har ingenting med dette å gjøre. Hvis du har et kundeforhold til flere banker, så vil en e-faktura bli sendt til dem alle, og så er det opp til deg hvilken bank/konto du ønsker å betale regningen med. eFaktura er en tjeneste som leveres av Nets. 7 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 (endret) Uderzo skrev (3 minutter siden): Det har ingenting med dette å gjøre. Hvis du har et kundeforhold til flere banker, så vil en e-faktura bli sendt til dem alle, og så er det opp til deg hvilken bank/konto du ønsker å betale regningen med. eFaktura er en tjeneste som leveres av Nets. Når jeg betaler regningen i DnB forsvinner den fra DnB og legger seg opp over betalte regninger i Sbanken. Dette gjelder ikke alle e-fakturaer men noen. Endret 15. april 2021 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Nidar2 skrev (1 minutt siden): Når jeg betaler regningen i DnB forsvinner den fra DnB og legger seg opp over betalte regninger i Sbanken. Det samme vil skje i alle banker uansett hvilken bank du betaler i, fordi eFakturaen ligger ikke i banken i det hele tatt. Den ligger hos Nets, og betaler du en eFaktura i én bank vil den ligge som betalt i alle andre banker, for alle banker bare gir deg et view inn til eFakturaene dine hos Nets. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 DnB er jo fanatisk motstander av alle moderne betalingsløsninger (de forskjellige *Pay-løsningene), så betyr dette at SBanken (som jo var blant de første bankene som fikk støtte for dem) da vil fjerne denne støtten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå