Gjest 5917d...95b Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Hei. Er for tiden ikke frisk men prøver å gjøre det beste ut av det på jobben. Korte versjonen: tarmsykdom førte til forsentkomming ifjor, fikk advarsel før diagnose og sykemeldt i månedsvis. skole til 12, satt opp til 12 vakter. problem selv om jeg har sagt ifra. har fått påvist ulcerøs kolitt. I starten var det mye smerter og 12 toalettesøk om dagen. Ifjor sommer kom jeg for sent da jeg på vei til jobb uheldigvis fikk diare og måtte inn i dusjen og skifte. sendte mld til sjefen 5 min etter vakten startet at det var skjedd et uhell. kom 15 min for sent og fikk en advarsel i sommer 2020. 3 dager etterpå ble jeg sykemeldt i et typ 5 måneder. Hadde så forbanna vondt at jeg var verken på skole, jobb eller utav døren. Kun til og fra sykehus, koloskopi-, lege. I fjor sommer før advarselen hadde vi sommerfest. sjefen fortalte meg om at personen jeg datet bare brukte meg (da sjefen kjenner vedkommende), at sjefen aldri har likt meg før etter 4 år, blafret om hvem som tidligere hadde sittet i fengsel av ansatte og hvor snill sjef var for å gi den ansatte en sjanse, måtte bli med inn på toalettet hvor sjef gikk på do, berøring på vei ut og listen er lang, en fest jeg skulle ønske jeg ikke deltok på.Hadde i ettertid en kort samtale med nestsjef som kom bort til meg og tok opp festen og beklaget oppførselen som også var ukomfortabelt å snakke om.Sjefen har sendt meg en melding hvor "jeg husker ikke hva som ble sagt, men beklager om noe feil kom ut i beruset tilstand." Gruer meg til alle vaktene som ikke er senvakter hvor sjefen allerede har gått.Ringte legen en gang på toalettet for jeg hadde store smerter. Da stod leder utenfor og lyttet og ville gi advarsel for god knows, sikkert tyveri av arbeidstid. Til de som lurer går jeg på do nå 1-2 ganger ila 8 timer. sjefen har også etter min oppfatning blitt tatt for videoovervåking av ansatte. i år har jeg ringt meg inn syk kun en gang da den medisinske behandlingen for sterk og smertefull. sjefen tok telefonen: La meg gjette, du er syk? Ja, ville ringe og... så la sjefen på. i februar kom jeg 5 min for sen til en mellomvakt. skolen er ferdig 12 og jeg var satt opp til 12 vakten kom 4 min for sent. Jeg har slitt med sykdommen og hatt problemer med å ta opp næring, så jeg ble sykemeldt for 2 uker siden med slapphet/fatigue. Jeg turte ikke sende den inn, så jeg valgte å stille opp og fortsette i deltidsjobben for å unngå problemer. Har også hatt fysisk og psykisk påkjenning av sykdom, covid, skole og ingen studievenner og det å grue seg til jobb. uken etter jeg var hos legen skulle jeg begynne en time tidligere for å ha medarbeidersamtale. Jeg ble innkalt over messenger noen uker i forveien og tenkte ikke mer over det. Den uken hadde jeg en eksamensinnlevering og bachelorskisse å få godkjent.. Jeg sjekket arbeidstiden. Jeg kom for sent til møtet da jeg på kommunikasjonsplattformen var satt opp til vanlig tid. sjefen etterlyste meg og jeg kom 8 min for sent. sjefen har endret på det i ettertid, men jeg mener denne kunne vært unngått om plattformen ble brukt. Møtet gikk veldig fint og sjefen virket veldig fornøyd med meg så trodde ting var good. Så Hin dagen sov jeg dårlig, våknet opp av smerter og toalettbesøk, men jeg sov totalt 16 timer og forsov meg til en 15.30 vakt. Innrømte at jeg forsov meg og at jeg ikke var helt i form. Vet ikke hvor normalt det er å sove 16 timer:( kom 15 minutter for sent. Sjefen var forbanna og ga meg advarsel, henviste til forrige i sommer 2020 samt innkalling til drøftelsesmøte med sjefen og sjefen h*ns igjen. Blir ofte dårlig i magen når jeg kommer på jobb/er på vei til jobb som fører til toalettbesøk mens sjefen enda er på jobb noe jeg tror gir problemer. Jeg forstår sjefen sin side men syns det er litt i røffeste laget. Vil egentlig slutte, men uten inntekt og referanse fra stedet jeg har jobbet i 6 år er det ikke lett. Har vært på noen jobbintervju men i koronadager har jeg ikke endt opp med jobben. Vil høre med hovedleder om å bli flyttet til en annen butikk men mistenker at avgjørelsen er tatt.Har jeg noen rettigheter angående forsentkomming/ sykdom som årsak evt annet? mvh fortvilet student Anonymous poster hash: 5917d...95b Lenke til kommentar
Gjest b06e9...975 Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Du burde virkelig endre den situasjonen du er i nå i hvert fall, selv om det er vanskelig. Jeg har selv den diagnosen, og jeg kan garantere deg at slikt stress du er under nå gjør det hele bare mye verre. Du trenger ro i kroppen slik at du får funnet en behandling som fungerer, er du på biologisk medisin (inlfiximab, humira eller entyvio?). Anonymous poster hash: b06e9...975 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. april 2021 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg kan ikke svare på det du spør om, men jeg kan gi deg noen råd: Med din lidelse er det svært viktig med en arbeidssituasjon som ikke medfører den type stress som går ut over din fordøyelse. Og så, bli med i et fagforbund dom kan hjelpe deg med bl. a slike situasjoner som du nå står i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå