Gå til innhold

Er Apu fra The Simpsons rasistisk?

Poll  

81 stemmer

1. 1. Er det rasistisk?

• Ja
      8
    • Nei
      73

Anbefalte innlegg

4 hours ago, jjkoggan said:

Stereotyping øker fordommer og kan dehumanisere uansett hvilken gruppe det gjelder.  Det blir mindre skadelig dersom folk kjenner mange folk som tilhører gruppen.  Jeg er sikkert de fleste nordmenn kjenner personlig  noe FRP velgere og vet at alle FRP velgere ikke passer stereotypen.  Det er klart at stereotyper kan bidra til folkemord, men det må bli flere andre omstendigheter enn bare en stereotype for dette til å skje.

Les igjen.  Det var ikke en påstand, det er noe jeg tror baserte på personlig erfaring og kjennskap til hundrevis indiske amerikanere.

De fleste kjenner en eller flere indere... så da er apu ok?

Når du sier at du tror hver eneste inder i USA blir spurt om apu så er det en påstand. Du kjenner altså flere hundre indere som bor i USA :) yeah... suuure..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (5 timer siden):

De fleste kjenner en eller flere indere... så da er apu ok?

Bare 1,2% av amerikanere er indiske amerikanere. Det finnes ikke nok av dem at de fleste kjenner noen av dem personlig

Sitat

Når du sier at du tror hver eneste inder i USA blir spurt om apu så er det en påstand. Du kjenner altså flere hundre indere som bor i USA :) yeah... suuure..

Det er en mening, ikke noe jeg påstår er et faktum og trenger dokumentasjon til å bevise

Jeg jobbet på en fabrikk eide av 4 indiske amerikanere som ansatte flere hundre andre indiske amerikanere.  En av dem ble drept i Indianapolis siste uke.    

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

cancel culture og woke greia er enden på verden som et moro sted.

Håper vi klarer snu det fordi det er blitt så radikalt nå at jeg faktisk nesten lar meg mer plage av det enn pandemien vi er oppi nå.

Faktisk mer skremt for framtiden av cancel culture og woke idiotene enn følgende av covid.

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4/19/2021 at 11:11 AM, The Avatar said:

Som sagt så er det ei tynn grense mellom det som greit og det som er ugreit, men eg synes at det som minimum må være eit krav om at alle kunstneriske verk blir vurdert som ei heilheit og at ein ikkje grev fram små detaljar som kan tolkast i verste meining. Det blir vanskeleg å lage satire om ein kan skildre enkelte ting men ikkje andre ting. Om Apu må ut av The Simpsons på grunn av at det kan være rasistisk med ein indisk karakter, så ryk nok fort neste karakter også. The Simpsons teikner ikkje akkurat eit glansbilde av verken kvite middelklassefamilier, politifolk, klovnar, skottar, bussjåførar, eller kristne heller.

Amen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...