ptr_b87 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) hallo jeg tenkte jeg skulle oppgradere studiepc'en min og jeg lurer på om jeg kan få noen råd jeg har en gammel pc med en pentium III 667 mhz prosessor i som jeg tenkte jeg skulle bytte ut. så mitt spørsmål er som følger: hva må jeg vite om hovedkortet osv vis jeg skal skifte den ut og hvordan kan jeg finne det ut. jeg finner nemlig ikke ut hvilke brikkesett jeg har og hva hovedkortet mitt kan bære av prosessorkraft... det hadde vært kjempeflott om jeg kunnne fått noen gode råd! P.S her er noen resultater av en cpu-test om det kan hjelpe... ************************************************************* Intel® Processor Frequency ID Utility Version: 6.0.20031031 Time Stamp: 2004/01/06 14:29:46 Number of processors in system: 1 Current processor: #1 Processor Name: Intel® Pentium® III Processor Type: 0 Family: 6 Model: 8 Stepping: 1 Revision: D L1 Instruction Cache: 16 KB L1 Data Cache: 16 KB L2 Cache: 256 KB Packaging: S.E.C.C./S.E.C.C.2 MMX: Yes SIMD: Yes SIMD2: No NetBurst Microarchitecture: No Expected Processor Frequency: 667 MHz Reported Processor Frequency: 667 MHz Expected System Bus Frequency: 133 MHz Reported System Bus Frequency: 133 MHz ************************************************************* Endret 6. januar 2004 av ptr_b87 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Et lite tips til deg: hvis du ønsker hjelp, og ikke vil at posten skal bli stengt - skift emne. Bare et vennskapelig lite råd:) Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg tror jeg hadde gått for både nytt HK og CPU.. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Åpne toweret ditt og se om du ser et modellnr.. Dvs merke og og type hovedkort. Dette står gjerne skervet mellom de hvite "kontaktene" også kalt Pci slottene Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Last ned Aida eller Sisoftsandra og kjør et av de for å finne ut mer hvilken hardware du har http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 http://www.sisoftware.net/index.html?dir=d...all&langx=en&a= Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det beste er nok å se mellom pci slottene ja! hvor mye har du tenkt og legge ut på en oppgradering?? i ditt tilfelle blir det vel total utskifting! Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) anbefaler, hovedkort, cpu, å ram, helst 512 ram, gjerne rask ram. og skulle pc'n brukes til spilling så også grafikk kort og et lite høflig tips, forandre topic feltet. MR_T Endret 6. januar 2004 av MR_T Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Anbefaler hovedkort og CPU, ram også om du har penger.. Henger meg på sammen med de andre at du burde endra topic Lenke til kommentar
Allsop musematte Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Å bare oppgradere prossesor blir for dyrt. Det vil lønne seg å oppgradere både prosessor og hovedkort. Må muligens kjøpe litt DDR-Ram og.... Du burde satse på et hovedkort som støtter DDR-Ram. Det vil være et mye mer framtidssikkert valg. Det er vel noen hovedkort som støtter både DDR og SD??? Da kan du jo kjøpe mer litt DDR senere. En 1,6 GHz Duron er VELDIG billig nå.. Vel det har Duronene alltid vært. Ca 400kr. Pass på at du kjøper en skikkelig vifte med kjøle ribbe. Duronen til lillebroren min ble litt for varm med en vifte som skulle klare den... 90 grader+ Men jeg låner en vifte av en venn som funker fint nå. Utrolig at den ikke ble svidd i stykker. Se på Komplett etter deler. eller PSdata de har rimlige priser. Et bra hovedkort på tilbud hos komplett: Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN Har et Asus hovedkort selv. Ingen problemer. Problemet med Asus A7V8X-X er at det bare støtter DDR-ram. Så du må kjøpe nytt ram i tillegg. DDR266/PC2100, DDR200/PC1600, DDR333/PC2700, DDR400/PC3200 Her er prosessoren: Duron Håper dette hjelper. Ikke glem vifte og kjøle ribbe. Allsop Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Bytt både hovedkort og prosessor du - ingen grunn til å ta vare på avleggs hardware, bruk det heller til en mediaserver i gangen eller noe. PS! "Hvis", ikke "vis". Lenke til kommentar
ptr_b87 Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) tusen takk alle sammen for tipsene!! ekstra takk til Allsop musmatte!! jeg tror jeg har blitt litt klokere nå. Peter Endret 6. januar 2004 av ptr_b87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå