Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Plast- og gummiføtter til stoler

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har noen stoler med metallbein som har plast under som er blitt ødelagt, og hvis de benyttes uten beskyttelse kommer de til å ødelegge parketten. Vi har snakket med nettbutikken hvor vi kjøpte stolene, men det eneste de tilbyr er å refundere penger vi har brukt på å kjøpe plast-/gummiføtter for selv.

Får man kjøpt dette i noen fysiske butikker? Stolbeina er ganske smale nederst, kanskje 15 mm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/13/2021 at 8:18 PM, Kris85 said:

Hei og takk for svar.

Dersom føttene blir litt for store så kan man bruke e.l. i bunnen av foten slik at det sitter ordentlig?

Lenke til kommentar
9 hours ago, Baranladion said:

Usikker på om jeg ville brukt noe av gummi, det kan vel fort sette stygge merker på gulvet, lik gummisåler kan gjøre?  Når det gjelder knotten som er linket til, så kan du sikkert bruke noe lim eller lignende slik at den sitter godt.

Takk for tips, da virker lenken til Kris85 som et godt alternativ. Vi har noe silikonfugemasse som ble brukt og anbefalt ifm. noen glassplater som ble festet på kjøkkenvegg, antar at det kan brukes til dette også.

Lenke til kommentar
Eplesaft skrev (9 minutter siden):

Takk for tips, da virker lenken til Kris85 som et godt alternativ. Vi har noe silikonfugemasse som ble brukt og anbefalt ifm. noen glassplater som ble festet på kjøkkenvegg, antar at det kan brukes til dette også.

Brukte noe lignende som det ble linket til fra Clas Ohlson selv, og fylte bare litt epoxy lim jeg hadde til overs oppi, og de sitter bra. Sikkert moro den dagen de ryker. Silikonen skal nok funke. Bare pass på å la stolene stå å tørke på beinene slik at de ikke blir skjeve, og ikke fyll i for mye så de renne over.

Brukte 19mm av disse. Passet fint på mine som stolben som også var rundt 15mm og koniske nederst. Hadde noen filt knotter fra Ikea under.

https://www.clasohlson.com/no/Gulvbeskytter,-4-pk/p/31-590

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg prøver disse fra ajprodukter først, ettersom de er svarte (matcher stolen bedre) og litt mindre og kanskje passer hakket bedre: https://www.ajprodukter.no/kantinemobler-servering/tilbehor/filtkledd-plastfot/458685-19448998.wf?productId=19449025&gclid=Cj0KCQjwgtWDBhDZARIsADEKwgPpkhv-zq-qv51eUDQDr_wos7GMrGdQj1ueQZwTeNmKvcpkL8wLJCwaAinCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

I verste fall om de ikke passer så får vi kjøpe de på 19 mm fra Clas Ohlsson istedenfor. Har vært og sett på de, men de virket litt i overkant store. Men hvis man bruker fugemasse så har vel ikke dette så mye å si rent praktisk.

Endret av Eplesaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...