slaraffen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Min sjef har på sin hjemmemaskin Win XP pro. På et eller annet hvis (trolig ved hjelp av en overivrig sønn) har han fått inn to boot valg for xp, noe han kanskje med rette virker plundrete og han vil bare ha en, Kan noen fortelle meg hvordan jeg fjerner/ deaktiverer det ene, og hvordan jeg finner ut at jeg fjerner den rette. ( vil nødig gjøre feil der da han har endel viktig info på maskin. Håper på noen, som vanlig, gode vettuge råd her. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Høyreklikk på My computer > Properties > Advanced > Bootup and recovery > I feltet for "Default Operating System" trykker du på Edit og sletter den overflødige linjen i oppstartsvalget... Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Høres greit ut , men hva må jeg passe på slik at jeg sletter den rette dvs den overføldige. Er sikkert et dumy spørsmål dette , men vil nødig miste det han har liggendes der. eller kan man komme til alt uavhengig av hvilke av dem man starter, Har ikke vært på maskin hans ennå, men tror de ligger på samme partisjon Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 du kan f.eks la den se slik ut [boot loader] timeout=3 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Ok Bag biter, og om jeg skriver det inn i default operating system så løserr det problemet? Dere skjønner at han har klaget over at alt gåt så tregt, selv om harsware etc skal være plenty. Og takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå