Gjest e7f7c...bbd Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Hei. Mitt søsken er nå tiltalt for noe som kan gi fengsel i inntil 6 år noe som tar nattesøvnen. H*n har året tidligere år forsøkt gjentatte selvmordsforsøk, hvor h*n ene gangen ble tvangsinnlagt for psykiske problemer, h*n slapp ut dagen etter selvmordsforsøket og sa at hn var full og at psyken var fin. Latterlig. Det er umulig å få noen tvangsinnlagt når de er myndig. mitt søsken har en årrekke slitt med rusproblemer. H*n har vært deprimert de 5 siste årene og ofte på gråten. Psykolog har vært uaktuelt da stemmene vedkommende tidligere hørte i hodet sitt ville føre til at psykologen ville føre til tvangsinnleggelse eller fengsel. h*n har derfor ikke turt å gå til psykolog. Ifjor var h*n langt nede, dumpet av kjæresten, mistet jobben til corona og slet med bruk av LSD, ecstacy, hasj og forsøkt selvmord ved overdose. i ettertid har h*n begått lovbrudd. Familien er bekymret da vi tror dette kan være dråpen i havet om familiemedlemmet blir dømt på hva h*n er tiltalt for og vi er nervevrak. 3 + selvmordsforsøk de siste 3 årene samt det jeg anser som dårlig virkelighetsoppfatning/mindre IQ/dårlig dømmekraft mener jeg bør ha noe å si i rettsaken. for å sette det i perspektiv, knuste vedkommende bilvinduet mitt da jeg glemte å rydde inn fatet mitt i maskinen som gjorde at h*n måtte ta det. Det har nå gått over over 6 måneder noe som er svært belastende for vedkommende. Jeg tror ikke dette er blitt nevnt i dokumentene men mener det er viktig å få belyst for mtp utfallet. Er dette noe man tar frem når man anker? jeg er ikke blandet inn i saken pdd. Anonymous poster hash: e7f7c...bbd Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Når jeg var meddommer ble det lagt til grunn at lang liggetid på en sak kan gi strafferabatt. I saken jeg var meddommer i var det snakk om 1.5 år liggetid på en overgrepssak. Det ble lagt til grunn en strafferabatt på mellom 10 og 15 % pga liggetiden. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Søskenet ditt har vel fått oppnemnt ein forsvarar? Alle moment som kan danne grunnlag for frifinning eller strafferabatt bør sjølvsagt opplysast om når saka blir behandla fyrste gong. Det vil til dømes kunne være grunnlag for at retten dømmer overføring til psykisk helsevern i staden for fengsel. Straffesaka kan derfor være ei muligheit til at søskenet ditt blir tvungen til behandling og avrusing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå