Gå til innhold

60 dagers retur Power og frakt.


Anbefalte innlegg

Power har 60 dagers retur. Men jeg lurer på om man likevel blir belastet frakt frem og tilbake når det gjelder tunge saker (oppvaskmaskin).

Er rasende på Power nettbutikk der jeg har kjøpt en oppvaskmaskin for innebygging med frakt, montering og retur av gammel maskin (kostet 3900 i tillegg til selve maskinen), men den ble likevel ikke montert fordi den gamle maskinen *ikke var demontert*. Den servicen hadde de visstnok ikke og jeg hadde ikke fått noen beskjed om at jeg måtte ordne dette på forhånd.

Vi bare returnere maskinen og aldri ha noe med Power å gjøre noen gang igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanlige er at man må betale frakt ved retur som åpent kjøp. Du kan eventuelt levere maskinen til nærmeste butikk hvis det er en mulighet for deg.

Da du bestilte retur av gammel maskin, så het vel tjenesten "retur av demontert vare" e.l.? Det praktiserer både Power og Elkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr D skrev (46 minutter siden):

Det vanlige er at man må betale frakt ved retur som åpent kjøp. Du kan eventuelt levere maskinen til nærmeste butikk hvis det er en mulighet for deg.

Da du bestilte retur av gammel maskin, så het vel tjenesten "retur av demontert vare" e.l.? Det praktiserer både Power og Elkjøp.

Ja, tjenesten het det og jeg burde jo forstått at Power da ikke tilbyr demontering. Men det kunne lett misforstås. Jeg synes kr. 3900 å betale utenom selve maskinen var ekstremt mye, og nå vet jeg at det ikke inkluderte alt. Og hvorfor tilbyr de ikke demontering når de tilbyr montering?

Men UANSETT: Power burde i det minste *gitt beskjed* om at demontering ikke var inkludert og at jeg måtte ha gjort dette på forhånd. Det er fire uker siden jeg bestilte og jeg ville hatt god tid å bestille rørlegger/kjøkkenmontør for dette. Det er nå ukers ventetid på slike folk. Og jeg har en oppvaskmaskin stående midt på golvet på kjøkkenet....

 

Lenke til kommentar
Tan28 skrev (30 minutter siden):

Du mener seriøst at "retur av demontert vare" lett kan misforstås? 

Nei, ikke den setningen i seg selv. Men som den naive forbruker jeg er, leste jeg litt for overfladisk på dette i den tro at når Power tilbyr frakt, montering og bortkjøring av gammel produkt og hele denne tjenesten koster rett oppunder 4000 kroner (!), så inkluderte det demontering av den gamle maskinen.

Men skal lære meg å lese alt som en advokat i fremtiden.

Lenke til kommentar

En annen pussig sak er at da karene fra Bring kom med maskinen og jeg ville ha dem til å demontere den gamle, sa de at de ikke engang hadde med verktøy for dette.

Men de skulle altså montere (som jeg har betalt 2500 kr. for) uten verktøy??

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (5 minutter siden):

En annen pussig sak er at da karene fra Bring kom med maskinen og jeg ville ha dem til å demontere den gamle, sa de at de ikke engang hadde med verktøy for dette.

Men de skulle altså montere (som jeg har betalt 2500 kr. for) uten verktøy??

Du har driti på draget, slutt å spre dritt om Bring og Power av den grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (17 minutter siden):

En annen pussig sak er at da karene fra Bring kom med maskinen og jeg ville ha dem til å demontere den gamle, sa de at de ikke engang hadde med verktøy for dette.

Men de skulle altså montere (som jeg har betalt 2500 kr. for) uten verktøy??

Oppvaskmaskiner monteres av rørlegger eller montør med tilsvarende kompetanse. Bring sine sjåfører er ikke rørleggere. Power (og Elkjøp) har forskjellige transportører i forskjellige områder, og noen steder gjøres montering av oppvaskmaskin av de som leverer. Men i områdene hvor Bring leverer, så booker Bring rørlegger etter at maskinen er levert. Dette er en (litt klønete) løsning som både Power og Elkjøp bruker. Men å sette opp en liste med hvordan monteringstjenester fungerer etter sted eller postnummer ville nok blitt en vanskelig løsing med stor fare for misforståelser og problem med oppdatering av 100% korrekt info. Derfor er det bare sånn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr D skrev (12 timer siden):

Oppvaskmaskiner monteres av rørlegger eller montør med tilsvarende kompetanse. Bring sine sjåfører er ikke rørleggere. Power (og Elkjøp) har forskjellige transportører i forskjellige områder, og noen steder gjøres montering av oppvaskmaskin av de som leverer. Men i områdene hvor Bring leverer, så booker Bring rørlegger etter at maskinen er levert. Dette er en (litt klønete) løsning som både Power og Elkjøp bruker. Men å sette opp en liste med hvordan monteringstjenester fungerer etter sted eller postnummer ville nok blitt en vanskelig løsing med stor fare for misforståelser og problem med oppdatering av 100% korrekt info. Derfor er det bare sånn...

Det var her jeg OGSÅ hadde misforstått. Jeg hadde den klare oppfatning om at levering og montering skulle skje samme dag av samme folk.

Alt ser nå imidlertid ut til å løse seg. Idag morges ringte rørlegger som var bestilt av Power. Han ville komme imorgen tidlig for montering av oppvaskmaskin. Jeg spurte om han ikke også kunne demontere den gamle. Det var ikke noe problem ifølge ham 😀

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (1 time siden):

Det var her jeg OGSÅ hadde misforstått. Jeg hadde den klare oppfatning om at levering og montering skulle skje samme dag av samme folk.

Alt ser nå imidlertid ut til å løse seg. Idag morges ringte rørlegger som var bestilt av Power. Han ville komme imorgen tidlig for montering av oppvaskmaskin. Jeg spurte om han ikke også kunne demontere den gamle. Det var ikke noe problem ifølge ham 😀

Her har ikke du misforstått, du har fått for lite/dårlig info. Men som jeg skrev så er det ingen gode løsninger for kjedene om hvordan dette kan informeres om på en enkel måte da løsningene varierer etter hvor det er, hvilken transportør som leverer og hvilken type montering det er. Problemet er også at Bring-sjåføren heller ikke informerer kunden korrekt når de kommer i slike situasjoner.

Men bra at det løser seg. Her har det fungert som det skal (som du ikke var informert om).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr D skrev (1 time siden):

Her har ikke du misforstått, du har fått for lite/dårlig info. Men som jeg skrev så er det ingen gode løsninger for kjedene om hvordan dette kan informeres om på en enkel måte da løsningene varierer etter hvor det er, hvilken transportør som leverer og hvilken type montering det er. Problemet er også at Bring-sjåføren heller ikke informerer kunden korrekt når de kommer i slike situasjoner.

Men bra at det løser seg. Her har det fungert som det skal (som du ikke var informert om).

Han Bring-sjåføren gav meg inntrykket av at han ville ha montert maskinen dersom den gamle var demontert. Han snakket litt dårlig norsk.

Ja, jeg er ikke imponert over informasjonen fra Power. Igår dro jeg forresten i raseri opp til den lokale Power-butikken her i Haugesund. Men Power butikk og Power nett er ikke det samme. I butikken kunne de ikke engang finne min ordre i sine systemer.

Skal ikke være lett....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...