AfterGlow Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Ville «ødelegge» internett med bomber – kan få 20 år i fengsel Lenke til kommentar
Helm Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Det var bra angrepet ble avverget, men jeg er forundret. Jeg kjenner Amazon som en markedsplass, ikke som noe "halve internett" er avhenging av. Lenke til kommentar
Jan Høydahl Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Helm skrev (14 minutter siden): Det var bra angrepet ble avverget, men jeg er forundret. Jeg kjenner Amazon som en markedsplass, ikke som noe "halve internett" er avhenging av. Da må du lese deg litt opp. Lenge siden Amazon bare drev med bøker. Siden startet de med generell netthandel, og måtte i den forbindelse bygge opp store datasentre for seg selv. Så fant man ut at man kunne leie ut data-kapasitet til andre også, og det har nå blitt en av deres største inntekter. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amazon_Web_Services 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Merkelig påstand om at det å ødelegge Amazon ville ødelagt internett. Det høres jo mest ut som oppblåst selvskryt fra noen i Amazon om hvor stor rolle de har. Antagelig ville internett blitt et marginalt bedre sted uten Amazon. 3 Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Her her en liste over noen tjenester som kjører på Amazons tjenere og hva de betaler til Amazon hvert år: Netflix: $19 million Twitch: $15 million LinkedIn: $13 million Facebook: $11 million Turner Broadcasting: $10 million BBC: $9 million Baidu: $9 million ESPN: $8 million Adobe: $8 million Twitter: $7 million Kilde: https://www.contino.io/insights/whos-using-aws 3 Lenke til kommentar
Harald Brombach (digi.no) Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Sitat Her her en liste over noen tjenester som kjører på Amazons tjenere og hva de betaler til Amazon hvert år: Hver måned, ifølge rapporten du viser til … Endret 12. april 2021 av Harald Brombach (digi.no) 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) 3 hours ago, Helm said: Det var bra angrepet ble avverget, men jeg er forundret. Jeg kjenner Amazon som en markedsplass, ikke som noe "halve internett" er avhenging av. Amazon som var den første store moderne "clouden" og de er fortsatt desidert største Endret 12. april 2021 av atlemag Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Helm skrev (4 timer siden): Det var bra angrepet ble avverget, men jeg er forundret. Jeg kjenner Amazon som en markedsplass, ikke som noe "halve internett" er avhenging av. Overraskende mange er avhenging av tjenester som ligger i en AWS-sky (AWS = Amazon sine skytjenester) Kanskje leier selskapet ditt serverkapasitet, databaser o.a data-tjrnester direkte fra AWS, og hvis ikke kan du banne på at en eller annen tredjepartstjeneste plutselig viser seg å ligge i AWS 😉 Men .. trusselen var mot ett eneste datasenter. De mest kritiske systemer er forhåpentligvis satt opp med redundans på tvers av sentre. Jeg tror heller ikke på 70% langtidseffekt, mildt sagt. Klarer man derimot å ta ned alle tjenester i, og relatert til, AWS, så .. tja.. Kanskje halvparten av webben ble borte? Her er forøvrig en graf som illustrerer hvor Amazon tjener penger. AWS markert med rødt. Ikke helt ubetydelig. (Men fullt forståelig at det går under radaren for de som ikke er godt over snittet interessert i datasentre og sky-tjenester) Kilde: https://www.investopedia.com/how-amazon-makes-money-4587523 1 Lenke til kommentar
galasb Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Altså ikke noe man har bruk for. Kun globalistiske søppel apper fra sensur selskaper. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Heh. Han texaneren burde få tilsendt Optimist-prisen 2021 til cella si. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Sandormen skrev (5 timer siden): Heh. Han texaneren burde få tilsendt Optimist-prisen 2021 til cella si. Bestående av en neglefil av bambus... 😂 2 Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 Hmm, dette er vel bare den spede starten på krigen mot overvåkningsøkonomien, tipper vi får mange sånne nyheter fremover hvis ikke et mer etisk lovverk kommer på plass. EU har jo gjort et halvhjertet forsøk med GDPR, men i praksis fungerer det ikke i det hele tatt. USA har ikke gjort noe som helst. Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 14. april 2021 Del Skrevet 14. april 2021 Anbefaler å se "The social dilemma" på Netflix. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå