Gjest a889b...703 Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Hei. Jeg har vært på i behandling fra lege i Tyskland. Før korona situasjonen i fjor sendte legen i tyskland legemidlene jeg gikk på til Sverige, og jeg dro dit for å hente de. Jeg sluttet behandlingen i sommer i fjor fordi jeg følte jeg mye bedre og var symptom fri, men nå i denne siste måneden har jeg fått tilbakefall av symptomer igjen og trenger å gå på behandlingen igjen ifølge legen som behandler meg. Men medisinene jeg gikk på som hjalp meg er på registrerings fritak her i Norge og det får man jo ikke på resept fra lege i utlandet, og å dra til Sverige er ikke noe jeg kan gjøre akkurat nå p.g.a pandemien. Jeg vet at det ikke er lovlig å importere legemidler fra utlandet på nett, men jeg lurer på åssen loven er å få tilsendt legemidler fra lege i EU med resept og kvittering på pakken, til her i Norge? Jeg ser her i lov for legemidler at "Departementet kan gi privatpersoner rett til import av legemidler til eget bruk, uten at det kreves godkjenning etter første eller tredje ledd. Departementet kan i forskrift fastsette nærmere bestemmelser om slik import." https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-12-04-132/KAPITTEL_5#§13 Ifølge dette kan jeg søke tillatelse om import av legemidler for privatbruk? Noen her som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: a889b...703 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå