Gå til innhold

Ny mobil 2-4000?

Anbefalte innlegg

Har nå endelig fått meg selv til å forstå at nokia 3330 er for dårlig (må si at det har tatt lang tid)

Skal nå kjøpe en ny mobil men jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe...

Tenkte på en T630 eller 6230 de så greie ut og hadde plenty med funksjoner, klapptelefoner er vel bare tull? eller er de greie å bruke?

Er fristende med en P800 men jeg tror den blir for stor for en vanlig bukselomme, men den har jo digg skjerm...

Det jeg trenger er

-bedre snakketid enn 3330 (den er nå på 2minutter etter lading hvis noen lurte på det)

-GPRS

kamera er vel ikke nødvendig vil jeg tro. Noen som har noen meninger, synspunkter eller andre forslag så tar jeg dem i mot med glede.

Mvh. Admin'C

Edit: btw går det ann å få gps på p800? hadde vært stilig å få en sånn kjøregreie som man kan få til palm :p

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte på en T630 eller 6230 de så greie ut og hadde plenty med funksjoner, klapptelefoner er vel bare tull? eller er de greie å bruke?

de kommer ikke ut på en stund :roll: de kommer neppe tidligere en om 1 mnd.

-bedre snakketid enn 3300 (den er nå på 2minutter etter lading hvis noen lurte på det)

good old days :laugh:

du kan få gps (navigasjon) på p800 ja... siden det er en symbian tlf. er du intresert i en billig men god tlf kan 3650 være et godt valg: minus for uvanelig tastesystem...

flere som "liker" e700 her; men jeg er ikke en av dem... mange rare og idiotiske feil trekker ned...

kan sende deg 2 sider med de tåplige tingene hvis du vil (pm meg)

6230 ser veldig intresant ut...

masse minne og mp3 og radio; eneste som mangler her er symbian...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Ville kjøpt 6230, vis du er ute etter en telefon med noen av de samme funksjonene som i 3300, som f.eks mp3-spilelr, ville ventet på den.

Den har jeg virkelig troen på, litt liten skjerm, men men.. med minnekort så kan du jo legge inn mange sanger, men det kokmmer jo litt ann på lydkvaliteten.

hvis lydkvaliteten blir god, så blir det en veldig god mobil, men den blir vel ganske dyr,,,

Lenke til kommentar

en liten trykkfeil der ja, beklager.

Så en link på forumet http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=190264 og ble ganske imponert over den telefonen, tror det kanskje blir en slik. Synd den mangler bluetooth men den ser ut til å være sinsykt digg...

Nå må jeg bare tenke litt så skal jeg slå til :p SE Z600 synes jeg var litt kraftig i forhold til e700 men eg må nok se på dem i butikken

Tokk for hjelpen folkens, jeg er fortsatt åpen for innspill

Lenke til kommentar

Du tenker på e700? Jeg får gjøre som Remerser bruker gjøre har jeg sett, og sitere Chigu (en av forumets medlemmer), som forteller om ting han synes er dårlig/mangler med e700:

Etter å ha brukt telefonen en stund har man inntrykk av at softwaren ble laga i bakrus etter ei gigantisk fyllekule etter feiringen av hardware-designet.

En ting er meny-systemet. Jeg tilhører den menighet som er mener at oversiktsmenyer er klart best. Å bla seg gjennom funksjoner var noe man gjorde på Ericsson-telefoner med 2-linjers display i 1995, forøvrig en merkelig tradisjon Nokia (utenom symbian-telefonene) og Samsung tviholder på. Men greit nok, mange syns ikke dette er noe problem - og selv om dette gir en ikke-intuitiv softwarekonstruksjon er det vel kanskje en vanesak

For software-evalueringen utenom meny-systemet vil jeg nøye meg med å liste opp en rekke irriterende ting

SMS:

* Det finnes ingen utboks. Selv om det står "utboks" er dette i realiteten "sendte meldinger". Dette betyr at det ikke er mulig å skrive en melding for å sende den igjen senere. Det værste utfallet av dette er at hvis du kommer borti "legg på knappen" mens du skriver SMS blir du slengt tilbake til hovedskjermen, og meldingen er slettet, siden det ikke finnes noen utboks å legge den i.

* Ikke stor bokstav etter punktum på T9

* Man kan ikke gå tilbake å bla gjennom ordforslag med T9 hvis man har gått videre. Dette betyr at hvis du skal skrive "lønne", men ikke oppdaga at det står "komme" før man har begynt å skrive neste ord, må man altså slette ordet og skrive det på nytt og bla seg fram til "lønne"

Menynavigering:

I 80% av tilfellene fungerer høyre funksjonstast som "back", mens av og til har den en funksjon (som f.eks. sletting, eller telefonbok)

I 80% av tilfellene fungerer "c" som back, mens den av og til fungerer som "sletting"

"Legg på"-knappen fungerer av og til som back, og av og til som "helt tilbake til hovedskjermbilde"

E700 har altså 5 funksjonsknapper ("ring", "legg på", høyre- og venstre funksjonstast, og "c") i tillegg til 4-veis "joysticken". Likevel har de ikke greit å gjøre navigeringen konsistent.

Hierarki:

En komisk ting er rett og slett katalogiseringen av bilder. Hvis du blar deg fram til "media", har du to menyvalg som begge heter "bilder" (smart ikke sant? ). I den ene er det en katalog som heter "mine bilder" og to kataloger som heter "album 1" og "album 2". Den andre katalogen som heter "bilder" har ingen underkataloger. For å ta det første først, er dette bare en (av mange) dårlige oversettinger. Det viser seg at den første "bilder"-menyen inneholder "photos", mens den andre inneholder "images". Hva som er hensikten med å dele inn i to forskjellige grupper (med samme navn) kan man lure på. Alt er jo jpg-filer som man kan gjøre akkurat det samme med. Forøvrig vises oversikten i "photos" i form av thumbnails, mens i "images" som opplisting av filnavn. Noe så totalt dustete!

Diverse:

* Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet

* Muligens problem med å motta WAP-linker (har ikke testet dette selv)

* Kalenderuken starter på søndag og man kan ikke endre dette

* Man kan ikke velge fra ringetonene på alarmen. Man kan bare velge mellom 5 preinstallerte melodier.

* Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

* Selv om man har hurtigtast for å velge lydløs modus, må man knote seg inn på menyene for å slå av vibrering hvis man ikke ønsker å være tilgjengelig (f.eks. på kino)

Listen er mye lengre, men dette holder for denne gang. Jeg (og evt andre) kan legge til ting etterhvert.

Svakheter

* Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR

* Ikke e-post klient

* Ikke mulighet til å komponere egne ringetoner

* Ikke datateller for GPRS

* Ikke talememo

* Ikke kodeliste

* Ikke taleoppringing

* Bare 3 "dotter" på batterindikatoren

* Ikke profiler

...og til slutt. Personlig mener jeg den ytre OLED skjermen er idiotisk. Hvorfor i all verden implementerte ikke Samsung en passiv gråskala LCD-skjerm? Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm (Selv om OLED er relativt strømvennlig i forhold til andre fargeskjermer). Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter. Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant. Når skjermen allerede har ekstremt begrenset anvendelsesverdi, har software-folka i Samsung klart å gjøre fadesen komplett. Når telefonen lader er det selvfølglig ikke noe vits i å gå over i strømsparemodus. Dette har selvfølgelig ikke software-folka skjønt... Det hadde jo vært greit om ytreskjermen i det minste kunne vist "telefonstatus" mens den ladet

Tastene synes jeg også er litt småharde (vonde å bruke) og idiotisk plasert...

hva gjør fks. wap tasten i midten av navigeringstastene?

OLED skjermen er bare noe "tøft"; men fullstendig ubrukelig og rett og slett plagsom... En passiv lcd skjerm ville ha gjort jobben mye bedre; når man kan lese den... Når den nesten ikke kan brukes; hvorfor er den der da?

Lyden på talesamtaler er typisk samsung; ren og klar uten innvendinger. Java minnet på telefonen er absolutt i det minste laget; 600 kb. er ikke alt for mye.

Lenke til kommentar

kan ikke dette fikses med firmwareoppdateringer?

Så i siba sin reklame avis og der sto det att den hadde en standby tid på 3 timer, er dette sant?

3 timer, dvs at den ikke kan være på halve skolen en gang uten lader! min 3330 er jo ****** meg bedre enn det selv om man ikke kan ringe med den

Lenke til kommentar

rart at den ikke har mailklient for det er jo selvsagt greit å ha, bluetooth tror jeg at jeg klarer meg uten.

Men det med lyden var da skikkelig surt, jeg må få kommet meg til en butikk til så jeg kan få prøvd den skikkelig. Ble en kjapp titt denne gangen. Z600 kan jo ikke være perfekt den heller?

Lenke til kommentar
Du tenker på e700? Jeg får gjøre som Remerser bruker gjøre har jeg sett, og sitere Chigu (en av forumets medlemmer), som forteller om ting han synes er dårlig/mangler med e700

:laugh:

Ja, veldig fornøyd med den selv.

Passer i lomma gjør den, tar bilder som det faktisk går an å se hva er, og OLED skjermen tar seg mye bedre ut enn en passiv lcd skjerm! basta!

nope... Kanskje den ser kul ut med du ser jo ikke en dritt uten å måtte trykke på den idiotiske volumknappen eller åpne telefonen; og da forsvinner jo også litt av vitsen med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...