debattklovn Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 12 hours ago, Baranladion said: Da har vi hatt flaks i Norge, og bare fått inn folk som har den litt snillere tolkningen, iogmed at vi ikke ser halshugginger og terrorangrep. Kan ikke akkurat si meg enig i det. Quote I begynnelsen av 2015 beregnet Politiets sikkerhetstjeneste (PST) at rundt 70 nordmenn deltok i kamper for IS i Syria og Irak. I 2018 var PSTs beregninger at totalt 100 norske menn og kvinner hadde reist til Syria og Irak, hvorav 30 av dem var drept, 40 hadde returnert til Norge, og 30 var der fortsatt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) DarkwingDuck666 skrev (41 minutter siden): Og SIAN har aldri tatt til ordet for etnisk rensning. Det er pur løgn fra deg. ...eventuelt så misforstår du både situasjonen i vestlige land og hva SIAN står for. Hva ønsker SIAN å gjøre med arabiske flyktninger..? --- Og hva om Australia var jødisk og oppførte seg bedritent mot urbefolkningen og hverandre. Ville det forsvart holocaust..? Vi har ansvar for hva vi gjør med andre i våre egne land -- og de som bor i vårt land har null ansvar for hva andre mennesker som tror på samme gud gjør i andre land. Terroristen fra utøya var kristen. Det gir ikke mening å dømme folk fra én religion for hva folk fra samme religion gjør. Man kan derimot dømme organiserte grupper for hva disse gjør. Men religioner er ikke i seg selv organiserte religiøse grupper. Når noen organiserer seg under en ekstrem leder, så farges de naturligvis av denne lederen. Og mange i SIAN støtter på lang vei terror mot den innbilte trusselen: «Kanskje vi på sikt må slippe ham ut, så vi får ryddet opp»: SIAN gjentar Breivik-uttalelser før ny demonstrasjon – Filter Nyheter ... Minner bare på at muslimske menn i gjennomsnitt er en mindre trussel mot norske jenter enn vestlige gutter, fordi de ikke deltar på fest og sjeldnere omgås jenter i situasjoner hvor norske jenter voldtas. Overfallsvoldtekter er circa 0.2 prosent av voldtektene som uføres i løpet av et år, og majoriteten er festvoldtekter med alkohol og partner, venne og familievoldtekter. Minner også om at Norge sitt forsvar har drept tusenvis av sivile muslimer de siste 20 år; Det er mange som har god grunn til å være sinte på norge og vesten, som samlet har drept millioner av muslimer i krigene for olje og kontroll i proxykrigene med Russland, og det er viktig å forstå at dette sinnet er godt begrunnet -- ikke noe vi bare kan feie under teppet. Krigshandlingene vi har deltatt i gjør det ekstra viktig å ta i mot flyktninger, og ekstra viktig å forstå at det ikke er islam som eventuelt skaper hat mot vesten, men det at vi har drept deres brødre, mødre, fedre, venner og folk som deler deres ideologi. Noe høyreekstreme muslimske ledere vet å benytte for hva det er verdt: Tenk dere ammunisjonen SIAN ville hatt og brukt om muslimer hadde drept en million vestlige i våre egne land de siste 20 år. Endret 25. april 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Her er det så mange irrasjonelle floskler at jeg ikke gidder å sitte dagen lang og debunke det; det meste er debunket tidligere i tråden uansett. Et godt verktøy for den nysgjerrige leser som sitter på gjerdet er å dra hver påstand i parallell med nazismen, for å se om det gir mening. Nazismen er et område hvor folk ikke har ideologiske blindspots. Hvis en tysker flyktet til UK under WW2, og han dreper jøder der og selv proklamerer seg som nazist, er ideologien hans irrelevant? Er hatet og drapet noe som nødvendigvis kommer, som om han er en enkel robot, noe alle i hans situasjon ville gjort, siden UK bomber landet hans? ...... PS: Vær også kritisk til påstander uten belegg. At muslimer ikke går på fester er bare bs. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) DarkwingDuck666 skrev (1 time siden): Så du tror at folk vil slutte å tro på religion så lenge det blir færre ulikheter i samfunnet? Det er jo hinsides. Det er ingenting i verden som tilsier det. Jeg ser en rød tråd i denne tråden. Du har et ekstremt marxistisk syn på verden og verdenshistorien. Du tror at folk essensielt sett er "roboter" som handler utifra økonomiske klasser, og ikke utifra ideologi. Dette er en idè som hører hjemme på historiens skraphaug. Oisann, enda et stempel, nå har jeg fått sians ridder, naiv muslimelsker og marxist faktisk! Jeg har aldri, aldri aldri, sagt at folk han kun utifra økonomiske klasse, men du har gjentatte ganger sagt at jeg gjør det, hvilket betyr at du ikke er i nærheten av å forstå, eller prøver å forstå hva jeg mener. Jeg tror behovet for å "klamre" seg til religon, blir mindre jo bedre folk har det, jo mer tillit man har til staten, jo mindre forskjeller det er, jo mer toleranse det er, jo mindre fattigdom det er, jo bedre utdanningen er og jo mer man har tilhørighet til samfunnet og føler at man har noe der å gjøre. I tillegg til dette så er det massevis av andre faktorer som spiller inn. Jeg har også gjentatte ganger sagt at ukontrollert innvandring, slik vi har sett til Europa, har bidratt til å senke/øke mange av disse faktorene, og da blir resultatet det vi har sett. At du forfekter en tankegang som sier at muslimer er som de er fordi de er muslimer, eller kriminelle i USA er kriminielle fordi de er svarte med lav IQ skal du gjerne få lov å mene, men med en slik tankegang så kommer aldri ting noensinne til å bli bedre. Husk at "den hvite kristne mann" har levd under akkurat samme mentalitet som radikale muslimer, det er heller ikke så veldig lenge siden. Endret 25. april 2021 av Baranladion 2 Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Red Frostraven skrev (1 time siden): Det gir ikke mening å dømme folk fra én religion for hva folk fra samme religion gjør. Det er riktig, men det må være lov å gjøre enkelte observasjoner. Og si at "denne ideologien har en negativ effekt på 50+ land", land som på ingen måte er i nærheten av demokrati og rettsstat. Eller rettigheter for befolkningen som man tar som en selvfølge i vesten. Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Baranladion skrev (8 minutter siden): Jeg tror behovet for å "klamre" seg til religon, blir mindre jo bedre folk har det, jo mer tillit man har til staten, jo mindre forskjeller det er, jo mer toleranse det er, jo mindre fattigdom det er, etc etc . . . Og hvor er beviset på dette? Har du en handlingsplan som beviselig fører til disse tingene, og som ifølge regnestykket har stor nok effekt til å utrydde islamismens trussel? Det hjelper ingenting å bare si "toleranse" og alle disse flotte ordene. Du må feste det til noe konkret. Å si at islamismen ville blitt utryddet med mer toleranse er også en tautologi, i og med at islamismen i seg selv er intolerant.. Buzz words er uinteressante. Har du noen komplette teorier eller forslag e.l. som er nyskapende? "Husk at "den hvite mann" har levd under akkurat samme mentalitet som radikale muslimer, det er heller ikke så veldig lenge siden. " Jo, da må man faktisk helt tilbake til den mørkeste middelalder... Og selv da drev man heller ikke og drepte uskyldige mennesker på gatene, overfallsvoldtok "vantro" på gatene, korsfestet barn eller begravde dem levende slik som ISIS gjør, begikk folkemord, etc. Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Du avfeier at du er marxist, men så gjentar du altså bare den marxistiske verdenslinsen igjen, og beviser poenget mitt. Det kan hende at du ikke er en bevisst marxist, men det sier bare noe om hvor mye innflytelse marxismen har i vårt samfunn. De har satt sine frø overalt, slik at deres teorier blir "standardsvarene". Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) DarkwingDuck666 skrev (11 minutter siden): Og hvor er beviset på dette? Har du en handlingsplan som beviselig fører til disse tingene, og som ifølge regnestykket har stor nok effekt til å utrydde islamismens trussel? Det hjelper ingenting å bare si "toleranse" og alle disse flotte ordene. Du må feste det til noe konkret. Å si at islamismen ville blitt utryddet med mer toleranse er også en tautologi, i og med at islamismen i seg selv er intolerant.. Buzz words er uinteressante. Har du noen komplette teorier eller forslag e.l. som er nyskapende? "Husk at "den hvite mann" har levd under akkurat samme mentalitet som radikale muslimer, det er heller ikke så veldig lenge siden. " Jo, da må man faktisk helt tilbake til den mørkeste middelalder... Og selv da drev man heller ikke og drepte uskyldige mennesker på gatene, overfallsvoldtok "vantro" på gatene, korsfestet barn eller begravde dem levende slik som ISIS gjør, begikk folkemord, etc. Nei, jeg har ingen handlingsplan, og det har ikke du heller. Mindre innvandring er en god ide, i alle land har mange mennesker fremmedfrykt, det bør man ta inn over seg, før man tar inn masse flyktinger. Jeg mener at alle skal få en fair sjanse på feks jobb, men så ser man at enkelte med utenlandske navn ikke får det, pga fremmedfrykt. Så kan man si at befolkningen er rasister som ikke gir de sjansen, men man burde på forhånd tenkt at det kunne bli sånna, og at problemet blir større når du tar inn mange med fremmedklingende navn på kort tid. Når man først har havnet i situasjonen vi er i, så bør man jobbe med dette, øke toleransen, få folk til å forstå at gir man de en sjanse så vil det bli bedre. Får alle bo her på like vilkår og i realiteten med like sjanser, så vil alle også føle større tilhørihget til sitt nye samfunn. Midtøsten har også vært gjenstand for innblanding og støtte fra vesten, det har vært krig overalt der i lang tid, og de har ikke forstått konseptene med å feks dele på godene. Despotene ønsker makt, og gjør det de kan får å få den, og da er feks Islam et glimrende verktøy. Hold befolknignen kuet, og hindre de fra utdanning, så vil man beholde makten. Vi kan ta Afrika som et eksempel da, de har 2 store religioner, kristedommen er marginalt størst, er det bedre i de landene der kristendommen regjerer? Hvis din teori holder vann, så burde alle de kristne landene blomstret økonomisk, og hatt bare fred og fordragelighet, mens de muslimske landene var helt ødelagte. Eller, vent, dette forklares såklart med lav IQ og warrior gene. Endret 25. april 2021 av Baranladion 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 DarkwingDuck666 skrev (6 minutter siden): Du avfeier at du er marxist, men så gjentar du altså bare den marxistiske verdenslinsen igjen, og beviser poenget mitt. Det kan hende at du ikke er en bevisst marxist, men det sier bare noe om hvor mye innflytelse marxismen har i vårt samfunn. De har satt sine frø overalt, slik at deres teorier blir "standardsvarene". Hvorfor er det så viktig for deg å stemple meg som noe? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Ka9nen skrev (33 minutter siden): Det er riktig, men det må være lov å gjøre enkelte observasjoner. Og si at "denne ideologien har en negativ effekt på 50+ land", land som på ingen måte er i nærheten av demokrati og rettsstat. Eller rettigheter for befolkningen som man tar som en selvfølge i vesten. ...du snakker nå om konservatisme, ikke islam. Som er hva som skaper problemer i vestlige land akkurat nå også, spesielt USA. Endret 25. april 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Nordmenn er ikke "fremmedfiendtlige" og "rasistiske". Studier viser at vi er blant de aller mest tolerante i verden. Hvis vi er så fremmedfiendtlige, hvorfor er vi vennlig innstilt til filippinere? Thailendere? Hvorfor utestenger vi ikke vietnamesere fra jobbmarkedet? Er det så vanskelig å akseptere at muslimer selv kan ha noe som helst skyld i alt det greiene de spiller offer for? At de er uglesett? Lite ettertraktet på arbeidsmarkedet? Ang. arbeidsmarkedet: Jo mer risikabelt det er å ansette folk, jo mindre sjanser for muslimer til å komme inn. Mye av skylda for dette ligger altså hos sosialistene, mtp. f.eks. oppsigelsesvern, minstelønn, arbeidsgiveravgift, osv osv. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Nå er åpenbart kke SIAN eller dem som forsvarer dem blant disse som er tolerante. De er mer som dem som styrer diktaturene de er redde for å importere, paranoide og redde for at mennesker som ikke tenker som dem skal få makt, og villige til å gå langt for å eliminere ansette trusler. Endret 25. april 2021 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Red Frostraven skrev (26 minutter siden): ...du snakker nå om konservatisme, ikke islam. Som er hva som skaper problemer i vestlige land akkurat nå også, spesielt USA. Det virker som at denne konservatismen er relativt mainstream i Islam da, Red Frostraven. Med tanke på at vi ikke har ett eneste skikkelig muslimsk demokrati og rettsstat. Og det på over 50 forsøk. 57? Jeg forstår at noen stiller spørsmål om demokrati og islam er forenelig. Jeg er ihvertfall bekymret for hvordan dette skal gå når oljen mister sin verdi. Jeg mener det haster å få reformert Islam, for disse land sin egen del. Islam er en yngre religion og har sånn sett århundrer å gå på iforhold til kristendom og jødedom. Men det har ikke århundrer på seg for å henge med på utviklingen nå. Man kan sånn sett unnskylde det, men det hjelper jo lite den dagen f.eks Qatar sitter igjen uten annet enn inntekter fra turisme og en befolkning som er vant med å få betalt for livsopphold og råd til egne hushjelper fra utlandet. Endret 25. april 2021 av Ka9nen 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 DarkwingDuck666 skrev (1 minutt siden): Nordmenn er ikke "fremmedfiendtlige" og "rasistiske". Studier viser at vi er blant de aller mest tolerante i verden. Hvis vi er så fremmedfiendtlige, hvorfor er vi vennlig innstilt til filippinere? Thailendere? Hvorfor utestenger vi ikke vietnamesere fra jobbmarkedet? "Nordmenn" og "vi" er en stråmann du har konstruert. 3 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Ka9nen skrev (6 minutter siden): Det virker som at denne konservatismen er relativt mainstream i Islam da, Red Frostraven. Med tanke på at vi ikke har ett eneste skikkelig muslimsk demokrati og rettsstat. Og det på over 50 forsøk. 57? Jeg forstår at noen stiller spørsmål om demokrati og islam er forenelig. Jeg er ihvertfall bekymret for hvordan dette skal gå når oljen mister sin verdi. Jeg mener det haster å få reformert Islam, for disse land sin egen del. Islam er en yngre religion og har sånn sett århundrer å gå på. Men det har ikke århundrer på seg for å henge med på utviklingen nå. Religion er som regel veldig sjelden forenelig med demokrati, all den tid de er tuftet på ufravikelige regler. Skal du ha religion som styresett, så kan du ikke ha demokrati. Dersom du derimot ønsker kontroll over befolkningen og makt, så er religion ypperlig, det er lett å få folk med deg på det, siden tro er så viktig del av menneskers sinn. når oljen tar slutt og det blir krise i midtøsten, så blir det baluba, men det samme hadde skjedd dersom USA eller Russland gikk tom for sine ressurser og måtte hente mer andre steder. 1 Lenke til kommentar
Ka9nen Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Baranladion skrev (1 minutt siden): Religion er som regel veldig sjelden forenelig med demokrati, all den tid de er tuftet på ufravikelige regler. Skal du ha religion som styresett, så kan du ikke ha demokrati. Dersom du derimot ønsker kontroll over befolkningen og makt, så er religion ypperlig, det er lett å få folk med deg på det, siden tro er så viktig del av menneskers sinn. når oljen tar slutt og det blir krise i midtøsten, så blir det baluba, men det samme hadde skjedd dersom USA eller Russland gikk tom for sine ressurser og måtte hente mer andre steder. Det har du helt rett i. Vesten blomstrer fordi vi skiller mellom stat og kirke. Sharialover kan i teorien gjøre dette vanskelig, men det er lov å håpe. Men det kan ikke ta like lang tid med islam som det gjorde med kristendom. Da tror jeg det går veldig ille. USA og vesten vinner frem på omtrent alle andre områder enn tilfeldige oljefunn, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 (endret) Ka9nen skrev (10 minutter siden): Det har du helt rett i. Vesten blomstrer fordi vi skiller mellom stat og kirke. Sharialover kan i teorien gjøre dette vanskelig, men det er lov å håpe. Men det kan ikke ta like lang tid med islam som det gjorde med kristendom. Da tror jeg det går veldig ille. USA og vesten vinner frem på omtrent alle andre områder enn tilfeldige oljefunn, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Så lenge man holder religion til tradisjon og beveger seg vekk fra ytterste høyre, så er utsiktene for fremgang mye lysere med en gang, men man kommer ikke dit kun ved å fjerne eller peke på religionen Endret 25. april 2021 av Baranladion 1 Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Gavekort skrev (36 minutter siden): "Nordmenn" og "vi" er en stråmann du har konstruert. Nei... Det er ren statistikk. Mellom 0 og 4 % av nordmenn sa at de ikke ønsket folk fra andre raser som naboer. Vil du se VIRKELIG rasisme? Se til f.eks. Midtøsten, eller India.. 1 Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 Skrevet 25. april 2021 Forfatter Del Skrevet 25. april 2021 Baranladion skrev (12 minutter siden): Så lenge man holder religion til tradisjon Igjen, hvor vil du med dette? Er dette noe du tror du lett kan oppnå med de 2 milliarder muslimer som lever i dag? Å få de til å miste troen sin? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 DarkwingDuck666 skrev (Akkurat nå): Nei... Det er ren statistikk. Mellom 0 og 4 % av nordmenn sa at de ikke ønsket folk fra andre raser som naboer. Vil du se VIRKELIG rasisme? Se til f.eks. Midtøsten, eller India.. Jeg snakket om den hypotetiske nordmannen som ikke var rasist, likte sør-asiatere, men ikke muslimer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå