Gå til innhold

Hege Storhaug - radikal?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DarkwingDuck666 skrev (7 minutter siden):

Det at "standardtanken" her ser ut til å være "fattigdom => kriminalitet"  sier mye om hvor mye kommunistisk hjernevask vi har i Norge.

Det er sprøtt. Det er ingen som voldtar og dreper folk fordi de er fattige. Se da bort fra bisarre nødsituasjoner med kannibalisme osv.....

Noe av grunnen til at propagandaen er lett å sette inn i hodene på folk er at folk misforstår årsak og effekt. Kriminalitet fører til fattigdom. Statistikker vil da vise at disse to er korrelert, og da kan folk misforstå at tro at fattigdom fører til kriminalitet.

Det er greit, og takk for din mening, men hadde vært fint om du kunne forsøke å svare på det jeg spør om.

Jeg kan forklare noen av de faktorene jeg mener påvirker kriminalitetsnivået: 
Fattigdom, dårlige levevilkår, lav utdanning, høy arbeidsledighet, urettferdighet ( store forskjeller), lav grad av tilhørig til resten av samfunnet, lav tillit til styresmaktene. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MyLittlePony skrev (1 minutt siden):

Med "dere" så snakker jeg også om tilhengere av SIAN og mennesker som støtter tilsvarende meninger. 

Jeg kommer ikke på å ha sett noen her som åpent støtter SIAN.

Det er noen her som er veldig kritiske til islam.

Sitat

Men skal man snakke med tilhengere av SIAN så føler jeg at det er på sin rette plass at begge sider kan være like generaliserende. Hvis ikke blir det jo bare tåpeligheter fra den ene siden og ikke den andre. 

Hvis jeg leser innlegget ditt som en slags ironisering over «den andre siden» så forstår jeg bedre hvor du vil hen.

Jeg tror ikke at det å møte tåpeligheter med «tåpeligheter med motsatt fortegn» oppnår stort.

-k

Lenke til kommentar

MyLittleKony, hvis disse menneskerettighetsaktivistene egentlig bare "hater folk som er brune i huden", hvorfor har de ikke dette hatet mot øst-/sør-asiatere? Mange av dem er mørkere i huden enn hva som er normalt blant muslimer i Levanten. 

Selvfølgelig har det ingenting med hudfarge å gjøre.

Og igjen, kriminalitet fører til fattigdom. IKKE motsatt. Det er enkel logikk:

Disse faktorene korrelerer, ok. 

Hva tenker man videre?

Vel, at kriminalitet fører til mindre velstand er nærmest uunngåelig hvis du tenker over det. Hva skjer om det er mye tyveri og hærverk på et kjøpesenter? Penger må brukes på sikkerhet. Hva skjer med et menneske som opplever kriminalitet på kroppen? I tillegg til evt. varige fysiske skader blir de traumatisert, og det å f.eks. konsentrere seg om produktivt arbeid blir mye mye vanskeligere. Hva skjer om fysiske ting som brukes til produksjon blir sabotert? Det koster penger å erstatte det. Hva skjer om et menneske blir drept? Verdiskapingen han drev med vil stoppe. Hva skjer om en jente blir voldtatt? Hun blir kanskje ufør resten av livet. Hva skjer med boligprisene i et nabolag hvor det er mye kriminalitet? De synker som en sten. Osv osv osv. Eksemplene er uendelige.

Er det dog noen automatikk andre vei, at fattigdom fører til kriminalitet? Selvfølgelig ikke. Hvis man er fattig, hva burde man gjøre? Hva velger mange å gjøre? J.O.B.B.E. Hørt om det? For å komme ut av fattigdommen. 

Noen fattige tyr til kriminalitet for å berike seg selv, men da er jo problemet at de ikke har respekt for andre mennesker, og at de ikke forstår at kriminalitet også ødelegger for dem selv, osv.... Ergo: IDEOLOGI. Det er altså ikke fattigdommen som skaper kriminaliteten.

Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (3 minutter siden):

Er det dog noen automatikk andre vei, at fattigdom fører til kriminalitet? Selvfølgelig ikke. Hvis man er fattig, hva burde man gjøre? Hva velger mange å gjøre? J.O.B.B.E. Hørt om det? For å komme ut av fattigdommen. 

Hvem har sagt noe om at det er automatikk i at fattigdom fører til kriminalitet? Det er èn faktor som kan bidra til økt kriminialitet. Hvordan oppstår kriminalitet Darwin? 3.gang jeg spør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (9 minutter siden):

Hvem har sagt noe om at det er automatikk i at fattigdom fører til kriminalitet? Det er èn faktor som kan bidra til økt kriminialitet. Hvordan oppstår kriminalitet Darwin? 3.gang jeg spør

Jeg har svart tidligere på det som jeg regner med essensielt sett er poenget ditt.. Ja, det er også andre befolkninger som er mer kriminelle enn nordmenn, men som ikke er muslimer, men da har det også naturlige forklaringer. F.eks. kommunisme.

Hvordan kriminalitet oppstår er jo åpenbart. Igjen, når man ser bort ifra nødsituasjoner: Først må man ha muligheten til å begå kriminalitet, og så må man ha en så idiotisk ideologi at man ikke skjønner at kriminalitet er en tap/tap-situasjon, og videre må man anse fordelene som større enn ulempene (dette er bl.a. hvorfor den avskrekkende effekten av straffer og sivilt våpeneierskap er viktig).

Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (Akkurat nå):

Jeg har svart tidligere på det som jeg regner med essensielt sett er poenget ditt.. Ja, det er også andre befolkninger som er mer kriminelle enn nordmenn, men som ikke er muslimer, men da har det også naturlige forklaringer. F.eks. kommunisme.

Hvordan kriminalitet oppstår er jo åpenbart. Igjen, når man ser bort ifra nødsituasjoner: Først må man ha muligheten til å begå kriminalitet, og så må man ha en så idiotisk ideologi at man ikke skjønner at kriminalitet er en tap/tap-situasjon, og videre må man anse fordelene som større enn ulempene (dette er bl.a. hvorfor den avskrekkende effekten av straffer og sivilt våpeneierskap er viktig).

Ja, det er disse naturlige forklaringene jeg ønsker at du beskriver... Hvilke naturlige forklaringer vil du si skaper all den kriminaliteten man ser i USA? 

Det er ikke åpenbart for meg hvordan kriminalitet oppstår, alle har muligheten til å begå kriminalitet, hva får folk til å velge å avstå fra det, og hva får folk til å begå det, og hvorfor? Og igjen, hvordan vil du forklare at lik type kriminalitet skjer overalt i verden, uavhengig av ideologi, straffenivå, våpeneierskap og religiøs tilhørighet? 

Mener du at den avskrekkende effekten av straffer og sivilt våpeneierskap bidrar til å øke eller senke nivået av kriminalitet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, MyLittlePony said:

Men til dere andre som ikke støtter SIAN (og lignende), så må dere huske at dette er folk uten utdannelse. Mange av de har veldig lav inntekt og spesielt lav intellekt. De vet rett og slett ikke bedre. De er rett og slett de dumme medborgere vi har i landet, og det må vi andre akseptere. Hatet deres kommer fra mangel på jobb og inntekt, hvor de føler at innvandrere stjeler de sosiale godene som vi andre betaler for. Det er synd for alle parter.
Og ja, jeg snakker selvfølgelig om ALLE medlemmene til SIAN her. 

Du tar feil. Mange av dem har høy utdannelse og tjener mer enn gjennomsnittet. 

Ved hjelp av ledelsen i Sian sendte vi i vår ut en spørreundersøkelse til gruppens medlemmer. 184 svarte på undersøkelsen. Hvor stor andel dette utgjør av den totale medlemsmassen, vet vi ikke ettersom gruppen holder medlemstallet hemmelig. Kanskje ligger det på rundt halvparten. Det er i hvert fall en vanlig svarprosent i tilsvarende medlemsundersøkelser blant politiske partier. 

De er eldre: Over halvparten av Sian-medlemmene er over 60 år, og over tre fjerdedeler er over 50 år. Og de er rimelig ressurssterke: Halvparten har universitets- og høyskoleutdanning, de tjener mer enn gjennomsnittsbefolkningen, over tre fjerdedeler har vært eller er medlemmer av andre frivillige organisasjoner, og kun én fjerdedel er single.

Inlegget ditt fremstår som svært ignorant når du generaliserer over intellekt, inntekt og sosiale status til folk som er innvandringskritiske. Du innser at generaliseringen du nå gjør er mye det samme som du kritiserer motparten for å gjøre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (22 minutter siden):

Du tar feil. Mange av dem har høy utdannelse og tjener mer enn gjennomsnittet. 

Inlegget ditt fremstår som svært ignorant når du generaliserer over intellekt, inntekt og sosiale status til folk som er innvandringskritiske. Du innser at generaliseringen du nå gjør er mye det samme som du kritiserer motparten for å gjøre? 

Jeg tror innlegget var ment ironisk? Jeg også oppfatter en del ironi i debatten mellom "de som støtter sian" og "venstresiden". 

Begge sider er akkurat like flinke til å dra alle over en kam. 

Lenke til kommentar

...nei, sidene kan ikke sammenlignes .

De som støttet SIAN må ha misforstått noe på ett eller annet område, eller er dobbeltmoralske.

Det finnes ingen slik dobbeltmoral hos dem som er kritiske mot all ekstremisme som ønsker å frata folk sine rettigheter.

Toleransens paradoks forteller oss at vi ikke kan tolerere at mennesker som ønsker å fjerne andres rettigheter får makt og innflytelse, fordi det ikke er noen fredelig vei tilbake når først rettigheter er fjernet.

Og en litmustest for hvilke ideologier som fortjener respekt er:

Hva om man mener om dem hva de mener om andre..?

Da bør SIAN sendes til midtøsten, hvor religionen deres kommer fra. Jeg tror Norge totalt sett ville blitt bedre.

Så kan fredelige muslimer som ikke ønsker å bestemme hva andre skal mene eller tro få flytte til Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo mindre muslimer vi har i Europa jo bedre og tryggere er det.

Mindre voldtekter, vold og drap, mindre folk på trygd, færre paralellsamfunn og folk som ikke kan eller vil bidra og mindre terror.

Sverige overså alle advarsler og kjørte på, man kan jo ikke forvente særlig mer av en kokko-venstre regjering, men landet står jo som en stjerneeksempel på hvor ille det blir.

https://www.dagbladet.no/spesial/syria/sak/sverige/

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (56 minutter siden):

...nei, sidene kan ikke sammenlignes .

De som støttet SIAN må ha misforstått noe på ett eller annet område, eller er dobbeltmoralske.

Det finnes ingen slik dobbeltmoral hos dem som er kritiske mot all ekstremisme som ønsker å frata folk sine rettigheter.

Toleransens paradoks forteller oss at vi ikke kan tolerere at mennesker som ønsker å fjerne andres rettigheter får makt og innflytelse, fordi det ikke er noen fredelig vei tilbake når først rettigheter er fjernet.

Og en litmustest for hvilke ideologier som fortjener respekt er:

Hva om man mener om dem hva de mener om andre..?

Da bør SIAN sendes til midtøsten, hvor religionen deres kommer fra. Jeg tror Norge totalt sett ville blitt bedre.

Så kan fredelige muslimer som ikke ønsker å bestemme hva andre skal mene eller tro få flytte til Norge.

Jeg mener i denne debatten her på forumet. 

Hva mener du om sian, og sians følgere, eller folk som prøver å diskutere hva sian prøver å få til her på forumet? Slik jeg leser debatten her, er alle de en del av akkurat samme møkka, dratt under en kam som rasister med nynazistiske tendenser.  

Lenke til kommentar
FiveInline skrev (57 minutter siden):

Jo mindre muslimer vi har i Europa jo bedre og tryggere er det.

Mindre voldtekter, vold og drap, mindre folk på trygd, færre paralellsamfunn og folk som ikke kan eller vil bidra og mindre terror.

Sverige overså alle advarsler og kjørte på, man kan jo ikke forvente særlig mer av en kokko-venstre regjering, men landet står jo som en stjerneeksempel på hvor ille det blir.

https://www.dagbladet.no/spesial/syria/sak/sverige/

Innvandringspolitikken som har ført til dette, det mange trodde var gode gjerninger, var bjørnetjenester. Man ville hjelpe flyktninger, men forstod ikke at dersom man tar inn masse folk, uten utdanning, uten håp og uten språk osv, uten å ha en plan for å få de til å fungere i samfunnet så vil slike ting skje.  Om det er muslimer, polakker, amerikanere eller indere spiller ingen rolle. 

Vi ser lignende overalt i verden, der situasjonen er fattig, håpløs, folk ikke føler tilhørighet eller det er stor forskjell på folk, så ser man akkurat samme type oppførsel. Vold, voldtekter, drap og gjengkriminalitet er ikke unikt for muslimer, det skjer overalt. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Hvilken stor makt er det du innbiller deg at SIAN har fått?

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (10 minutter siden):

Innvandringspolitikken som har ført til dette, det mange trodde var gode gjerninger, var bjørnetjenester. Man ville hjelpe flyktninger, men forstod ikke at dersom man tar inn masse folk, uten utdanning, uten håp og uten språk osv, uten å ha en plan for å få de til å fungere i samfunnet så vil slike ting skje.  Om det er muslimer, polakker, amerikanere eller indere spiller ingen rolle. 

Vi ser lignende overalt i verden, der situasjonen er fattig, håpløs, folk ikke føler tilhørighet eller det er stor forskjell på folk, så ser man akkurat samme type oppførsel. Vold, voldtekter, drap og gjengkriminalitet er ikke unikt for muslimer, det skjer overalt. 

Nå er vel polakker også en betydelig del av innvandringen til Sverige, og det er vel ikke de som er problemet i der.

Så jo, det spiller noen rolle om det er folk fra midtøsten/afrika eller polen.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (Akkurat nå):

Nå er vel polakker også en betydelig del av innvandringen til Sverige, og det er vel ikke de man leser om som lager kvalm akkurat.

Nei, men så er ikke de der som krigsflyktninger, men mennesker som har reist dit for å jobbe. Det er et helt annet utgangspunkt og gir en stabil hverdag der man tjener et formål. Man må skille mellom innvandring og arbeidsinnvandring. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Nei, men så er ikke de der som krigsflyktninger, men mennesker som har reist dit for å jobbe. Det er et helt annet utgangspunkt og gir en stabil hverdag der man tjener et formål. Man må skille mellom innvandring og arbeidsinnvandring. 

Og hadde polakker vært krigsflyktninger så tror jeg uansett det hadde gått veldig mye bedre med integrering enn det vi ser nå.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (6 minutter siden):

Og hadde polakker vært krigsflyktninger så tror jeg uansett det hadde gått veldig mye bedre med integrering enn det vi ser nå.

Det hadde kanskje gått fortere,  men de hadde skapt nøyaktig de samme problemene med tilhørighet, ghettosamfunn osv.  Hvis ikke så må du nesten forklare hvordan "ivoldtekter, vold og drap, mindre folk på trygd, færre paralellsamfunn og folk som ikke kan eller vil bidra og mindre terror" gjelder overalt i verden, også der det ikke finnes muslimer.  

USA er et godt eksempel, ett av de mest kriminelt belastede landene i verden, hvor det skjer ekstremt mange terrorhandlinger utført av hvite amerikanere. 

Endret av Baranladion
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (12 minutter siden):

Hvilken stor makt er det du innbiller deg at SIAN har fått?

Totalt sett, få har synet deres mer innflytelse hos maktutøvere enn muslimer har samfunnsinnflytelse, med god margin.

FiveInline skrev (7 minutter siden):

Historisk sett tar du feil.

Flyktninger medfører kriminalitet uansett hvor de kommer fra, og argumenter har vært brukt mot nordmenn som økonomiske flyktninger i USA, og mot europeiske jøder i Storbritannia.

https://www.theguardian.com/uk/2002/jun/08/immigration.immigrationandpublicservices

Nordmenn bodde i ghettoer i generasjoner, men var hvite nok til å ikke bli varig diskriminert over generasjoner, og nøt fordelen av å være idealet til ytterste høyre, mens 'venstre' heller ikke diskriminerte mot dem, i et samfunn hvor rasisme og rasesegregering var normen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...