Gjest 161fa...dde Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Hei! Kjøpte sånn øreskylleballong på apoteket, der jeg får med øreolje og en vannballong til å sprute inn med vann. Men har seg sånn at jeg klarte å sprute muligens litt for mye vann i øret, så nå er jeg delvis tett der, siden igår kveld. Vil denne tetthetsfølelsen gå over? Er jo bare vann, så jeg regner med det fordamper vekk? Anonymous poster hash: 161fa...dde Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Vann er så tynt at det ikke skal ha noe å si hvor mye du spruter inn. Det bør renne ut uansett. Men rester av olje og voks kan henge igjen. Har brukt jordnøttolje selv et par ganger hvor det har "tetta seg". Det løsnet etter noen timer. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Tilt hodet med det tette øret med vann mot bakken og hink på ett ben. Jeg ble lært dette som liten gutt og det har alltid fungert. 1 Lenke til kommentar
Gjest 161fa...dde Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 sedsberg skrev (26 minutter siden): Vann er så tynt at det ikke skal ha noe å si hvor mye du spruter inn. Det bør renne ut uansett. Men rester av olje og voks kan henge igjen. Har brukt jordnøttolje selv et par ganger hvor det har "tetta seg". Det løsnet etter noen timer. Var igår kveld jeg puttet inn vann i øret med vannballongen, men det er tydelig tett ennå. Mulig det tar noen dager? Anonymous poster hash: 161fa...dde Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Evt. kontakt fastlegen og få en time for å sjekke ørene. Det gjorde jeg. I mitt tilfelle var det ikke tett øregang men tett øretrompet som gjorde at jeg følte at jeg var tett i øret. Lenke til kommentar
Gjest 161fa...dde Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 sedsberg skrev (2 minutter siden): Evt. kontakt fastlegen og få en time for å sjekke ørene. Det gjorde jeg. I mitt tilfelle var det ikke tett øregang men tett øretrompet som gjorde at jeg følte at jeg var tett i øret. Tenker jeg mulig avventer noen dager og ser om vannet går ut av øret? Og om ikke, da ta kontakt med fastlegen sånn han får skylt det ordetnlig. Hva kommer tett øretrompet av? Er det en slags betennelse? Anonymous poster hash: 161fa...dde Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Kan være gammel ørevoks som har løsnet og tettet seg litt. Jeg hadde tatt en ny omgang med lunken vann. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Å bruke ballongen til å forsiktig suge voks og annet ut igjen kan fungere. Får lett ørevoks fordi jeg sitter mye med øretelefoner og bruker dette innimellom. Endret 11. april 2021 av Theo343 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 3 minutes ago, Guest 161fa...dde said: Tenker jeg mulig avventer noen dager og ser om vannet går ut av øret? Og om ikke, da ta kontakt med fastlegen sånn han får skylt det ordetnlig. Hva kommer tett øretrompet av? Er det en slags betennelse? Anonymous poster hash: 161fa...dde Det kan komme av betennelse ja. Evt. ved f.eks. forkjølelse. Og siden det er på innsiden av trommehinna er det ikke så veldig mye man kan gjøre med det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Pleier som regel å rense ørene med slike; https://no.wikipedia.org/wiki/Hårnål Du unngår å dytte det lengre inn om de brukes rett, slik det er lett å gjøre med Q-tips. Vær dog forsiktig når du bruker slikt, sånn at du ikke skader noe. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Vær ekstremt forsiktig med pinsetter og hårnåler, du kan da fort gjøre uopprettelig skade på hørselen din. Kom selv til skade for å gjøre det på venstre øret i et desperat øyeblikk etter en periode med ørepropper og lite søvn. Selv om jeg var veldig forsiktig. Skaden er ikke stor men nok til at det tok 6 mnd før jeg ble kvitt det som hørtes ut som "tinnboks" lyd på venstre øret. Derfor bruker jeg heller ballongen til å suge voksen fast og trekke den ut i små biter om den ikke kommer ut av spylingen. Det å ha øreklokker på seg mye (åpent landskap på jobb og hjemme for å ikke forstyrre andre) har jeg også merket at bidrar til ørevoks. Jeg forsøker å minmere bruken av øretelefoner og propper over eller inni øret. Endret 11. april 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Vaske mer med olje og vann ville jeg prøvd. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Skjedde med meg hele tiden når jeg var barn og dykket. Går ut av seg selv etter 2-3 dager som regel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå