Gå til innhold

Her står ingeniørjobbene i kø – men få vil studere faget

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan melde om at jeg 100% hadde tatt studiet som utividelse av eksisterende bachelor dersom det var tilrettelagt slik at det kunne studeres på andre måter enn ordinært 3år ved studiestedet.

Som det nevnes i artikkelen er dette en stuiderettning som mange tenker over etter at de har hatt et arbeidsliv og blitt eksponert for behovet samfunnet har for slik kompetanse.

Et samlingsbasert tilbud, eksempelvis, hadde vært attraktivt. Spesielt for de av oss som er etablert andre steder i landet og har barn.

Kan melde om at jeg snakket med Universistetet i Haugesund om dette, og de hadde EN vei til mål. Utrolig skuffende, men de kan jo begynne der før de går til TU og klager sin nød?

Endret av Udust
  • Liker 3
Lenke til kommentar
TorHansen skrev (På 11.4.2021 den 14.37):

Kommuner er ikke konkuransedyktige på lønn. Dette er en for kommunal utdanning, noe som reflekteres av at de fleste har sin første jobb i offentlig sektor. Det er mer fornuftig å velge et mer allsidig studie som byggingeniør. 

Det som står om at de fleste begynner i brannvesenet, tror jeg får stå som en person sin mening. Det er absolutt ikke min erfaring. Noen begynner i brannvesenet, men jeg er rimelig sikker på at de fleste begynner i privat sektor rett fra skolen. Det er såpass mange ledige jobber at man stort sett kan velge dette selv, ut fra egne ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...