thelebrity68 Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Elon Musk-selskap hevder at denne apen styrer dataspill med hjernen Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) Sitat En som i hvert fall ikke lar seg imponere over Neuralink-videoen, er amerikanske Matthew Nagel. Han spilte allerede i 2006 Pong med hjernen ved hjelp av forskere fra Brown University i USA, i et forsøk som ble publisert i det anerkjente tidsskriftet Nature. I tillegg til å spille dataspill, åpnet han epost, tegnet sirkler, slo på en TV og åpnet og lukket en kunstig hånd. Forskjellen er at her er det en ape som gjør det, den gjør det ved en liten trådløs dings implantert i hodet i stedet for å ha et hull i hodet fordi man må være koblet til en datamaskin via kabler. Neuralink selv sier jo at de bygger på tidligere forskning og teknologi på området. Men hvor står det at Nagle ikke lar seg imponere? Jeg klarer ikke å finne det i The Verge-artikkelen. Jeg ville da tro at Nagle vil være glad for et hvert fremskritt på området. Tenk om han ikke lenger trenger å ha et hull i hodet med en kabel gjennom? Har Digi diktet opp en ikke-eksisterende konflikt her bare for å få litt mer "punch" i artikkelen sin? Endret 11. april 2021 av hekomo Lenke til kommentar
Per Helge Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Takk for godt innspill. Jeg er enig i at det er å gå for langt å slå fast at han Nagel ikke lar seg imponere, uten å ha snakket med ham selv. Da saken ble skrevet hadde vi ikke så mye underliggende informasjon om teknologien som vises på videoen, og det er selve videoen vi tenker at Nagel kanskje ikke blir så imponert over, ettersom han gjorde det samme selv i 2006. Men det er forskjell på kanskje ikke, og i hvert fall ikke. Og i dette tilfellet er det ikke grunnlag for å bruke i hvert fall. Så det retter jeg opp nå. Per Helge Seglsten, journalist i Digi.no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå