geir__hk Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Heisann. Da har vi fått nytt kjøleskap i husstanden, fint og flott det, men så ligger det jo masse emballasje igjen da. Er det vanlig at utsalgsstedene tar imot emballasje fra hvitevarer? Tenker at jeg har ikke så kjempelyst til å starte kjempejobben med å prøve å dele opp isoporbitene for å få plass i masse plastposer for vanlig søppel (kildesortert) i husstandens søppeldunk. Er Elkjøp det er snakk om i dette tilfellet. Kan ikke finne opplysninger om dette på nett, heller ikke Elkjøp sin chatterobot gir noe meningsfylt svar på det heller. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Butikkene er pålagt å ta imot retur/kast av tilsvarende produkter som de selger. Men det er vel ikke regler om emballasjen. Butikkene har løsninger for håndtering av søppel/emballasje for utstillingsvarer og eventuelt det de har levert og pakket ut hos kunde, så de burde kunne ta imot hvis de er litt serviceminded. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Er det vanskelig å kvitte seg med det i restavfallet hjemme i borettslaget? Hvis du først har fått det inn i bilen for å levere det et sted, hva med den kommunale søppelplassen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. april 2021 Forfatter Del Skrevet 10. april 2021 (endret) Kan selvsagt kjøre selv til det lokale avfalls-mottaket (ca 25 min kjøring) - det er jo ikke sånn at det er vanskelig kvitte meg med, men er kortere vei til butikken - og siden jeg nå likevel skal drasse det gamle kjøleskapet dit, så tenker jeg at der er minst arbeid for meg å levere emballasjen til det nye i på samme turen. Kanskje bare jeg som er litt lat . . . 😅 Endret 10. april 2021 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå