Paal Kvamme Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Slik ble 1880-villaen nullutslipphus Lenke til kommentar
A6HJ3EP0 Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Det ser ut som et stort hus, brukes det ikke ved ? i artikkelen står det at vedovn er kastet ut. 7000 kW på et hus på denne størrelsen er eventelt helt utrolig. Spørsmål Størelse på hus? Hvor mye isolasjon i vegger og tak.? 1 Lenke til kommentar
proooo Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Herlig å se Kerim! En motivasjon til andre huseiere, f.eks. meg selv med et tak som trenger utskifting og ei gammel varmepumpe som snart ryker.. 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Bruke så mye co2 på alt det skitet han har montert i huset sitt for å bruke mindre vannkraft.. Han gjør det sikker mest sannsynlig av komfor grunner også. Skal vedde på at han forurenser 3 til 4 ganger mer enn meg. Lenke til kommentar
PV-fan Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 freddy85 skrev (8 timer siden): Bruke så mye co2 på alt det skitet han har montert i huset sitt for å bruke mindre vannkraft.. Han gjør det sikker mest sannsynlig av komfor grunner også. Skal vedde på at han forurenser 3 til 4 ganger mer enn meg. Det er best å fyre for kråka ellers vil stakkars kråka fryse. Huff. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 freddy85 skrev (På 11.4.2021 den 2.14): Skal vedde på at han forurenser 3 til 4 ganger mer enn meg. Basert på hvilke data? 1 Lenke til kommentar
Røstvik Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Flott å se et prosjekt som viser løsninger for eksisterende bygg på en elegant måte. At det er litt mange teknologier inne samtidig viser jo bare hvor komplisert temaet er. Honnør til huseier og til Anne Grete Hestnes ! Jeg har skrevet en TU artikkel om denne tematikken (sol i eksisterende hus) som har lagt på vent noen uker nå men som visstnok kommer i dag. Den tar utgangspunkt i et eksempel i Stavanger som ikke ble løst godt - desto viktigere er det å framsnakke gode løsninger slik som eksemplet i Bergen og hytten. Det er først når man har utført mange slike anlegg at man skjønner hvor vanskelig det er men også at løsninger faktisk finnes. Ettersom utstyret blir rimeligere med tiden blir et bredt gjennombrudd mer sannsynlig og da trenger vi gode eksempler. Takk til Bergen og til TU som gir rom for dette stoffet mens Arkitekturtidskriftene sover. Well done all! Mvh Harald N Røstvik, Arkitekt MNAL og Professor UiS Endret 12. april 2021 av Røstvik 1 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Hanhijnn skrev (12 timer siden): Basert på hvilke data? Tenker det er data hentet på alminnelig måte fra "Universitas Gataensis"... 🙃 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå