Knut B Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Verdens høyeste boligblokk er ferdig. Den spesielle formen stilte ekstreme krav til ingeniørene Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 (endret) Så den dyreste leiligheten er ventet å koste 1 milliard kroner, egentlig 2 milliarder før korona, mens kostnaden for hele bygget inkludert tomt var bare 2,7 milliarder kroner? Høres helt usannsynlig ut for meg. Så lukrativt kan da ikke dette være. Hvordan er det mulig å bygge så billig? Endret 10. april 2021 av ITtraktor 2 Lenke til kommentar
rothojo Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Er det benyttet «lettvektsglass» siden totalvekten er kun 4,5 t på hele fasaden? Merkelig. 3 Lenke til kommentar
Joooakim Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 rothojo skrev (41 minutter siden): Er det benyttet «lettvektsglass» siden totalvekten er kun 4,5 t på hele fasaden? Merkelig. Helt usannsynlig lite ja, tipper 450 t ... Lenke til kommentar
Hans Reier Sigmond Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Andre har sikkert lyst til det, men jeg ville ikke ha bodd der om jeg hadde hatt råd til det. Alt for lite natur og ikke kontakt med bakken i det hele tatt. For meg er en blokk en blokk uansett hvor eksklusivt det er. Ville ikke ha bodd på Tjuvholmen i Oslo heller. Jeg har selvsagt vært og besøkt begge steder, det var spennende spesielt New York, men bo der, nei. Pandemien har også helt tydelig vist ulempene med å bo så tett i store byer, selv om leilighetene er store. Akkurat nå er det mye bedre å bo i lille Moelv og jobbe på hjemmekontor enn i Oslo. Men sikkert spennenede teknisk hvordan bygge så store og høye byggverk. 5 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg kjenner at jeg blir svimmel når jeg ser på bildene. Hvor mye svaier bygget når det blåser? Lenke til kommentar
Joachim Osmundsen Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Virker som det var flere skrivefeil her. Bygget må vel ha kostet 2.7 mrd USD? Fasaden som tidligere ble nevnt her må jo også veie milevis over 4.5t. la oss si bygget har fasade på 50 000 M2, og at den veier 100 kg per m2. Da vil fasaden veie 500 000 kg. Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 For dem som følger med på skyskrapere så er slim towers den store trenden i NYC for tiden. Dette er bare ett av mange som enten er fullført eller under bygging nå. Alle ligger sør for Central Park. Lenke til kommentar
Knut B Skrevet 10. april 2021 Forfatter Del Skrevet 10. april 2021 Her gikk det litt for i svingene en fredag ettermiddag, beklager kluss med tall! Det skal selvfølgelig være 27 milliarder kroner og 4500 tonn. Lenke til kommentar
BK2 Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Og ikke bare det, men 5 000 000 kg på siste regnestykke. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Livet i disse tynne tårnene er ikke bare en dans på roser. Svaiingen fører til at rør lekker, heiser stopper og folk blir sjøsyke. https://www.nytimes.com/2021/02/03/realestate/luxury-high-rise-432-park.html 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Kort vei til parken? Er vel nesten en halv km, noe som er langt i forhold til mange andre beboere rundt parken .. 2 Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Kan se appellen med skyskrapere for arbeidsplasser og hoteller. Men å bo på et sted hvor det tar mange minutter å komme seg ut... Kommer jeg aldri til å forstå. Ville følt meg fanget. Til disse verdiene kan man skaffe seg en herskapsbolig eller til og med et slott. Ikke akkurat et vanskelig valg i mine øyne. Men interessant lesning, og spesielt i artikkelen Ola linker til. Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 (endret) 9 minutes ago, Nicci NO said: Kan se appellen med skyskrapere for arbeidsplasser og hoteller. Men å bo på et sted hvor det tar mange minutter å komme seg ut... Kommer jeg aldri til å forstå. Ville følt meg fanget. Til disse verdiene kan man skaffe seg en herskapsbolig eller til og med et slott. Ikke akkurat et vanskelig valg i mine øyne. Men interessant lesning, og spesielt i artikkelen Ola linker til. Slott til salgs for 1kr i Danmark.. much better option spør du meg. Pålegges litt vedlikehold da, men pytt pytt. For de 1.999.999.999 kronene du sparte på å IKKE kjøpe topleiligheten så har du råd til en rododendron i den nye slottshagen din. Endret 11. april 2021 av EremittPåTur Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Hva er poenget? Hvem er det som ønsker å bo i en slik monstrøsitet? Lenke til kommentar
Brisingamen Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Overraskende mange tydeligvis. Sikkert mye kinesere som trenger å flytte formuen ut av landet, og folk fra midtøsten som leter etter eiendom. Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 11. april 2021 Del Skrevet 11. april 2021 Jøsses, det ser imponerende ut. Skulle vært noen bilder som viste fasilitetene på innsiden, som barer, svømmebasseng osv. Men prisene er nok først og fremst såpass høye p g a beliggenhet. Ikke luksus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå