o0Hawk0o Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 I går kveld kom jeg hjem med en router som jeg skulle bruke til å dele ADSLen mellom min og pappa sin maskin. Da vi koblet ble den koblet slik Modem (Telenor) --> router --> Maskinene Mellom hver kobling brukte vi lan kabler (eller de der kablene som man bruker for å få adsl. Husker ikke hva de heter ) Da vi følgte bruksomvisningen som var relativt dårlig klarte vi tilslutt å gjøre alle innstilningene ferdig. Men da vi skulle koble på fikk vi denne beskjeden "får ikke summetone (feil 680)" Er det noe galt vi kunne gjort under oppsett av routern? Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 I går kveld kom jeg hjem med en router som jeg skulle bruke til å dele ADSLen mellom min og pappa sin maskin. Da vi koblet ble den koblet slik Modem (Telenor) --> router --> Maskinene Mellom hver kobling brukte vi lan kabler (eller de der kablene som man bruker for å få adsl. Husker ikke hva de heter ) Da vi følgte bruksomvisningen som var relativt dårlig klarte vi tilslutt å gjøre alle innstilningene ferdig. Men da vi skulle koble på fikk vi denne beskjeden "får ikke summetone (feil 680)" Er det noe galt vi kunne gjort under oppsett av routern? Hva slags type router er det ? Og har du lagt til: [email protected] i routern ? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Lyser alle lamper som de skal.. Kan være brudd på linje! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Men da vi skulle koble på fikk vi denne beskjeden "får ikke summetone (feil 680)" Er det noe galt vi kunne gjort under oppsett av routern? Dere skal ikke "ringe opp" med maskinene, det er routeren som skal ringe opp for dere så dere må sette maskinene til og aldri slå et nummer. Har dere satt opp routeren med PPPoE og husket @online.no etter brukernavnet? Lenke til kommentar
o0Hawk0o Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 Routern er en topcom.... og ja alle lysene lyser som de skal. Hvis mån går på "test linken" altså for å se om det er noe galt. Er det god binding mellom pcen og routern ,men det er brudd mellom routern og verden.... Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Routern er en topcom.... og ja alle lysene lyser som de skal. Hvis mån går på "test linken" altså for å se om det er noe galt. Er det god binding mellom pcen og routern ,men det er brudd mellom routern og verden.... hum.. lite med hjelp fra min side... menneh.. sjekk ut http://www.topcom.net/support/stepbystep.php kanskje denne howtoen her kan hjelpe deg litt mer? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Hvis dere får "Får ikke summetone" er det høyst sannsynlig fordi maskinen som tidligere var vant til å ringe opp selv direkte med ADSL-modemet fortsatt har denne innstillingen. Gå inn i nettverks-oppsettet og velg "Use local network" og "Obtain IP-adress automatically" under TCP/IP-settings (altså aktivere DHCP). Prøv så alle standard nettverks-teknikker; ping routeren, ping andre maskiner, ping maskiner på internett. Klassisk feilsøkning med andre ord. ..og ja; husk at routeren skal settes opp med brukernavn/passord som dere tidligere brukte på den ene maskinen med ADSL. Vanligvis gjøres dette ved å koble seg til routeren via nettet, altså at man peker nettleseren til gateway-adressen. Jeg vil tippe denne er enten 192.168.1.1 eller 192.168.2.1, men det ser du lett hvis du kjører en "IPCONFIG" i command-prompt (Windown 2000/XP). På tampen kan jeg nevne at du sannsynligvis hadde funnet svar på dette spørsmålet en del raskere hadde du tatt deg en tur på Google eller Topcom's hjemmesider. Endret 6. januar 2004 av transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå