Gå til innhold

Creative GForce Ti200

ob1

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen og et riktig godt nytt (pc) år!! :)

På den ene maskinen jeg har sitter det dessverre et gammelt GForce 3 Ti200 og jeg får neppe byttet den ut på denne siden av sommeren. Nvidia lager hele tiden nye drivere, men jeg tror de på en eller annen måte er optimalisert for de nyere skjermkortene (logisk nok). Når jeg oppdaterer driverne så blir maskinen med det gamle kortet veldig treg og ustabil (komemr nesten ikke inn i Windows), men tar jeg en rollback til forrige driver så går det bedre.

Derfor lurer jeg på om noen faktisk har funnet ut hvilken driverversjon fra Nvidia som passer best mtp ytelse og stabilitet for et såpass gammelt skjermkort..... eller må jeg ta en helg med prøving og benchmarking?

Mange takk!!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Mange tusen takk til dere alle for mange gode og raske svar.

Kjetil: ja, jeg er ofte på windows update og de driverne har jeg også mange problemer med. Jeg glemte å nevne at jeg kjenner flere med samme skjermkort og de opplever akkurat det samme under de samme forholdene. Derfor tør jeg å påstå at det driveren som er årsaken...iallefall en del av årsaken.

ghbing: er "detonator" drivere til Gforce-serien?

Så kan jeg påstå at de litt eldre driverne passer bedre til gamle skjermkort? Er det noen som VET noe om det er bevisst eller bare en bi-effekt?

Takk igjen! Endelig et forum hvor folk svarer når man spør! ;)

Lenke til kommentar

40.72!

Vart kun med disse driverne jeg klarte å få 3dmark2001SE over 8500 poeng.

Fikk til slutt 9100.

Dette er uten ekstra kjøling.

Alle de nye driverne er egentli laget for de nyeste kortene har jeg fått oppfatning av, så oss som fremdeles bruker et av disse klassiske kortene vil ikke ha stor nytte av de.

Prøv heller litt eldre drivere!

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Siden det ofte er greit å få vite et resultat så kan jeg poste det nå.

Jeg gidder ikke å ta hele storyen over hva jeg gjorde men konklusjonen er:

44.03 fra Nvidia ga høyset score på 3dmark2001, men det var bare 4-5 poeng høyere enn de andre.

Stabilitet er fin så langt... men endrer det seg så skal dere få høre det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...