Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken leverandør er BEST?


Anbefalte innlegg

Hvis du f.eks. sitter på 3 hub'er (6 slots) på DC++ med ADSL så blir det ikke så mye igjen av de 3000 Kbit'ene... Bruker du SHDSL vil du beholde mesterparten av den inngående båndbredden selv om du har fullt kjør ut...

Et langt billigere alternativ vil være å bruke netlimiter, og begrense upload til ca 90%. :roll:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du f.eks. sitter på 3 hub'er (6 slots) på DC++ med ADSL så blir det ikke så mye igjen av de 3000 Kbit'ene... Bruker du SHDSL vil du beholde mesterparten av den inngående båndbredden selv om du har fullt kjør ut...

Et langt billigere alternativ vil være å bruke netlimiter, og begrense upload til ca 90%. :roll:

My thoughts exactly :yes:

Lenke til kommentar

Har hatt NGT i omtrent 2 og 1/2 år, og de har satt opp hastigheten 3 ganger i løpet av den tiden!

Og hastigheten er høyere enn de lover. Servicen er kanskje ikke helt bra, men fikk da i alle fall nå router med den gang når den forige sluttet å virke skikkelig...

Er ganske stabil også, var utrolig treigt av og til for en måned siden, men det er det eneste jeg har opplevd.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Får 2mbits opp ned fiber fra BKK i februar. Det er for boligorganisasjoner. Blir digg! Gidder ikke NGT eller Telenor

Du kommer vel strengt tatt ikke til å sitte på noe mere fiber enn det jeg gjør... Selv om BKK bruker fiber sitt backbone (som de fleste andre store leverandører) betyr ikke at du sitter med fiber dah :devil:

Lenke til kommentar

Vil bare slutte meg til de som anbefaler NGT. Har hjulpet en del mennesker med å sette opp Telenor, 3 av 4 bestiller NGT etter at bindingstiden er gått ut, 1 har sågar sagt opp sitt Telenorabo under binding for å slippe å ha noe med dem å gjøre. Har bestilt Kvalito på vegne av en kollega (stoor tabbe), han har ikke fått levert enda etter 14 ukers venting, og med tanke på andre poster her på forumet bør Kvalito være uaktuelt.

Mine erfaringer....

Lenke til kommentar
Hvis du f.eks. sitter på 3 hub'er (6 slots) på DC++ med ADSL så blir det ikke så mye igjen av de 3000 Kbit'ene... Bruker du SHDSL vil du beholde mesterparten av den inngående båndbredden selv om du har fullt kjør ut...

Et langt billigere alternativ vil være å bruke netlimiter, og begrense upload til ca 90%. :roll:

My thoughts exactly :yes:

Hva om alle tenkte sånn ? Hadde nok vært lite gøy på dc.

Lenke til kommentar

Meld deg inn i ownersbuy, få 200 kroner i rabatt pr mnd fra nexgentel(blir da 548 pr.mnd med 2 års binding og 2000/640 Linje).

Er du ekstra heldig får du jobben til å sette deg opp med "bredbånd med skattefordel", (vedtaket skulle ha blitt fattet mars 2003, men har ikke hørt noe mer. :dontgetit: ), hvis denne ordningen er oppe og går betyr det at utgiftene til bredbånd blir trukket direkte fra bruttolønna dvs en effektiv rabatt for de fleste på ca 36%(det samme som "hjemme pc" skulle jeg tro)

ca.månedspris=351 for 2000/640.

 

Håper jeg har regna riktig og ikke har gått glipp av noen nyheter angående "bredbånd med skattefordel".

Løkke tæll! ;)

Lenke til kommentar
Hvis du f.eks. sitter på 3 hub'er (6 slots) på DC++ med ADSL så blir det ikke så mye igjen av de 3000 Kbit'ene... Bruker du SHDSL vil du beholde mesterparten av den inngående båndbredden selv om du har fullt kjør ut...

Et langt billigere alternativ vil være å bruke netlimiter, og begrense upload til ca 90%. :roll:

My thoughts exactly :yes:

Hva om alle tenkte sånn ? Hadde nok vært lite gøy på dc.

Huff ja. TENK hvis jeg hadde hatt 39kB/sek istedenfor 33. Aiaiai, for et TAP for DC-samfunnet! :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg må bare skryte av Dataguard som jeg har meget gode erfaring med. (de samarbeider med Catch) Jeg masa på Telenor i over ett år angående ADSL. Problemet var at jeg er koblet opp mot en utskutt sentral og derfor ikke kunne få ADSL. (hovedsentral var utbygd) Men det løste seg i høst da en lokal forhandler kunne gi meg SHDSL via Dataguard. :thumbs: Jeg synes prisen var litt stiv så jeg nøyde meg med 512/512 til 600.- per mnd.(fast IP inkl) Linja har vært utrolig stabil og hele tiden levert det den skal. Etter at linja var oppe ringte de meg et par ganger bare for å høre om alt var ok og fungerte...meget bra spør du meg.

 

I går fikk jeg nok en gledelig overraskelse da jeg sjekka forhandlerens webside. De hadde satt ned prisen på 1024/1024 til kr 699.- per mnd. (2048/2048 til 999.-) Etter en kjapp mail fikk jeg tilsendt ny kontrakt som jeg fakset avgårde på formiddagen i dag, og når jeg kom hjem fra jobb halv fem så var jaggu hastigheten økt... :thumbs:

Lenke til kommentar
Sitter på en 704/128-linje fra Telenor, og jeg er storfornøyd!

 

1. Telenor gir meg mer enn de lover. Topphastigheten på linja mi er 725 kb/s.

 

2. Linja er utrolig stabil. Ligger konstant mellom 723 og 725 kb/s.

Men så har jo Telenor en sånn kjempefin 1 gb kvote som sikkert alle er kjempe glad i :thumbup:

 

Hilsen STORFORNØYD NGT KUNDE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...